Onderkant van de motor nat.
Ook in de buurt van oliefilter.
Lekkage moeilijk te lokaliseren.
Is niet klepdekselpakking.
Iemand suggesties/ervaringen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit het oliefilter wel goed gemonteerd??
Achter/onder de inlaatbochten zit een kunstof mondstuk op het carter gemonteerd, dit is van de carterontluchting. Hiervandaan loopt een rubberslang naar de inlaatbuis, net voor de gasklep gaat hij de inlaatbuis in. Het montstuk wat in het carter zit gaat nog al eens kapot waar de rubber slang gemonteerd is. (tube breekt er af) Restulaat is dat er vette kledder (van de carterdampen) uitloopt richting oliefilter.
Als je hem vervangen moet; dan de dynamo er uit, koelwatertankje loshalen en opzij schuiven en de inlaabuis tussen luchtfilter en gasklep weghalen. Met flink wat geklier is het dan net te doen. Inlaatbochten en gasklep hoeven niet persee weg.
Dit zou het heel goed (ook)kunnen zijn.Bedankt voor je tip.Wel lastig dat de dynamo ervan moet.
De onderkant van de carterpan zit vol met schone olie,dus geen viezigheid van dampen?
19 jaar
Heb het zelf met zo'n motor aan de hand gehad, me eigen ook blauw gezocht en uiteindelijk bleek dit het probleem te zijn. Olie was idd niet echt smerig. Ik denk dat het normaal weer wat retour naar het carter stroomt door dit buisje. Uiteindelijk is de carterdamp niet echt smerig overigens. Het is alleen baggervet van olie.
Dat zal het dan wel moeten zijn.
Zelf verdenk ik ook de carterpanbouten.Want vanaf daar is het z..knat.
Is deze operatie van boven af te repareren?
Dus zonder brug?
Of zal ik dan een keer langskomen?
19 jaar
Kan je zonder brug doen ja. en het carter wordt nat ja, langs het oliefilter komt het op het carter terrecht. De versnellingsbak zit waarschijnlijk ook onder?
Je moet eerst even aan de slang tekken nabij de overgang, dan voel je zo of het mondstuk kapot is. Bij mijne's was ie voor 80% afgebroken.
Ben zelf aan et zoeken geweest maar is geen doen zonder van alles te demonteren.
Bij de dealer geweest en jouw diagnose bleek juist!
Bedankt.
Onderdelen < ¤ 50
uren 4!
Helaas zelf geen ruimte....
19 jaar
hoi,
4,UUR!!! hebben ze de motor hier voor gedemonteerd!!
in 4 uur doe je normaal een koppelingsplaat vervangen van deze auto.
Heb zelf helaas geen werkruimte of iemand die het doet als bijverdienste.
19 jaar
hoi,
maar zoeken lijkt me zeer de moeite waard.. bas..
paul,
Paul, bedankt voor je welgemeend advies.
Zal dat ook zeker nog proberen.
Iemand in de buurt van Eindhoven hier aanwezig?
Het schijnt dat er nogal veel uitgebouwd moet worden:inlaatsysteem compleet met gasklep en dynamo?
19 jaar
Nee, is niet meer uitbouwen dan wat ik eerder aangaf. Dealer is gek bezig. Zou gaan kijken of ie echt dat allemaal wel losneemt.
Zelf doen: dynamo er uit, dan kun je met je hand onder de bochten door. Haarspeld er uit trekken, (eerst ijzerdraad of tywrap er aandoen, dan kan ie niet naar beneden vallen) dan kan het kunstofmondje uit het carter getrokken worden. Koelvloeistoftankje ffe losnemen met 3 sterschroef, en stekker aan de onderkant los, dan kun je hem aan de kant leggen. Hoeft niet eens leeg. Inlaatpijp los, en dan op gevoel de slangklem aan de onderzijde (zit net voor het gasklephuis in een kunstof pijp) met een draadvlechttang doorhalen (is zo'n machinaal geperst geval) dan rubberslang er afschuiven en kunststof bochtje met slang en al richting dynamo wegtrekken. Retour in omgekeerde volgorde, en monteren met gewone slangklemmen. Met zo'n flexibele slangklemschroevendraaier is dan alles weer perfect vast te draaien, wederom op gevoel
Goede monteur, hooguit een uur werk......
Veel succes
Harry Dok,
Hartstikke bedankt,zal je goed bedoeld en zeer uitvoerig advies ter harte nemen.
Vroeger beroepsmatig genoeg gesleuteld,nu in ruste,en geen beschikking over een ruimte.
Wel is er een kleine kans dat ik.......
Laat ik niet vooruit lopen op de goedheid van een ander en ik laat je zeker even weten hoe het afloopt.
Nogmaals bedankt Harry, en Paul -vooral voor je 2e berichtje-,voor het goed advies!
19 jaar
Bas, als je me ffe een mailtje met je mailadres stuurt naar repelsteeltje144@hotmail.com dan stuur ik je een tekeningetje van het ding. Dan weet je helemaal exact wat je losnemen moet.
Hee Harry Dok,
Zal je een mailtje sturen met een fotootje van het lekkende onderdeeltje.
Want......het is gemaakt!
Precies zoals je zei,wel 3 verschillen:
1. Slangklem op gasklep losgepeuterd met schroevedraaier.
2. Scheurtje was in mijn geval aan de onderkant en 50%.
3. Dankzij het dunne armpje van ongetekendde dynamo niet los gehaald.
Nogmaals bedankt voor de perfekte diagnose en reparatie-advies!
We hebben vandaag een paar honderd euri bespaard!
vriendelijke groet,
Bas
19 jaar
Ha, dat zijn mooie berichten!!
Tadada
Internet zoals het bedoeld is........
Fotootjes zijn onderweg naar je!
groet
Bas
19 jaar
Ik heb mij mijn Audi A4 de oliedrukschakelaar vervangen. (zit net boven het oliefilter) Hier liep de olie langs het stekkertje naar buiten. Kosten 7 euro of zoiets.
Succes
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar