BMW 320D 2001 tikken bij vermogen vragen.
ik hoop dat een van jullie dit probleem herkent want ik word er knettergek van.
als de motor stationare loopt klinkt het normaal.
maar zodra ik hem in de versnelling zet maakt niet uit welke en wegrij begint er iets te tikken.
dit doet hij alleen als je vermogen vraagt en niet bij rustig rijden of een gelijke snelheid aanhoud.
ik ben bij de garage geweest en heeft me 200 euro gekost en hadden niks kunnen vinden.
hun zeggen dat het uit het onderblok komt maar zelf ben ik daar niet zo zeker van.
ik heb namelijk al weer 2000km gereden en het tikken blijft hetzelfde.
bij meerdere garages geweest en konden allemaal niet vertellen wat het veroorzaakt.
gewoon doorrijden en aanzien of het erger word.
lijkt mij niet zon goed plan want wil er over 2 maandjes ook nog mee op wintersport.
ik hoop dat iemand er wat mee kan.
groeten sebas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
trouwens wel belangrijk om te weten. als de multiriem eraf is doet hij het nog.
hebben ze bij de garage geprobeert voor heel eventjes. hoop ik.
gr sebas
En is het tikken er ook als je de koppeling los hebt in de vrij.
Of intrapt.
12 jaar
het maakt geen verschil met koppeling los of in.
het gebeurt alleen als je rijd wanneer de auto kracht moet zetten.
bij gewoon rijden is er geen tik.
gr sebas
12 jaar
ook in de vrij alleen als je heel veel gas geeft.
12 jaar
Versnelt het tikken bij meer toeren of blijft het in dezelfde ritme tikken?
12 jaar
Het tikken versnelt en gaat met het toeren mee.
Bij heel veel gasgeven in de vrij hoor je het iets.
Wanneer je rijd en stevig doortrekt is het het ergste.
Gr
12 jaar
De auto heeft trouwens 230000 gelipen
12 jaar
Als het uit het blok komt zouden het lagerschalen van de krukas kunnen zijn.
Of anders ff met een stethoscoop luisteren waar precies het vandaan komt.
230k is niet veel voor een goed onderhouden dieseltje ;-)
als het lagerschalen kunnen zijn. kan ik dat dan zien vanaf de onderkant als de karterpan eraf is?
en kun je lagerschalen van de onderkant vervangen?
luisteren met een stethoscoop hebben ze bij de garage gedaan en die zijden dat het rechts uit het onderblok komt als je in de auto zit.
maar als lagerschalen kapot zijn dan zou hij het bij stationair tog ook doen?
gr
12 jaar
Sebas ; zijn de verstuivers al getest . Het lijkt mij meer een verbrandings probleem .
Als je de motor onbelast toeren kan geven zonder lawaai zullen de lagers wel goed zijn .
Groeten.
Ja dat dacht ik ook al. Als het lagerschalen zijn dan was het al wel kapot geweest.
Ik rij er zo al 2000 km mee. Verstuivers zijn nog niet getest. Maar kan daar zon tik ook vandaan komen dan?
Gr. Aebas
12 jaar
Als de verstuiver zijn werk door slijtage niet meer goed doet ,kan dit hoorbaar zijn .
Wacht niet af tot dit schade kan geven ,dit kan leiden tot een verbrande zuiger .
Bij indirect ingespoten diesels nog niet gezien maar bij directe wel .
Zo'n test kost de hele wereld niet en voorkomen is beter .
Succes.
Ik ga dit weekend de verstuivers laten testen.
Hoop dat dit het probleem is. Bedankt voor de reacties.
Ik laat wel ff weten of het gelukt is.
Gr sebas
12 jaar
Als de verstuivers niet goed Zijn kan ik ze dan laten reinigen of moet ik nieuwe halen.
12 jaar
ik heb de verstuivers laten testen en zijn alle 4 naar de kloten.
in de injectorschachten zat ernorm veel roet helemaat tot boveraan de verstuiver.
ik heb alles netjes schoon gemaakt. een tip voor mensen die dit ook zelf doen.
ik heb de schachten uitgezogen met een stofzuiger en een dun slangetje.
werkt echt perfect. hoop dat het probleem hiermee opgelost is.
maandag alles weer inbouwen.
11 jaar
De BMW start weer maar het tikje is nog steeds niet weg. Wat kan het nog meer zijn.
Mvg sebas
11 jaar
De koperen ringetjes zijn er alle vier uitgehaald en het aanlegvlak echt brand schoon gemaakt. Het moet goed afsluiten.
11 jaar
En met nieuwe ringetjes gemonteers
11 jaar
Als de afdichting lekt is dit bij stationaire loop al te horen . Is de compressie wel goed ? Laat dit meten en ook het verschil in inspuithoeveelheid (correctie) .per verstuiver.
Ik begrijp nu dat het om een cdi gaat ! Heb je de inlaat al gecontroleerd i.v.m. de wervelklepjes ?
Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar