auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: autoradio

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel

mijn auto radio doet niks meer de zekeringen zijn goed,heb al de draaden door gemeeten en nu de gele draad vanaf het dikke blok geen stroom,wie weet wat te doen en hoe de draaden moeten zitten heb een nieuwe kenwood maar doet niks heb een groot zwartblok er tussen

Geplaatst door

bart2007 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gele draad is stroom via cotact

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

volgens iso norm gezien is geel permanent voeding en rood een geschakelde voeding

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=paulkelder]volgens iso norm gezien is geel permanent voeding en rood een geschakelde voeding

paul,[/quote]
welke draaden moet ik aan sluiten dan heb zwart en rood maar geeft hellemaal niks en zekeringen zijn goed

bart2007 0

17 jaar

sorry je hebt gelijk
draad vd accu met 5 amp zekering een niet va zekering kast

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]sorry je hebt gelijk
draad vd accu met 5 amp zekering een niet va zekering kast[/quote]
die is toch alleen voor de sub of zit er ook nog een andere

bart2007 0

17 jaar

als volgt

1, rood geschakelde voeding

2, geel permanent voeding

3, zwart massa

4, zwart-geel mute evt aansluiten carkit

5, orange (voor het dimmen display s'avonds)

6, blauw evt gebruiken indien aanwezig electrische antenne.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=paulkelder]als volgt

1, rood geschakelde voeding

2, geel permanent voeding

3, zwart massa

4, zwart-geel mute evt aansluiten carkit

5, orange (voor het dimmen display s'avonds)

6, blauw evt gebruiken indien aanwezig electrische antenne.

paul,[/quote]
zit allemaal goed maar er gebuurt niks zekeringen zijn goed wat voor zekeringen zit er bij de accu die is toch voor de sub

bart2007 0

17 jaar

geel is plus accu
rood is plus contact
zwart is massa
blauw is geschakelde power (bijv carcit)
rest is speakers
bij sommige ziter nog een draad voor de verlichtin
deze kan je gebruiken om de display te dimmen met ingeschakelde verlichting

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

er zit ook een soort filter tussen
hier kan ook een zekering inzitten

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

als op de gele en rode draad 12V staat en je zwarte draad ( - ) een goede massa heeft moet hij normaal gesproken gaan,als er dan ook nog geen zekering kapot is zou ik het probleem toch echt in de radio zelf zoeken.

je kan ook de gele kabel bij de rode verbinden,dan werkt de radio niet meer via het contact maar blijft hij zonder contact ook spelen,je moet hem dan met de knop op de radio uitzetten.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

en als je dan de gele aan de rode doet, heb je kans dat nog veel meer blijft werken als je het contact uit doet, want dan krijgt de geschakelde draad zijn stroom nog steeds van de continue +.

Wil je de radio aan en uit zetten met alleen de knop op de radio, dan de gele niet aansluiten en de rode aansluiten op de radio op de plaats waar de continue spanning moet komen EN waar de geschakelde spanning moet komen. Sjaak

sjaak10918 0
badge

17 jaar

Sjaak, ik wil niet lullig zijn, maar tegenwoordig hebben radio's een conctante spanning nodig voor het geheugen, anders kun je iedere keer je zenders zoeken en zal de cd altijd bij no.1 beginnen.

BMWWillem 0

17 jaar

Willem, wij hebben een Blauwpunkt die geen constante stroom nodig heeft voor zijn radiozendergeheugen, maar dit terzijde. Het ging mij er om dat je niet zomaar de geschakelde en de constante + aan elkaar mag knopen, zoals Stefan zegt. Bij nader inzien kan het ook nog zijn dat Stefan ook bedoelt wat ik heb uitgelegd wat betreft aansluiten.

sjaak10918 0
badge

17 jaar

Bart,

is de zekering die in het radio-toestel achteraan zit nog goed.
is misschien gesprongen bij kortsluiting?

becky 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.