Audi A3: versnellingsbak

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tdi quatro

Mijn vraag is...waar voor dient de zwart hendeltje op de versnellingsbak net boven de achteruit schakkellaar ? De hendeltje kan je namelijk in en uit trekken. Volgens mij kan je iets mee blokkeren denk ik. Die zit zeg maar, achter de startmotor.

reynold

Geplaatst door reynold (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

ja is voor het blokkeren van de versnellingen als er reparaties aan de bak moeten gebeuren dus niet aanzitten

reynold (0), 15 jaar geleden

[quote=poppekast]ja is voor het blokkeren van de versnellingen als er reparaties aan de bak moeten gebeuren dus niet aanzitten[/quote]
Oke maar wat voor reparaties bedoel je hiermee,want ben aan het voorbereiden om de bak af te halen vanwege een ratelgeluid ,en als je de koppelling in trap is geluid weg.

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

reparaties aan de versnellingsbak dus revisie van de bak bijv. ook moet je die indrukken en draaien om versnellingsbakolie af te tappen maar in jou geval de bak moet erachter weg hoef je niks met t hendeltje te doen

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

deze gebruik je om de kabels af te stellen.

reynold (0), 15 jaar geleden

[quote=poppekast]reparaties aan de versnellingsbak dus revisie van de bak bijv. ook moet je die indrukken en draaien om versnellingsbakolie af te tappen maar in jou geval de bak moet erachter weg hoef je niks met t hendeltje te doen[/quote]
Oke Mark..mijn probleem was een rare ratel geluid in de bak...en als ik koppelling in trap is geluid weg. En de ene dag is die best luid en de andere dag is geluid minder. Nu heb ik net de bak eraf en ik zie niks vreemd aan de druk groep.Wel heb ik gekonstateerd dat de versn.bak inwendig best nat was van remolie. Nou de drukgroeplager toon opzich ook geen slijtage.Zou dan mischien niet te maken hebben dan met de olie toevoer systeem naar de drukgroeplager die waarschijnlijk toch lek is in de bak...?Ja want nogmaals als ik koppelling in trap is geluid helemaal weg.RA RA RA. weet jij iets hier op...?

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

er zit bovenop de bak een koppelingscilinder haal de hoes eens los als daar het remvloeistof uitloopt is die stuk waardoor je druklager waarschijnlijk niet goed terugkomt em begint te ratelen druklager blijft dan tegen drukgroep liggen als je het druklager ronddraait met de hand rammelt die dan ook ?

wat ook nog even te controleren valt is het tweemassavliegwiel deze moet je ong. 5 tanden kunnen verdraaien gaat dit verder dan is je tweemassavliegwiel stuk

reynold (0), 15 jaar geleden

[quote=poppekast]er zit bovenop de bak een koppelingscilinder haal de hoes eens los als daar het remvloeistof uitloopt is die stuk waardoor je druklager waarschijnlijk niet goed terugkomt em begint te ratelen druklager blijft dan tegen drukgroep liggen als je het druklager ronddraait met de hand rammelt die dan ook ?

wat ook nog even te controleren valt is het tweemassavliegwiel deze moet je ong. 5 tanden kunnen verdraaien gaat dit verder dan is je tweemassavliegwiel stuk[/quote]
Oke ik ga morgen kijken...maar druklager rammelt niet. Auto heeft trouwens 7000 km,s gedraaid. Moet trouwens erbij zeggen dat auto had voorschade eraan,maar alleen op de rechtse voorhoek. Dus dynamo en aircopomp waren geraakt en de coolers natuurlijk ook. Dus aan de bak kant helemaal niks. Maar zoek morgen verder en dan hoor je wel van mij. Dank U

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoezo ben je zelf aan het sleutelen aan deze auto,is uit 2007!! dus heb je nog garantie of coulance.

reynold (0), 15 jaar geleden

[quote=poppekast]er zit bovenop de bak een koppelingscilinder haal de hoes eens los als daar het remvloeistof uitloopt is die stuk waardoor je druklager waarschijnlijk niet goed terugkomt em begint te ratelen druklager blijft dan tegen drukgroep liggen als je het druklager ronddraait met de hand rammelt die dan ook ?

wat ook nog even te controleren valt is het tweemassavliegwiel deze moet je ong. 5 tanden kunnen verdraaien gaat dit verder dan is je tweemassavliegwiel stuk[/quote]
hoi...ik heb aan het tweemassavliegwiel gedraaid en die is goed. Maar een andere vraag..aan de bak zie ik alleen de ontluchtings nippel...dus waar zit de koppellings cilinder precies...??

reynold (0), 15 jaar geleden

[quote=ricky]Hoezo ben je zelf aan het sleutelen aan deze auto,is uit 2007!! dus heb je nog garantie of coulance.[/quote]
heb de auto met rechts voorschade gekocht..en linkerkant waar versn.bak zit had geen schade. (ingevoerde auto)

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=reynold]hoi...ik heb aan het tweemassavliegwiel gedraaid en die is goed[/quote]
Dat is knap, maar zo simpel werkt het niet!!

