Goedemorgen,
Na de oplossing van mijn vorige probleem op de site ('BMW 525TDS slaat koud niet aan, warm start deze gelijk') http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p... heb ik een paar dagen goed kunnen rijden.
Nu merk ik dat bij het starten met koude motor de auto schokt en niet lekker loopt (start wel gelijk), bij het rijden gaat het snel weg en schakelt de auto gewoon goed en lijkt het alsof ik genoeg vermogen heb (ik rij dan rustig om warm te laten worden). Wanneer de auto warm is en rond de 100 rij en gas geef komt de auto nauwelijks vooruit, ook voel je de auto dan trillen. Meer gas erbij en de auto schakelt terug en loopt probeemloos naar de 120, 130 (harder lukt ook denk ik wel). Afgelopen donderdag op terugweg weer de melding "einspritzanlage", vermogen tijdelijk weg, en later weer door kunnen rijden. Bij controle op lekkage niets kunnen vinden.
Ook mijn brandstofverbruik is de afgelopen tijd enorm toegenomen. Van 7,6l/100 zit ik nu op 9,7l/100.
Dingen onlangs vervangen:
-Waterpomp, Brandstofpomp, filters en olie, brandstofslang en retourslang, gloeibougies.
Het begint inmiddels vervelend te worden maar misschien heeft iemand nog goede ideeen.
Zou bijvoorbeeld een retourklep in de brandstofleiding kunnen helpen of moet ik nu voor mijn versnellingsbak gaan vrezen? Of moet ik het bij de luchtmassameter zoeken, bij de andere slangen (vacuum, turbo)....
MVG,
Wouter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin eens met de codes te laten uitlezen. Kan je een hoop zoekwerk besparen.
[quote=oldford]Begin eens met de codes te laten uitlezen. Kan je een hoop zoekwerk besparen.[/quote]
Goed plan, heb tot nu toe alleen nog het geluk gehad dat ik aan het eind van de week problemen krijg en op zaterdag geen dealers zijn waar de werkplaats van open is. De eerst vrije doordeweekse dag heb ik volgende week maandag pas...
Mocht je in de regio nijmegen iemand weten die op zaterdag zijn laptop eraan kan hangen hoor ik het graag!
Gr,
Wouter
14 jaar
heb hetzelfde gehad bleek mijn brandstofpomp te zijn. Ik heb er nog 2 jaar zo meegereden voordat de pomp het opgaf.
14 jaar
Brandstofpomp is al vervangen zoals je ziet..
14 jaar
Heeft iemand ervaring met het afsluiten van de EGR klep? Lees er een hoop over maar weet niet waar ik deze kan vinden bij een 525TDS... Ik denk (hoop) dat het probleem hierin zit of in de inlaatcollector/luchtmassameter..
Heeft er misschien iemand een techniscge tekening van de motor/auto... 525TDS touring automaat executive uit '97
MVG,
Wouter
14 jaar
[quote=Wouter525TDS]Heeft iemand ervaring met het afsluiten van de EGR klep? Lees er een hoop over maar weet niet waar ik deze kan vinden bij een 525TDS... Ik denk (hoop) dat het probleem hierin zit of in de inlaatcollector/luchtmassameter..
Heeft er misschien iemand een techniscge tekening van de motor/auto... 525TDS touring automaat executive uit '97
MVG,
Wouter[/quote]
14 jaar
De EGR vind je hier, even het pijpje vanaf het uitlaatspruitstuk volgen, dan kom je er bij uit.
[url=http://img254.imageshack.us/i/62271639.p...][img]http://img254.imageshack.us/img254/5577/...[/img][/url]
Gr Stefan
14 jaar
Bedankt Stefan voor jouw input.
Toen de problemen met de pomp ervoor zorgde dat de auto slecht startte (toen stond de pomp niet op tijd) kwam er aan de linkerkant vd motor (als er voor staat) onderaan een rookpluimpje...maar ook een stank die ik niet thuis kon brengen.
Zou dit erop kunnen duiden dat mijn EGR klep het probleem veroorzaakt en dus ook zo'n hoog brandstofverbruik met zich mee brengt?
Gr, Wouter
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar