BMW 3-Serie 2001: BMW 330i e46 loopt stationair slecht

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0

Ik heb een bmw e46 330i die stationair slecht loopt en op verhoogd toerental draait hij perrfect.
Als ik de olie-stop open wordt het nog erger, carterontluchting?
Tijdens het rijden heeft hij geen vermogenverlies.
Weet mss iemand wat dit kan zijn?
MVG wesley

wesley330i

Geplaatst door wesley330i (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

dat is normaal bij bmw als je de olievuldop losdraait dat hij reageert ik denk of vacuum lekkage of stappenmotor vuil of slecht. bougie's goed??

paz (0), 13 jaar geleden

er loopt langs de injector rails een vacuum leiding/slang deze gaan ook nog wel eens stuk, dat geeft ook een slechte stationair loop.

wesley330i (0), 13 jaar geleden

[quote=robby10030]dat is normaal bij bmw als je de olievuldop losdraait dat hij reageert ik denk of vacuum lekkage of stappenmotor vuil of slecht. bougie's goed??[/quote]
Bedank ik denk wel dat het zo iets zal worden, ik heb nu een lekage gevonden in men kleppendekselpakking, ik ga deze eerst eens vervangen en dan zie ik wel.
alvast bedankt

wesley330i (0), 13 jaar geleden

[quote=paz]er loopt langs de injector rails een vacuum leiding/slang deze gaan ook nog wel eens stuk, dat geeft ook een slechte stationair loop.[/quote]
die is nog in orde.
ik dank wel dat het een luchtprobleem is, ik heb nu een lekage gevonden aan men kleppendaksel pakking, deze zal ik eerst eens vervangen en dan zie ik wel.
Alvast bedankt.
grtz

wesley330i (0), 13 jaar geleden

Het probleem is tercht..
Het probleem bevond zich in de byepass-klep van het stationaire toerental, deze zat vast zodat er geen regeling meermogelijk was.

DutchPlayer (0), 13 jaar geleden

Wesley welk onderdeel is de bypass klep? Is dat toevallig dat T vormige ding onder de gasklep? Ik heb namelijk een soort gelijk probleempje.

wesley330i (0), 13 jaar geleden

[quote=DutchPlayer]Wesley welk onderdeel is de bypass klep? Is dat toevallig dat T vormige ding onder de gasklep? Ik heb namelijk een soort gelijk probleempje.[/quote]
Het is tog een soort bye-pas klep, er zit een soort van klep in die de stationaire luchtstroon regeld. Deze zit op de inlaat, in het midden. je ziet hem zo zitten als je de motorkap open doet. hoor je soms een soort van klik of knak als hij stationair slecht loopt? dan kan je wel bijna zeker zijn...
Mvg Wesley

DutchPlayer (0), 13 jaar geleden

Okay dan denk ik dat jij de Adjuster Unit ofwel de DISA valve bedoeld, die zie je idd op het midden van de inlaat zitten. Vraag mij nog steeds af wat dat onderdeel doet want de Idle Control Valve(stappenmotor) zit onder het gasklep huis.

Die van mij begint stationair zo rond de 1200 rpm en dan zakt dat naar 800 dan loopt hij naar mijn idee goed en dan gaat het een beetje schommelen. Verder geen rare geluidjes naar mijn idee.

Maar goed ik ga de DISA wel schoonmaken of even wisselen en zien wat er gebeurt. Thanks voor de info!

wesley330i (0), 13 jaar geleden

[quote=DutchPlayer]Okay dan denk ik dat jij de Adjuster Unit ofwel de DISA valve bedoeld, die zie je idd op het midden van de inlaat zitten. Vraag mij nog steeds af wat dat onderdeel doet want de Idle Control Valve(stappenmotor) zit onder het gasklep huis.

Die van mij begint stationair zo rond de 1200 rpm en dan zakt dat naar 800 dan loopt hij naar mijn idee goed en dan gaat het een beetje schommelen. Verder geen rare geluidjes naar mijn idee.

Maar goed ik ga de DISA wel schoonmaken of even wisselen en zien wat er gebeurt. Thanks voor de info![/quote]
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat hij ergens valse lucht trekt ofzo, maar dat zou je normaal moeten horen, maar voor zeker te zijn kan je altijd eens een beetje rem-reiniger op de luchtkanalen spuiten, als hij dan vals lucht trekt dan zal hij hier wel op reageren. Ik weet het, het is niet de ideale manier, maar het helpt wel als je ten einde raad bent..
In ieder geval nog veel sucses! en laat iets weten als je het hebt gevonden.

Groeten, wesley!

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Valse lucht hoef je helemaal niet te horen bij dit soort motoren, kontroleer of je carterventilatie membraam nog heel is, en controleer of de olie peilstok niet verstopt zit. (Is dubbel uitgevoert en kun je eigenlijk alleen goed controleren als je hem er uit hebt. Als ie dicht zit zuigt ie het carter leeg en gaat ie ook raar stationair lopen.

gr Martin

DutchPlayer (0), 13 jaar geleden

Nou weet je wat het is, zit bij mij een gereviseerde motor in en het hele CCV verhaal had ik al vervangen, net als een geheel ander inlaat spruitstuk. Verder rijd de auto super. Alleen stationair niet zo netjes naar mijn idee.

Ik heb zelf nog een stappenmotortje liggen en een DISA, ga die wel even omwisselen en dan zien wat het resultaat brengt. Kan ik ook meteen de boel bekijken op lekkage/niet goed aangesloten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.