Beste,
Ik ben een nieuw lid en zal maar meteen met de deur in huis vallen.
Ik heb een 325 e36 coupe met 2 problemen.
Probleem 1: De snelheid aangegeven op mijn snelheidsmeter en de toeren op mn toerentellen komen niet overeen met de werkelijkheid.
Naarmate de snelheid toeneemt wordt de snelheids afwijking groter. 120 teller is ± 100 echte kilometers.
Top in de 4e vernelling ± volgens teller 240 kmh.
Mijn toerenteller loopt door tot ongeveer 9 uur.Ik heb al een andere unit ingebouwd alleen het probleem blijft.
Probleem2: Sinds een maand klapt de auto bij het accelereren, dit zijn echt enorme beuken en ze lijken bij de achterkant vandaan te komen.Als ik erg rustig optrek dan gebeurd dit niet.Dit probleem houdt aan tot en met de 4e versnelling.Dus alleen als er een zware last op komt te staan.
Ik heb al soortgelijke problemen gehoord alleen die hadden vaak ook problemen bij het schakelen en die heb ik niet.
Graag jullie hulp in deze.
Bij voorbaat dank.
Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alex
Probleem 1 :
Waarschijnlijk heb je een klok van een 4 cilinder erin zitten, dan krijg je dat soort problemen. hoeveel km/h staan op de teller ?
Probleem 2 :
Klinkt een beetje als : het subframe uit de carosserie aan het scheuren is.
Zet hem maar eens op een brug en controleer goed daar waar de 4 bouten de carosserie in gaan / vast zitten, je zult niet de eerste en laatste zijn die dat overkomt, indien dat het geval is moet het hele zaakje gedemonteerd worden, het liefst ook nog verstevigen met platen van de binnenkant zodat het niet meer terug komt,
Maar nog even niet te ver vooruit lopen, controleer ook eens de rubbers van de draagarm achterzijde, de buitenste zeg maar.
Gr Stefan
Hallo Stefan,
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb nu 2 verschille units erin gehad.
De 1e ging tot 220
Die er nu inzit komt uit een 325 en loopt door tot 240.
Waar moet ik de rubbers op controleren, scheuren en speling? en wat is toelaatbaar qua speling.
15 jaar
Lexuz
Dan heb je 2 keer de verkeerde km teller unit te pakken gehad, je hebt er ene nodig die tot 260 Km/h loopt, dan zal dat probleem al verholpen zijn.
Krik de auto maar eens op en controleer de draagarm, hij hoort toch mooi enigzins in het midden te zitten,speling kun je eventueel contoleren met een breekijzer ertussen te zetten.
Gr Stefan
15 jaar
Stefan ik ga het proberen.
Je hoort nog van me.
Bedankt.
15 jaar
Ow ja, zo ziet de klok eruit die je nodig hebt :
[url=http://img408.imageshack.us/i/v800138.jp...][img]http://img408.imageshack.us/img408/1223/...[/img][/url]
15 jaar
Hey Stefan
Na lang zoeken en pielen heb ik het 2e probleem gevonden.
Mijn ophanging van de aandrijfas is losgescheurd van het chassis, dit heeft mijn Hardy-schijf trrouwens ook geen goed gedaan, die is nu ook aan vervanging toe.
Ik heb er nu een teller van een 325 ingezet tot 260 km/h maar helaas blijft het probleem.
Heb jij/of jullie nog ideeen?
14 jaar
Lexuz,
Je hardyschijf alleen was nog daar aan toe, maar nu kom je de boel eronderuit aan het halen om het te lassen, en als je het goed wilt, doe het dan goed en verstevig hem ook van de binnenkant, als je het enkel van buiten doet, komt het gegarandeerd terug..
14 jaar
Bedankt voor de tip.
Weet je misschien ook nog hoe ik evt. het probleem van de teller kan oplossen>?
14 jaar
Vreemd van die teller, ik zou er even ook geen passend antwoord op weten..
Is er misschien aan iets gekloot of veranderd of is dat probleem ineens ontstaan ?
De top in de 4 ligt normaal rond de 210 km/h op de teller.
14 jaar
ander diff? eronder misschien motorswap gehad en een 318 of 316 diff eronder laten zitten , als je dat combineert met een 325 motor en bak komt je overbrengingsverhouding ook niet meer uit, verklaart misschien ook hoe het komt dat je ophanging is losgescheurd is niet echt op elkaar berekend, kwam pas nog een 316 met een 325 motor tegen met achter trommels, dus over gek gesproken.....
succes
14 jaar
Daarom heb je ook een type goedkeuring nodig :-). De opname van de rijsnelheid is in alle diffs hetzelfde omdat die gemeten wordt op de uitgaande as naar het wiel toe, overbrengings verhoudingen maken niets uit.
gr Martin
En daarbij maakt het ook niks uit of er van een 316 een 325 gemaakt is, die ophaning scheurt er niet sneller door, je ziet het toch regelmatig en best veel werk om dat weer goed te krijgen, en dan bedoel ik niet alleen van de buitenkant het scheurtje dicht lassen, maar ook van de binnenkant verstevigen, dan komt het niet meer terug.
Gr Stefan
14 jaar
toch wel vreemd dat bij een auto met een 325 met een diff van een 318 de top maar op 225 ligt de versnellingen dus korter zijn en hij veel sneller aan zijn top zit, wanneer je deze dus op zijn sodeflikker geeft (zwarte strepen trekken en gekkigheid krijgt dat diff veel meer op zijn klote dan een diff waar deze op type goed gekeurd is
plus, je praat over een type goedkeuring, sorry maar daar wordt niet naar gekeken want wanneer een een e36 is geleverd met jouw motor erin wordt enkel het kenteken gewijzigd verder wordt er niks meer gecontroleerd of getest
14 jaar
Hoe langer de versnellingen hoe meer koppel wordt over gebracht naar het achterste sub frame, daarom scheuren de subframes van met name de 325i kapot omdat die sowieso al een hoger koppel hebben als een kleinere motor.
gr Martin
Niks meer gecontroleerd ??? Ze kijk echt wel hoe de motor is bevestigd, en of alles deugdelijk werkt en aangesloten is, dus niet dat de versnellingsbak aan tyraps of draad vast hangt bv..Ook word de uitstoot gemeten, net zoals een remmentest etc..Een uitgebreide Apk eigenlijk..
De één is er wellicht wat milder in dan de ander..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar