Hallo allemaal,
Ik heb een probleem dat soms voorkomt met de wagen, ik kan de motor zonder problemen starten bij koude motor, motor draait perfect totdat de temperatuurwijzer mooi op 90 graden komt en dan stopt hij ermee(zelfs al rijdend) starten gaat dan niet meer totdat de motor is afgekoeld.
Ik dacht mss een probleem met de batterij en heb dus gestart met startkabels en extra batterij nadat hij was stilgevallen op 90 graden.
De motor startte al sputterend maar draaide dan meteen mooi verder, ik hoorde dan een soort luide klak waar ik van verschoot en totaal niet weet waar het vandaan kwam maar de motor draaide gewoon verder zonder hapering of niets.
Heb hem op temperatuur terug afgelegd en nu start hij weer zonder problemen ook al staat hij warm.
Wat ik wel merk is dat de koelventilator niet aanslaat.
Iemand die dit soort probleem al eens heeft meegemaakt?
Ik maak me vooral een beetje zorgen om de luide klak die ik hoorde.
Alvast bedankt voor de hulp.
Grts Stijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vandaag aan het rijden zonder probleem, tempwijzer gaat mooi naar 90 graden en opeens zakt hij een kwart terug en blijft daar schommelen.
Dan even geparkeerd om de dochter van school te halen , wil terug starten en weer slaat de motor niet aan. De startmotor draait de motor wel goed rond zonder probleem.
Na een uurtje startte de motor weer zonder probleem.
Waar zou ik moeten beginnen zoeken?
Heb vandaag de twee koelventilators vervangen, de tempregelaar en de ventilator-module/relais.
Viel mee van prijs want kwamen van de afbraak.
Nu start de wagen komt mooi op temperatuur, de ventilators doen hun werk en slaan mooi op op 92 graden(uitlezing op het dashboard).
Na een goede testrit de wagen weer even aan de kant en terug starten, weer wou hij niet starten...
Heb dan met de afstandbediening wat gepeeld en dan ging het wel.
Kan dit door de afstandbediening komen?
10 jaar
op een afstandsbediening valt de motor niet op uit. Komt de toerenteller uit de 0 positie tijdens het starten als de motor niet aanslaat? nee,dan zal het waarschijnlijk de toerentalsensor zijn.
Hmm ben vandaag een temp-sensor gaan halen om straks te monteren, lijkt me echt iets met de temperatuur, want de wagen stopt er soms gewoon mee als hij op temperatuur komt.
10 jaar
Ik had al eens gereageerd , met de opmerking BDP sensor controleren , maar zie hem er nergens tussen staan ?
Heb je hem al eens uit laten uit lezen , je bent nu van alles aan het vervangen met de hoop dat de storing dan weg is , geld mag je ook op mijn rekening storten.
Ik heb niets vervangen dat niet nodig was, ventilator module was gebarsten en de werking hiervan was niets, gaf geen voeding aan de ventilators. de ventilatorswitch weet ik niet maar is nu vervangen dus ik ben gerust, grote ventilator heb ik getest op 12V en die jengelde als een tierelier, de kleine ventilator zat gewoon muurvast.
Dan nu het moment supreme de tempsensor is vervangen en hij doet het!!! Valt niet meer stil en start met warme motor.
Je kan door logisch nadenken nog aan een auto werken zonder computer hoor... al had het wel men volgende stap geweest maar een sensor van 15 euro is nog steeds goedkoper dan 60euro om hem te laten uitlezen.
10 jaar
Pfff 2 dagen geen probleem en nu opeens valt hij weer uit, en wil niet starten ---> uitlezen dan maar.
Ik zie nu wel dat als hij stilvalt tijdens het rijden dat er geen toeren meer af te lezen zijn, wijzer valt gewoon dood op nul. Terwijl de wagen bolt en in versnelling staat.
Tijdens het starten beweegt de toerenteller totaal niet.
Lullige opmerking die ik nu hierboven heb gepost.
10 jaar
Ik weet bijna zeker dat de bdp-sensor de boosdoener is.
[quote=erwinvn]Ik weet bijna zeker dat de bdp-sensor de boosdoener is.[/quote]
Is dit hetzelfde als de toerentalsensor?
Want die heb ik nu gedemonteerd en proper gemaakt, zat een hele laag vuil op de sensor en de aansluiting zat onder de smurrie dus die heb ik nu ook gereinigd.
10 jaar
Goeiemorgen allen, was nog vergeten, een oplossing te posten:
De grote schuldige was de toerentalsensor, had bij koude motor een weerstand van om en bij de 1035 Ohm, terwijl dit normaal tussen de 450 en de 1000 Ohm moet zitten.
Dan laten warmdraaien, afgelegd terug uitgemeten en de weerstand was nu oneindig dus dit was de schuldige.
Toch bedankt allemaal voor het meedenken.
Grts Stijn
10 jaar
Jippie #6 , mooi dat het uiteindelijk toch opgelost is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar