beste collega's.
ik zou graag even een aantal meningen willen delen met jullie.
deze audi's heb ik niet zoveel in onderhoud vandaar mijn vraag hier,
moet as, donderdag deze audi inruilen.( met 145000,km )( riem is vervangen ) heb hem vandaag goed bekeken en niks aan kunnen vinden ( in optiek ) heb hem ook uitgelezen.
( geen foutcode's )
zijn er nog meer audi techneuten die een slechte ervaring met dit type hebben opgedaan.
want eigelijk wil ik deze zelf houden want dit type is zeldzaam met alle fabrieks opties.
graag hoor ik dat van jullie,
m.v.g
paul,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voorzover mij bekend slijten de nokkenassen nog wel eens in. Ook de KGE (carterontluchting) geeft wel eens problemen omdat het een avontuurlijke contructie is.
hoi jan
ja het is idd, een avontuur met zo'n 180,pk quattro
wat lopen zo'n ding.
ja dat weet ik dat waren de eerste types 98/99
dat is bij ons wel bekent.
met de draagarmen gaat het ook al weer een stuk beter bij audi.
heb je verder nog tips voor me jan.
want ik krijg hem niet voor niks....ppffffff,
paul,
Ik heb er al 2 met een lekkage gehad van voor op de krukas. Nogal wat werk maar is goed te doen!!
hoi, seppe
aha,.. heb deze auto goed bekeken opzich niks mis mee
boekjes er allemaal bij dealer onderhouden dus dat lijkt me wel goed.
kan er helemaal niks aan vinden. we zien het wel wat er komt.?
op goed geluk dan maar.
paul,
khad zelf zon ding als leaseauto, en het enige waar ik last van heb gehad zijn electrische storingen bij ramen, deurvergrendeling, etc. Kmoet er wel bij zeggen dat ik het zelf geen superauto vind voorwat ie kost, teveel kleine mankementen en rammeltjes en kraakjes her en der
hoi,
deze problemen waren er wel maar dan in de eerste type's
van 98/99.
maar in bouwjaar vanaf 2000, zijn er geen echte problemen meer voorgevallen.
ook de ophanging voor is al weer stukken beter dan de vorige typ's
maar smaaken verschillen nu éénmaal.
paul,
Er waren in eerdere bouwjaren van de A6, wat je zegt meer problemen. Maar op het werk al A6's gehad met bouwjaar 2002 met ingesleten nokkenassen. Dit betreft de A6 met AKN en AFB motor deze motoren hebben hier nog veel last van.
Als je de oliedop ervan haalt kun je met een schroevendraaier op de nokkenas komen, Voel erdan eens aan als deze ingesleten is kun je hem merken.
Nog meer punten om op te letten :
- Lekkage van de klepdeksels
- Carterdruk
- Lekkage van de krukasflens
- Raammechanisme's voor en achter
- Deursloten voor en achter
- Draagarmen (in mindere maten maar komt wel nog voor)
- Homokineet hoezen (komt veel voor)
Verhaal met de nokkenassen is het probleem dat de nokkenassen van de rechter cilinder rij meestal er erger aan toe zijn dan de linker rij. Helaas zit rechts niet de olievuldop en kun je deze alleen controleren door de klepdeksel te demonteren.
Let er bovendien op dat je de motor naar vervanging van brandstof filter goed ontlucht, dit ook als de leidingen los zijn geweest. Als je dit namelijk niet doet zal de motor helemaal niet aanslaan, hoe lang je ook probeert.
Mocht dit allemaal goed zijn aan de auto dan heb je een goede auto.
Rijd geweldig zo'n auto, je zult bijna denken dat een benzine auto is zo goed rijd dat.
Ik hoop dat ik je hier nog iets meer heb kunnen informeren.
hoi, pim
bedankt, voor jou info,
het betreft een ake motor ik heb het nog even nagetrokken in deze motor zitten al 4 nieuwe nokkenassen in.
deze waren al vervangen onder coulance van pon
verder rij ik er nu zelf mee en deze audi rijdt/is verder nieuw dus we zien het wel wat er komt,
kan er ook niet van wakker liggen als hij wel ploft, :^)
hij komt altijd weer klaar.....
hey, pim bedankt.
paul,
Kijk als er al een keer nieuwe nokkenassen ingekomen zijn dan zijn er ook de verbeterde tuimelaars ingekomen. Dan zul je hier geen problemen meer met krijgen.
Insluiten lag namelijk aan de tuimelaar deze waren van te zacht materiaal.
hoi, pim
nee niet alleen nokkenassen ook de tuimelaars en ook 24, klepstoters,
normaal toch een reparatie van 3100, euries he..... :^(
maar ja, het is ook wel een beest op de weg niet normaal meer
wat trekken zo'n ding.... hij brult er over. :^)
paul,
30 klepstoters?. Dat moet je me toch eens even voorrekenen. Je hebt dit bericht toch niet getikt terwijl je facturen zit te schrijven?.
hey, jan
jij bent wakker... 24 bedoelde ik en 6 op reserve in de kofferbak.! hahahaha,
ik was idd ff met wat anders bezig.. echt iets voor de zondag :^(
hahahaha,
paul,
Oh, dus de bedragen op die facturen zijn niet te hoog. Ik ben gerustgesteld.
v.g. Jan
hoi,
wees gerust het is een eigen auto.. deze auto kost me al geld,
maar dan aan de pomp. :^)
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar