BMW 3-Serie: bmw 320 slecht stationair lopen en te hoog co

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320

hallo,

ik heb hier een bmw 320 staan die veel te veel brandstof verbruikt, en bij stationair dan galopeerd de motor

en co is 9% dus das te hoog, iemand enig idee waar door dat kan komen

en is geen luchtlekkage, katalisator zit er ook op filters en bougies alles is vervangen en kheb ut gasklephuis schoongemaakt was wel vies van binnen en

de bougies waren nat van het benzine???

khoop dat dit een bekent probleem is dan kan ik ut verhelpen

bvd, jeff

haazen

Geplaatst door haazen (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

driver3 (0), 15 jaar geleden

uitlezen bied je uitkomts denk ik zal een van de sensoren zijn

Suc6

carmaster (0), 15 jaar geleden

hoi.

Als ik je verhaal zo lees dan lijkt me dat op zeker de lambda sonde ,weet niet uit welk jaar die is anders kun je hem uitlezen met je check engine lampje of op pin 8 van je dme .
Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel .

groetjes marcel

haazen (0) PRO, 15 jaar geleden

hey

bedankt voor de reactie

met uitleze geef de computer alleen maar aan foutcode 0000 dat is nix en met wissen blijft tie terug komen

en bmw is bouwjaar 1992

lambda zou kunnen morge ff wisselen kijken wat die doet.

driver3 (0), 15 jaar geleden

of een verkeerde kleptiming van de nok sensor kan toch door ouderdom een verkeerdee waarde door geven.

carmaster (0), 15 jaar geleden

Hoi.

Het is trouwens code 1000 ,wat ik vreemd vind is dat als hij te rijk is , je ook een foutcode zou krijgen van te rijk mengsel.
code 1222 of 1213 of zoiets
Loopt ie alleen stationair slecht of rijdt ie ook slecht , zeker weten dat je vacuum naar je benzinedrukregelaar niet lek is !
Er zijn meerdere factoren waarom die zo slecht zou kunnen lopen maar hij zal toch meestal wel met een code komen naar mijn mening.
Kleptiming lijkt me onwaarschijnlijk omdat dit een motor met ketting is en niet zomaar van timing veranderd ,en met een defecte nok sensor eveneens met een code komt.
Compressie zou je kunnen meten om in ieder geval te weten dat de basis goed is .
Misschien loopt er gewoon af en toe 1cilinder niet mee door een defecte bobine of bougie ,heel slecht te horen bij een 6cilinder.
Ik wens je veel succes met het speurwerk.

Mvg marcel

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Een 4gasmeting geeft vaak meer uitsluitsel.

haazen (0) PRO, 15 jaar geleden

hey allemaal

bedankt voor jullie tips ik ging van de week de bougie's controleren bleek dat er verkeerde bougie's in zatten

bougies met 2 pennetjes maar die zijn voor het nieuwe type dus kheb de goeie bougie's erin gezet en toen liep de motor goed en toen was het co2 ook gewoon weer goed

maar eigenlijk moet dat tog nix uitmaken lijkt mij en die foutcode is ook weg egt vaag

maar in iedergeval allemaal bedankt voor het helpen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.