Vorige week is bij de dealer de distributieriem vervangen op 90.000 km.
De motor loopt goed zowel starten als ralenti en ook bij het rijden.
Het probleem is echter dat de tiptronicbak problemen geeft.
Zolang ik onder de 2000 t/m blijf gaat alles goed. Als ik feller wil optrekken met meer toeren maar niet met kickdown dan schakelt de bak niet van 4 naar 5 maar schiet na de 4 de versnelling de bak vrij met als gevolg bijna 5000t/m maar geen aandrijving meer. Soms gebeurt dat ook van 3 naar 4.
Ik voel ook dat er op het gaspedaal geen speling meer zit wat voorheen wel het geval is. Bij het minste dat ik aan het gaspedaal kom is de motor veel te fel zodat ik telkens gas moet lossen om normaal te rijden. De dealer beweert nu dat hij niet aan de versnellingbak geweest is en wil de olie van de tiptronic vervangen omdat hij het ook niet meer weet.
Heeft iemand hier een antwoord op?
Dank u,
Hendrik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het slecht doen schakelen van de automaatbak heeft inderdaad niks uit te staan met de distributieriem of na vervanging daarvan. om bij distributieriem te kunnen, daarvoor hoeft men niet aan de zijde van de automaatbak te zijn.. dit lijkt mij ook duidelijk genoeg, de automaatbak zit immers aan de andere zijde van het motorblok.
ook zoals je zegt> voorheen had ik meer speling op mijn gaspendaal.. ook dit is niet mogelijk althans het gaspendaal betreft een electronisch gaspendaal, dat wil zeggen deze heeft geen gaskabel die de brandstofpomp bedient en is volledig electronisch, wat natuurlijk niet zegt dat deze niet defect? kan raken.
ik vraag me dan ook af, of we hier over een gevoelskwestie of een puur toeval spreken? wat betreft het schakelen van de automaatbak alsmede de zgn speling die je voelde.
paul,
Het niet goed werken van de bak is begonnen direct na het vervangen van de distributieriem. Dit is zeker geen gevoelskwestie. Het zou natuurlijk wel toeval kunnen zijn dat het net nu gebeurd is. De bak schakelt gewoon niet door waardoor het toerental omhoogschiet daar het gaspedaal op dat moment ingedrukt is. Waarom schakelt de bak niet door van 4 naar 5 bij goed doorrijden en waarom wel als je onder de 2000 toeren blijft? De bak heeft voorheen altijd perfect gewerkt. Het is bijzonder vervelend als plots de aandrijving wegvalt als je aan het inhalen bent. Ook bij manueel opschakelen gaat de bak niet naar 5 maar hij onderbreekt gewoon de aandrijving net als of je bij een handbak tijdens het optrekken ineens de koppeling indrukt.
[quote=Hendrik4290]Het niet goed werken van de bak is begonnen direct na het vervangen van de distributieriem. Dit is zeker geen gevoelskwestie. Het zou natuurlijk wel toeval kunnen zijn dat het net nu gebeurd is. De bak schakelt gewoon niet door waardoor het toerental omhoogschiet daar het gaspedaal op dat moment ingedrukt is. Waarom schakelt de bak niet door van 4 naar 5 bij goed doorrijden en waarom wel als je onder de 2000 toeren blijft? De bak heeft voorheen altijd perfect gewerkt. Het is bijzonder vervelend als plots de aandrijving wegvalt als je aan het inhalen bent. Ook bij manueel opschakelen gaat de bak niet naar 5 maar hij onderbreekt gewoon de aandrijving net als of je bij een handbak tijdens het optrekken ineens de koppeling indrukt.[/quote]
ik zou in iedergeval een storing uit laten lezen.. ook werking gaspendaal laten controleren.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar