Mijn display geeft aan dat hij een inspectie beurt moet krijgen, maar ik heb er nog 3 groene balkjes op staan. Weet iemand er iets van?. Wat moet ik doen?. Heeft iemand er ervaring mee dat het gebeurt?.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan zal er ook wel het klokje bij staan, dwz dat de remvloeistof en koelvloeistof vervangen moet worden
[quote=BMWWillem]dan zal er ook wel het klokje bij staan, dwz dat de remvloeistof en koelvloeistof vervangen moet worden[/quote]
Is het daarom dat de multi reim ook piept, want ik had pech langs de weg ( slang van de radiator naar de motorblok was geknapt) en de ANWB had het vervangen voor mij, maar omdat hij geen koelvloeistof bij had heeft hij er gewoon water in gedaan. Mag je gerust mee rijden zij hij, want het vriest nooit zo hard zei hij. Ik heb het zins dien niet meer vervangen en zinsdien piept de multiriem ook. Zal het daar aan liggen dan. Moet ik als ik de remvloeistof en koelvloeistof vervangen heb de com. weer resetten. Graag een reaktie. Alvast bedankt.
17 jaar
met die multiriem ligt aan iets anders, spanrol bijv. Na vervanging weer restten ja en wel inspectie reset.
17 jaar
[quote=BMWWillem]met die multiriem ligt aan iets anders, spanrol bijv. Na vervanging weer restten ja en wel inspectie reset.[/quote]
Ok bedankt..en over die spanrol is dat punt 3 op deze tekening..http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
17 jaar
nummer 2 is de spanner en nummer 6 de geleiderol
17 jaar
die groene lampjes zijn voor de 'olie-beurten' om het zo maar te zeggen,elk groen lampje gaat na 2000km uit,je hebt er 5,dus om de 10.000km oliewissel,je kan de oilservice en inspection apart wissen..
Stefan
17 jaar
[quote=stefan84]die groene lampjes zijn voor de 'olie-beurten' om het zo maar te zeggen,elk groen lampje gaat na 2000km uit,je hebt er 5,dus om de 10.000km oliewissel,je kan de oilservice en inspection apart wissen..
Stefan[/quote]
Maar dit gaat niet om een inspectie maar om een melding dat mijn koel- of remvloeistof vervangen moet worden. Er licht ook een klokje bij en ik heb er nog 3 groene blokjes over. Weet je hoe ik dit kan ressetten want onder tussen heb ik mijn koel- en remvleistof vervangen.
17 jaar
indien bij de beurten de boel is gereset,ofwel de lampjes op je dashbord zou dit kunnen kloppen.het doet verder niks anders,dus ook niet als je ze laat branden of er niks mee doet.
resetten kun je als volgt doen,maak de motorkap open en op de ronde diagnose stekker.verbind pin 7 met de massa en zet de auto op contact.je zult zien dan inspection - oilservice - oranje en rode lamp uit gaan en alleen de 5 groene gaan branden.
zie mail voor schema..
Stefan
17 jaar
hallo wat dat resetten betreft ,ik heb een 318i uit 93 met een m40 motor, ik heb net alle olieen en filters vervangen maar resetten lukt niet pin 7 met massa verbonden geen resultaat pin 7 en 19 verbonden geen resultaat en ja contactslot in stand 1 en na een 12 a'15 seconden zou dus de interval gereset moeten zijn maar helaas bij mij niet, zou de printplaat defect zijn of anders het batterijtje leeg?
gr John
17 jaar
heb je het wel geprobeert met een lampje ertussen om te resetten ?
normaal gewoon pin 7 > Massa
Stefan
17 jaar
yep met en zonder lampje maar resetten ho maar ,weet niet hoe of wat nu
blijf het maar proberen ,de volhouder wint, toch?
gr John
17 jaar
ja daar zit iets in john..:)
maar pas op dat je je klok niet naar de mallemoer helpt..
je kan het misschien beter even laten resetten,een nieuwe klok kost tenslotte net iets meer.
Stefan
17 jaar
ja inderdaad,ga wel ff naar de dealer.
gr John
17 jaar
kan ook bij een uni garage,is goedkoper dan bij de dealer..
je kan ook zo'n reset sleutel kopen en kost ongeveer 45,-
Stefan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar