BMW 5-Serie 2003: Bmw 530D e39 trekt niet goed tot 3000toeren, daarna trekt hij we

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Heb een week geleden een bmw 530D gekocht maar ik merk dat hij niet goed trekt tot 3000 toeren, had hem laten uitlezen alles gewist na dat hij gas gaf terplaatse gaf hij weer dezelfde fout. Ik weet nu niet wat het fout is. Er komt ook zwaet uit mijn uitlaat maar niet zo heel veel.maar als de motir nog niet Warm is trekt hij precies een beetje beter. Weet iemand wat mijn probleem zou kunnen zijn ? Heeft iemand er ervaring mee ?

Remzii50

Geplaatst door Remzii50 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

voyager (0), 10 jaar geleden

Toch maar nog een uitlezen! Dan de precieze foutmelding met omschrijving hier vermelden. Dan pas is mogelijk meer over te zeggen.

Freude_am_Fahren (0), 10 jaar geleden

In het meest gunstige geval is het de koelwater temperatuur-sensor waarvan de weerstandswaarde een afwijkend traject doorloopt* of zit de carter-ventilatieklep verstopt. Het filter daarin kun je schoon maken (uitspoelen in benzine), maar deze klep vervangen door een cycloon-variant is aan te raden. Dan hoef je er niet meer naar om te kijken. In een ongunstig geval loopt de turbo op z'n laatste benen. Dat zal binnen afzienbare tijd gepaard gaan met loopgeluiden (schaven/ trillen) van het schoepen-wiel van de turbo/ de turbo-as.
In het meest ongunstige geval zijn het versleten zuigerveren. Een olieverbruik dat aan de hoge kant is of rookpluimen bij flink gas geven zijn de eerste signalen die bij dit euvel horen. Bij een auto met een normale gebruikshistorie komt dit beneden de 300K km niet voor.
Misschien de compressie eens meten ...

Een brandstof-leidingpomp (ter hoogte van de bestuurdersstoel onder de auto) die aan vervanging toe is, kan ook soortgelijke klachten opleveren. Vervanging van het brandstof-filter helpt dan om de gevolgen van dit euvel te verminderen.

*) De motor zal wellicht beter lopen met de koelwater temperatuur-sensor losgekoppeld, maar daardoor wel wat meer uitlaatgassen produceren.

Remzii50 (0), 10 jaar geleden

Beste, ik moest de turbodruklader-uitlaatgasregeling vervangen. Heb ik deze middag gedaan, maar ik had geen verschil gemerkt. Paar uur later toen ik gewoon op en rondpunt was trok hij trug heel goed. Maar na een 10tal platgas te geven was het weer dezelfde. Ik heb het auto sil gelegt terug gestart en dan trok hij trug prima. Ik wil er ook erbij melden dat hij een computer(software) van een gechipte wagen heeft. Dus deze wagen is niet geschipt maar de software was van een gechipte auto. Kan dat de reden zijn ?
Voorlopig heb ik alle kracht van mijn moor maar dat hij soms terug rustig trekt en na het opnieuwstarten prima werkt vind ik wel raar . Iemand een idee ?

MJ (0) PRO, 10 jaar geleden

Check ook de swirlflaps in de inlaat die staan erom bekend dat ze de motor ruineren.

Remzii50 (0), 10 jaar geleden

Dat zal ik doen. Ik heb nu nieuwe motorsteunen besteld want links als je binnen zit is hij nietmeer goed. En nu als ik bij het vertrekken de motorsteun hoor dan heb ik geen kracht meer. Dan leg ik hem stil en vertrek ik terug en is hij weer perfect. Ik twijfel van de uitlaat mss zit die verstopt omdat ik geen kracht had had ik veel zwarte rook. Oftewel is het door die software. Ga een afspraak maken bij heinz autotuning aalst. Maandag word de motorsteun vervangen. Paar dit probleem maakt me slechtgezind

vegito (0), 10 jaar geleden

even je auto uitlezen met DIS dan kom je al een heel eind ipv beetje bij beetje onderdelen vervangen het kan ook aan je turbo liggen of olie druk.

Remzii50 (0), 9 jaar geleden

Ik heb hem laten uitlezen en gaf als probleem boost preasure sensor
Ik heb het vervangen. Mijn intercooler lekte heb ik ook vervangen. Maar de probleem blijft. En bij warm weer heeft hij het meer. En bij een paar keer goed gasgeven word de motor geluid dubbel zo luid ik weet echt niet waar het aanlicht

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Controleer turbo .

Remzii50 (0), 9 jaar geleden

Maar zou hij dan werken als ik hem uitzet en terug start ? Dan zou hij toch helemaal niet werken

eren075 (0), 9 jaar geleden

Beste Remzii ziet de vacuum lijdingen na en en de magneetkleppen
ik had die probleem ook en tis nu opgelost door die magneetklep
of laat u vacuum is teste die werkt misching niet goed nimeer

Remzii50 (0), 9 jaar geleden

Beste, ik hoor een tikje precies een zekering ofzo linker kant van het stuur waar je het licht aan zet, dan trekt hij nietmeer goed. De magneetklep is verandert. Ik denk dat het een sensor of iets indie aard is maar in ieder geval het stoort mij te fel
Morgen kan het zijn dat ik een afspraak maak bij bmw

eren075 (0), 9 jaar geleden

Er zijn twee kleppen is het alle twee vervangen en zie u vacuum leidingen na maar als je die vervangt vervangt di zeker terug me vacuum leingen want anders trekt die plat en tis weer niet goed nog een tip heb jij de vacuum reservoir al gekontroleert

groeten

Remzii50 (0), 9 jaar geleden

Beste het is opgelost. Het was zoals ik het zei door de software die van een andere auto erop werd gezet en die gaf als foutmelding boost preasure sensor. Heb het orgineel software laten zetten opnieuw getrst geen probleem dan terug laten chippen naar 235pk en 540nm
Hij is als een beest. Hij scheurt de grond en vliegt er super in
Iedereen bedankt groetjes

MJ (0) PRO, 9 jaar geleden

swirlflaps nagekeken? Mooie auto veel plezier ermee!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.