Hallo,
Mijn BMW 725D is het afgelopen jaar een paar keer plots stilgevallen. Bij het uitlezen bleek dat de dieselpomp kapot was. Die heb ik laten reviseren.
Na de revisie heb ik nog 2 dagen normaal kunnen rijden, en toen begon ie tijdens het rijden te stotteren. Tot ie op een gegeven moment niks meer deed.
Na een nieuwe uitlezing leek het of de pomp nog steeds stuk was, en heb dit nog eens na laten kijken.
Nu kan de auto gestart worden, loopt als een trein, maar na 1 minuut begint ie weer hevig te sputteren tot ie uitvalt, en daarna niks meer doet. Ook schijnt ie wat donkere rook uit te stoten.
Wat kan dit zijn, want zelfs bij BMW kunnen ze me niet verder helpen.
Ik heb de auto ook helemaal laten doormeten. Daaruit bleek dat de bedrading, computer etc. allemaal in orde was. De enige melding was dus dat de sensor van de schuif van de inspuitpomp storing had. Die electronica heb ik dus al 2 x laten vervangen.
groeten Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ga eens kijken bij een dieselspecialist, zoals zo vaak, helaas geen woonplaats (of omgeving) ingevuld door een nieuw lid, dus helaas voor jou, ook geen adressen van een specialist , dat wordt een veel te lange lijst
Gr
Peco Power
Ik woon bij Antwerpen, en ben juist naar de dieselspecialist geweest. Die gasten reviseren o.a. dieselpompen, zodat je niet meteen een gereviseerde pomp van 1800 eurohoeft te kopen, zoals ze bij de dealer graag zien gebeuren.
Mijn auto staat daar op dit moment ook al voor de 3e keer, en ze hebben geen idee wat het kan zijn. Zij vermoeden dat het de electronica is, maar dat heb ik allemaal door de dealerdoorlaten meten, en schijnt goed te zijn.
Zou het met de EGR klep te maken kunnen hebben ? Ofschoon die melding niet in het foutenrapport naarvoren komt.
Ze hebben trouwens ook de opvoerpomp in de tank vervangen, maar ik heb me weleens laten vertellen dat er 2 ? pompen inzitten.
15 jaar
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geo...
dit is de dichtsbijzijnde die ik voor je kan vinden
anders vraag hier eens http://www.bmwclubnederland.nl/
gr
Peco Power
is het brandstof filter al vervangen?
zuigt ie geen lucht mee in de brandstof aanvoer bij het vragen van meer vermogen/brandstof
en hadden deze niet een pomp in de tank
[quote=CARS&MOTORS]is het brandstof filter al vervangen?
zuigt ie geen lucht mee in de brandstof aanvoer bij het vragen van meer vermogen/brandstof
en hadden deze niet een pomp in de tank[/quote]
725 weet ik niet zeker, maar bij de 730d (dagelijks transsport van de directrice) zit ie onder de achterbank, aan de bijrijderskant onder een luik in de tank Jerry.
De 730d heeft last van ijzerslijpsel uit die pomp, deze komen via de retourrail weer in de tank terecht en verstoppen en vernielen daar de opvoerpomp (fabricagefout van bosh) en wat er eerst nog door komt vernielt de commonrail....... het zijn monster koppelauto's een ander chipje d'r in en je hebt ruim 200pk, je kunt gewoon uren met 180/190 door tokkelen, maar als ze 250000km gelopen hebben..... onderstel,electronica,brandstofsysteem, dan worden het dure jongens deze e38 diesels.
ff voor de topicstarter, hier hield ik ooit een hoop info weg, is duits, maar staan ook foto's bij
http://www.7-forum.com/forum/3/gibts-die...
gr
Peco Power
Ik heb inderdaad het idee dat ie lucht aanzuigt, maar dat gebeurd ook stationair. De opvoerpomp in de tank is vernieuwd, tegelijkertijd met de electronica van de pomp.
Het pruttelen begon toevallig ook daarna pas.
15 jaar
Hoe hoog is de druk op de rail? allemaal gechecked door de dealer? lijkt me toch een foutieve aanzuig oid
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar