Audi A4: turbo kapot?

Bouwjaar: 1996

Weet iemand hoe je een turbo kan kontroleren op defect.
Mijn vermogen viel soms weg en komt nu helemaal niet meer terug.
De luchtmassameter is al vernieuwd hielp niks.
Heeft er iemand nog een turbo liggen type garret 028145702 voor 1Z moter?

paulrene

Geplaatst door paulrene (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

maurice7553 (0) PRO, 19 jaar geleden

lees eerst de auto eens uit en wis de eventuwelen storingen
want een turbo zomaar vervangen kan weggegooit geld zijn
su6 maurice

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Eerst uitlezen, als je hieruit concludeerd dat het de turbo zou kunnen zijn, dan deze op druk testen middels een analoge manometer om zeker te zijn of ie wel echt stuk is voordat je er 1500¤ tegenaan gooit

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


turbo's worden door regel.. vaak te snel vervangen! controleer eerst eens de magneet klep en de vacuum slangen, deze lopen vanaf de magneet klep naar de druk doos op de turbo ( vaak zit daar de oorzaak )

ook is het mogelijk dat jou turbo zodanig inwendig vervuilt is ,dit door een slecht werkende EGR klep. de EGR klep is zeker geen vriend van de turbo!! en kan zelfs turbo problemen veroorzaken!


paul,

paulrene (0), 19 jaar geleden

vandaag is mijn turbodruk gemeten en die blijkt 1300 te zijn .
Volgens dealer hoort dit 1800 te zijn dus turbo kapot.
Diagnose gaf ook melding van turbo fout.
Verder heb ik nog een lekkage probleem schijnt bij nokkenas vandaan te komen terwijl de dealer net een nieuwe keerring heeft geplaatst.
Dealer staat voor een raadsel en nu willen ze gehele distributie en dergelijke verwijderen.
Heeft er iemand een idee?

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,



heb het idee, dat deze dealer nu hun eigen fout!( de keering ) gaan herstellen.


paul,

paulrene (0), 19 jaar geleden

Ja ben benieuwd of ze mij de kosten zullen berekenen.
Maar de turbo zal ik nu toch maar vervangen want ik weet het nu ook niet meer.
Heb net een turbo aangeboden gekregen voor ¤125 ,dat risico lijkt me wel te doen of niet?

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


wat heet wijsheid!! met een gebruikte turbo moet je maar afwachten wat het is ?

ik ging voor een ruil turbo! dan ben je in één keer klaar!




paul,

paulrene (0), 19 jaar geleden

Ruilturbo kost ¤700 en dan maar hopen dat de diagnose goed was.
Of heb je al ervaring met zoiets gehad.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


ik moet eerlijk zeggen dat ik in al die jaren nog maar weinig turbo's heb verkocht / vervangen!! ( ook de dealers zitten er wel eens naast! ) opzich niet erg, kan gebeuren, maar ze nemen dan de turbo niet retour! dat is minder..

maar 700,- is wat overdreven! ( of is dit incl, de montage! )


paul,

paulrene (0), 19 jaar geleden

Nee niet overdreven ,kijk maar bij b.v C,E turbochargers ¤562 ex btw ex montage.
Trouwens olielekkage van nokkenaskeering ligt aan de nokkenas .
Op uiteinde lichte inloopgroef,genoeg om te lekken.
Nieuwe nokkenas ¤ 577 ex en ex montage ook niet overdreven hoor.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


wel overdreven!! je moet de weg even weten!

dit kan veel goedkoper!!


paul,

paulrene (0), 19 jaar geleden

Wie a zegt kan misschien ook b zeggen .
groeten paul v

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Gaan we dus geen nieuwe nokkenas inzetten, gewoon de vervangende keerring bij de dealer halen, en wat schetst de verbazing bij het vergelijken met de oude..... de afdichtlip staat een paar mm verder naar binnen zodat ie weer op een nieuw plekje op de nokkenas loopt zodat ie daar dus weer kan afdichten. Slimme jonges he bij vw/audi

Truck 2; bij automerken waar dit niet het geval is; de keerring niet helemaal tot onder in de kamer slaan, werkt ook afdoende.

En dan hebben we nog een lapmiddel; de betere lager/aandrijftechniek boer levert z.g. speedi-sleve's, dit zijn hardchromen busjes met een wanddikte van 0.2 mm, deze zijn er in diverse maten en monteer je over de nokkenas heen. Hierna kan de keerring gewoon gemonteerd worden.

En voor de echte knutselaar die het helemaal nieuw wil hebben, er zijn mogelijheden ingelopen assen op te laten spuiten en naslijpen. De orignele maatvoering wordt dan gehandhaafd. Is nog altijd goedkoper dan een nieuwe nokkenas

kokkeler (0), 19 jaar geleden

trek de turbo slang ereens af en kijk dan eens hoe deze loopt

paulrene (0), 19 jaar geleden

Uiteindelijk bleek de turbo in orde drukslang op inlaatspruit scheur aan de onderkant.
Hierdoor oliespoortjes op kleppendeksel en te weinig vermogen.
Dealer heeft dit ook niet opgemerkt en vervolgens luchtmassameter vervangen nokkenaskeering vernieuwd daarna nokkenas maar vervangen zat licht inloop plekje ter hoogte van keering allemaal voor jan met de korte achternaam.
Nu dus zelf opgelost.
Ben echt pis nijdig ga ook verhaal bij de dealer halen en desnoods bij importeur.
paulrene

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

idd, paulrene


voorlopig de hand op de knip houden! dus niet betalen!


paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.