Het motorstoringslampje van mijn e90 brandt momenteel. De auto loopt verder probleemloos. Bij het uitlezen met een simpele OBD kabel komt code p1255 naar voren. Kan iemand mij wellicht vertellen waar deze code betrekking op heeft?
Alvast bedankt.
Geplaatst door Brum1467 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
MJ (0) PRO, 9 jaar geleden
P1255- Delivery fuel pressure sensor
Brum1467 (0), 9 jaar geleden
Heb de storing gewist en deze is tot nu toe niet meer terug gekomen.
Voor het geval de storing terugkomt, waar kan ik de betreffende sensor vinden? Is dit een onderdeel van de brandstofpomp in de tank?
MJ (0) PRO, 9 jaar geleden
http://www.e90post.com/forums/showthread...
Die vóór de hogedruk pomp zit.
Interessant artikel trouwens, verderop nog foto's van het systeem.
En schijnen relatief veel storingen te zijn met de HPFP
Bentley heeft sinds kort een E90 service manual waar dit plaatje ook uit komt.
Brum1467 (0), 9 jaar geleden
In mijn e90 zit een n46b20 motor. Dat is een 4 cilinder zonder directe inspuiting en volgens mij zit er ook geen aparte hogedrukbrandstofpomp op.
Aparte brandstof druksensor is ook niet te vinden in de etk van BMW. Druksensor zou dan misschien geïntegreerd zijn in de drukregelaar die in de brandstoftank zit.
Ik zal eens afwachten of de storing weer terugkomt. Zou maar zo kunnen dat de verkeerde code wordt weergegeven door de software in combinatie met een goedkope obd interface.
MJ (0) PRO, 9 jaar geleden
Ow de 2 liter, daar had ik overheen gekeken.
Kan nix vinden over een fuel pressure sensor http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/Eu... strange.
Brum1467 (0), 9 jaar geleden
Dan heb ik toch goed gekeken, ik kon ook al niets vinden. p1255 wordt ook wel gebruikt voor sluiting in de koelvloeistoftemperatuursensor. Ik meen dat ik pas opmerkte toen de auto aan de laptop hing dat de auto een paar keer van open loop naar closed loop en weer terug schakelde. Dat zou dus kunnen wijzen op een haperende koelvloeistoftemperatuursensor. Storing komt er ook alleen in bij de koude start.
rover200vi (0), 9 jaar geleden
dan moet je dus gewoon kijken of je nog genoeg boost krijgt lijkt me simpel zat
Brum1467 (0), 9 jaar geleden
Boost?
rover200vi (0), 9 jaar geleden
turbodruk
Brum1467 (0), 9 jaar geleden
Het is een 4 cilinder benzine, zonder turbo, dat kan dus niet de oorzaak zijn. Ik begrijp ook niet hoe je er bij komt dat er een probleem zou kunnen zijn met een turbo.
rover200vi (0), 9 jaar geleden
Ah sorry ik antwoordde op het verkeerde probleem negeer dat maar dan.