Tweemassavliegwiel dient te worden gemeten met speciaal meet gereedschap, pas na een correcte meting heb je uitsluitsel.
Wat je nu hebt gedaan is natte vingerwerk...

Meten is weten, gissen is missen.............................

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

je hebt van buiten af een beetje gerommeld aan het vliegwiel hoe kan je dan beoordelen dat hij goed is, zelfs met de bak er naast is het zonder meetapparatuur haast onmogelijk een vliegwiel te beoordelen. gr john

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Vliegwiel kun je ook testen door bij stationair de koppeling half in te trappen,maar niet zover intrappen dat je hem in z'n 1e versnelling kunt zetten,dus net daarvoor,is het geluid dan minder of weg dan is het vliegwiel stuk.(de bak draaid dan immers nog,dus de bak is het dan niet,geluid wordt minder omdat vliegwiel onder druk wordt gezet door de drukgroep).

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img530.imageshack.us/img530/4751/...[/img][/url]

Firma LUK denkt daar toch heel anders over (dit meet gereedschap is overigens niet te koop) Kosteloos te leen bij de leverancier.

Gr. paul

VampireSK (0), 15 jaar geleden

Hallo ,

Ik heb hetzelfde probleem, vandaag de koppelingscylinder vervangen. Rattelend geluid blijft en kan nog steeds niet schakelen (Wel als de motor draait.)



Mvrg,

Steven

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=VampireSK]Hallo ,

Ik heb hetzelfde probleem, vandaag de koppelingscylinder vervangen. Rattelend geluid blijft en kan nog steeds niet schakelen (Wel als de motor draait.)



Mvrg,

Steven[/quote]
dan zal je ook dezelfde antwoorden krijgen dacht je niet

VampireSK (0), 15 jaar geleden

[quote=poppekast][quote=VampireSK]Hallo ,

Ik heb hetzelfde probleem, vandaag de koppelingscylinder vervangen. Rattelend geluid blijft en kan nog steeds niet schakelen (Wel als de motor draait.)



Mvrg,

Steven[/quote]
dan zal je ook dezelfde antwoorden krijgen dacht je niet[/quote]
Haha ja, wat ik eigenlijk wilde weten is of het probleem ergens anders aan ligt dan de koppelingscylinder(deze heb ik nl vervangen).

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

dan lijkt het me sterk dat bij draaiende motor wel kan schakelen meestal is het andersom als de motor uit is kun je wel schakelen en als die loopt niet en in dat geval kun je de bak er wel achter weg halen om je drukgroep je koppelingsplaat je vliegwiel en het druklager te controleren

maar ik heb ook al genoeg versnellingsbakken uit elkaar gehad omdat dat niet echt kwaliteit is bij vw audi

denk dat je beter even naar de garage kunt gaan (slepen ) en diagnose laten stellen dan kun je altijd nog overwegen om het zelf te doen of het uit te besteden

VampireSK (0), 15 jaar geleden

Hallo poppekast,

Je hebt gelijk als de motor stilstaat...kan ik schakelen. en wat betreft audivw versnelingsbakken heb je ook gelijk. mij 2de A3 en allebeide keren gedonder met de bak.. wat ik wel zeker weet is dat de platen niet versleten zijn. omdat het probleem plotseling kwam. wacht ff op een prijsopgave van een kennis van mij die bij de PON werkt anders imitatie en een vaste vliegwiel.

bedankt , en ook de poster voor zijn emailtjes terug

Mvrg,


Steven

reynold (0), 14 jaar geleden

Hallo heren....is het mogelijk om de xenos koplampen in mijn audi A3 te vervangen voor de nieuwe xenos koplampen met de ledjes erin...?Hiermee bedoel ik eigenlijk of het allemaal gaat passen zonder problemen.

Zonee waarom niet...? En mocht het toch kunnen wat voor aanpassingen moet er ik aan doen om ze toch in te kunnen bouwen...?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=reynold]Hallo heren....is het mogelijk om de xenos koplampen in mijn audi A3 te vervangen voor de nieuwe xenos koplampen met de ledjes erin...?Hiermee bedoel ik eigenlijk of het allemaal gaat passen zonder problemen.

Zonee waarom niet...? En mocht het toch kunnen wat voor aanpassingen moet er ik aan doen om ze toch in te kunnen bouwen...?[/quote]
Plaats deze vraag even opnieuw. Nu loopt het e.a doorelkaar...........

Gr. paul

reynold (0), 14 jaar geleden

Oke...mijn vraag is....of ik mijn xenos koplampen in mijn A3 kan vervangen voor de nieuwe xenos koplampen met de led lampjes erin...?

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=reynold]Oke...mijn vraag is....of ik mijn xenos koplampen in mijn A3 kan vervangen voor de nieuwe xenos koplampen met de led lampjes erin...?[/quote]
paul bedoeld een nieuwe topic opstarten. gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.