close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4 Avant 2010: Toerental stationair draaien

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1998, Vermogen (kw): 100

Ik heb sinds kort een probleem bij het stationair draaien van de motor. Deze schommelt steeds tussen de 900 en 1000 toeren pm waarbij mij auto staat te schudden.

Mijn garagist heeft alle waarden in de computer gereset waarna probleem leek opgelost, maar 4 dagen later was probleem er opnieuw.
Hij heeft mij aangeraden de injectoren te laten testen omdat hij denkt dat het probleem daar ligt. Al geeft hij wel geen 100% garantie. Voor hetzelfde geld is het probleem daarmee niet opgelost en kan het nog veel meer gaan kosten.

Bedrijfstemperatuur gaat trouwens ook niet meer naar 90° maar blijft hangen op 75 à 80° wat ook niet normaal is.

Iemand hier ooit hetzelfde probleem gekend of van gehoord?

Geplaatst door

Scheunepeuny (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wellicht eerste even (laten) controleren waarom de bedrijfstemperatuur zo lang blijft. Wellicht dat daardoor de computer in de war raakt. Thermostaat die open blijft staan? Temperatuur met externe meter even (laten) controleren of laten uitlezen. Meter op het dashboard kan afwijken.

vr.gr. Theo


vr.gr. Theo

Nogmaals naar mijn garage geweest hiermee, die zegt dat iemand met hetzelfde probleem inlaatklep en 4 nieuwe injectoren heeft laten steken voor in totaal 2.500 euro, en dat het probleem nog niet is opgelost.

Onze auto is ondertussen 10,5 jaar oud en we zien het echt niet zitten om veel geld te geven om deze, zonder zekerheid, te herstellen. Binnen een goed jaar moet de aandrijfriem ook nog eens vervangen worden en dit is ook niet goedkoop.

Dan mogen we rekenen op 4.000 euro die wij in 1 jaar moeten geven aan een auto, een 2.0 diesel die bovendien nog eens kapot belast wordt ondertussen.

Met dit in gedachte gaan we simpelweg een nieuwe auto kopen.

Nogmaals naar mijn garage geweest hiermee, die zegt dat iemand met hetzelfde probleem inlaatklep en 4 nieuwe injectoren heeft laten steken voor in totaal 2.500 euro, en dat het probleem nog niet is opgelost.

Dit zegt meer over de garage dan over de auto denk ik, zelf verwacht ik dat er een vliegwiel aan het defect raken is, en dat er een thermostaat slecht wordt. maar goed, de oplossing is er al......

Die andere persoon is er mee naar een specialist geweest. Een bedrijf die niets anders doet dan reviseren van motoren en herstellingen aan motoren uitvoert.

Die weten ook niet direct wat het probleem is omdat het uitlezen vd software niets uithaalt.
Enige mogelijkheid is stap per stap onderdelen gaan vervangen.
Het kan opgelost zijn he met een nieuwe inlaatklep, en dan komen we er goedkoop van af.
Maar als dit oploopt tot 3000 euro of meer, heeft het dan nog zin. Bovendien ben ik dan steeds mij auto kwijt voor enkele dagen.

Ik rij er nog mee tot het echt niet meer gaat.
En dan nieuwe auto.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.