close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: gevoel geen constante remdruk E39 523i

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 532i M52

Vorig jaar zijn alle remmen rondom vervangen. Zowel de schijven als blokken.
Alles van Bosch.
Sinds een paar maanden last van het gevoel dat de remdruk niet constant is bij minimaal indrukken van pedaal. Dus op de snelweg beetje bijremmen bij 100km/h geeft iets trillen in het stuur. Zit je onder deze snelheid, dan voelt de achterkant of deze heen en weer gaat. Vorige week alsnog de blokken achter vervangen maar dat helpt dus niet.
Remvloeistof is ook vervangen.
Schijven zien er netjes uit en ook geen verkleuringen.
Bij stevig remmen gaat het goed.

Waar kan ik nog meer naar kijken??
Erg vervelend als de auto trilt.
Rijd met orignele 15 inch BMW wielen met goede banden.
Auto zelf rijd perfect en trilt ook niet in de wielen.
Staan ook nog maar 162000km op de teller.

Geplaatst door

Fritsie50 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Frits: laat de wielophanging zowel voor als achter op ruimte controleren .

Zorg wel dat de wagen op een rijbanenbrug staat ,dus gewoon op zijn wielen.

Vaak zijn de rubbers van reactiestangen zo ingescheurd dat de wielen bij licht remmen in trilling raken.

Testen met hulp van een bandijzer.

Succes.

Punt 50
badge

10 jaar

Beste Punt.

bedankt voor de info.
Ga ik laten doen.
Had hier al meer van gehoord.
Zou wel eens kunnen gezien z,n leeftijd.

Fritsie50 0

10 jaar

Je zou ook nog kunnen kijken of de remklauwen goed vrijlopen. Soms blijvenze wat klemmen op een roestrandje op de remzuiger.
Normaliter slijt een blok/schijf en komt de zuiger steeds verder uit de cilinder.
Zet er nieuwe, dikke blokken op dan moet de zuiger verder naarbinnen en kan daar op de rand blijven hangen. Als er sprake van roest is haal je bij verwijdering ook de alu coating er vanaf. Er zijn losse zuigerrevisiesetjes te koop. Of een nieuwe remtang/klauw op te zetten als er teveel weggesroest is.

MJ 0
badge

10 jaar

Dat er bij verwijderen van roest op de remzuiger wat van de coating mee verwijderd wordt is niet erg: De afdichting komt toch van de (vierkante) afdichtring. Het is erger als het oppervlak van de cylinder in de remklauw meer naar binnen* - door roest of door het verwijderen daarvan - beschadigd raakt, want daar komt die afdichtring (onder belasting) mogelijk langs bij het bedienen van de rem, met beschadiging van de afdichtring en lekkage van remvloeistof tot gevolg.

*) Treedt meer naar binnen veel minder vaak op (want omgeven door remolie) dan bij het remzuiger-deel dat uit de remcylinder steekt en normaalgesproken door de stofkap beschermd wordt. Pas als daar een gat in zit krijg je op de remzuiger condensvorming + roest.


Wat het remprobleem aangaat: Al eens gekeken of er geen water in de rembekrachtiger staat of in de slang daaraan naar het inlaat-spruitstuk ?

Vorig jaar heeft inderdaad de bak waar de rembekrachtiger in staat, vol gestaan met water. De slangen om dit water af te voeren zaten vol met bladeren. Maar toen had ik nog niet die rem en trilproblemen.
Ga nog wel even die slang naar het spruitstuk nakijken.
Vrijdag zijn alle rubbers en alle stangen aan het sub-frame vervangen,
Morgen wordt de boel uitgelijnd.
Effe afwachten wat het dan gaat worden.

Fritsie50 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.