Audi 100: ontsteking 180 gr verkeerd

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 5 cil

Hallo

Ik zit met een klein probleem;
Ik heb hier een crossauto staan met een 5 cil 2.2 erin.
En nu is de distributie vervangen.
Alle punten staan goed die van de krukas, voor in de bak, en die van de nokkenas.
Maar nu komt het, als ik de rotor bij het kerfje in het huis zet ploft hij alleen maar in de inlaat.

Draai ik het huis 180 gr om dan loopt het.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Heb ook al geprobeerd om hem dan voor de gek te houden, en dan de bougie kabels te verzetten maar dat werkt ook niet.
En ik heb het al wel 100 keer gecheckt bij wijze van.

jeroen

jeroen_g60

Geplaatst door jeroen_g60 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 100? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Ouderwetse manier dan maar.

Cil 1 in BDP zetten. Kijken welke tand de rotor aanwijst, dit is dan 1
Motor vooruit draaien, elke cilinder apart op ontstekingsvolgorde aansluiten.

Groeten Marcel

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

huis verkeerd om gemonteerd en de rotor verdraaid omdat ie anders niet in de sleuf past
of je hebt een verkeerd teken op t vliegwiel genomen
wat helbat zegt

jeroen_g60 (0), 14 jaar geleden

Hallo

Ik het nog even geprobeerd zoals hellbat het zei maar dat werkt niet.
Ik weet het niet zeker maar het maakt toch niet uit hoe het huis staat, zolang je de rotor maar bij het kerfje hebt staan?
Of zie ik dat verkeerd.

En die sleuf bedoel je de sleuf van de rotor of die aan het asje zit die in het blok zit.
Want die in het blok zit nl geen nokje die hem meeneemt maar een tandwiel.

En welk teken moet ik dan nemen, ik gebruik het teken wat aan de buitenkant staat als je voor de auto staat.
Als ik die aan de binnenkant gebruik dan is de klep al open geweest.
Met het teken aan de voorkant gaat de klep net open
Dan zet ik de rotor bij het kerfje en dat is toch 1?

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

als je m afsteld met de inlaat of uitlaat net open kan ie nooit op ontsteken staan
das t begin van de inlaat of einde uitlaat slag
in beide gevallen zit er geen(vers) mengsel in de cilinder
beide nokken moeten omhoog wijzen en de zuiger in de top

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Heb je bij de distributie ook nog een tandwiel zitten,dat als je eraan draait,de rotor van de ontsteking ook mee verdraait word ? dan kan het zijn dat deze niet goed staat!

Het zal duidelijk een montage foutje zijn,probeer dit eens :

[url=http://img510.imageshack.us/i/20310148.p...][img]http://img510.imageshack.us/img510/7697/...[/img][/url]

Monteren :

[url=http://img268.imageshack.us/i/45746428.p...][img]http://img268.imageshack.us/img268/6848/...[/img][/url]
[url=http://img268.imageshack.us/i/27250545.p...][img]http://img268.imageshack.us/img268/306/2...[/img][/url]

Gr Stefan

jeroen_g60 (0), 14 jaar geleden

Nee deze wordt aangedreven door de nokkenas.
Ik heb die looprol waar G bijstaat ook niet.
De motorcode is trouwens wc, misschien hebben jullie daar wat aan.
En overal waar ik kijk gebruiken ze het punt wat aan de binnenkant staat, is dat het goede punt?


gr jeroen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je zegt dat als je de ontsteking 180 graden verdraait hij wel loopt,volgens mij staat jou nokkenas verkeerd,verdraai deze een omwenteling..( wel eerst controleren natuurlijk )

Motorcode : WC

[url=http://img513.imageshack.us/i/29499565.p...][img]http://img513.imageshack.us/img513/9071/...[/img][/url]

Gr Stefan

jeroen_g60 (0), 14 jaar geleden

hallo

Het was dus wel het geval dat de nokkenas verkeerd stond.
Heb nu het punt aan de binnenkant gebruikt zodat allebei de nokken omhoog staan en zuiger in bdp.
Het was toen starten en lopen nog even de lamp erbij en even fine tunen.
Jullie worden hartelijk bedankt voor jullie info.


mvg jeroen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback Jeroen!

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.