BMW 3-Serie: kopervet aan remblokken?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: E46

Hallo sleutelaars,
Ben bezig met de remsektie van mn E46 maar waar kan ik wat kopervet smeren behalve aan de achterkant van de remblokken?
Kan ik ook wat aan het remsegment doen(minimaal met vinger insmeren zodat die lekker soepel in het rem zadel blijft?
Wie heeft een veilige oplossing/tip.

wim61

Geplaatst door wim61 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zolang je het maar niet op de voering en de schijf smeert, kan het geen kwaad. Maar overdaad schaadt........

Gr.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

vet en remmen??????
alles schoon maken en houden(regelmatig onderhoud)
zal t altijd goed werken en remmen
maar da's mijn mening

Freude_am_Fahren (0), 16 jaar geleden

Zoals Petje57 meldt, nooit op het contactvlak remblok/ remschijf, maar wel op:
De zijkant van de grondplaat van elke remblok, waar deze contact maakt met de remklauw.
Voorkomt blijven hangen van de remblokken in de remklauwen door roestvorming.
Ook wat gewoon vet op de remzuigers onder de stof-afdichtingen (aanbrengen met wattenstaafje), voorkomt vast gaan zitten door corrosie. Treedt vaak op - kijk maar eens naar het aantal vragen over trillende voorwielen t.g.v. vastzittende remzuigers - als gevolg van beschadiging van de stof-afdichtingen.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

vet bevat water
en water op metal + roest en wat wllen we niet? roest
en vet blijft vuil en stof aan plakken
en dat geeft weer vastlopende remmen

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Op auto's die zijn uitgerust met abs nooit kopervet gebruiken. Beter is het om alleen rem montage pasta te gebruiken, en dan natuurlijk uitsluitend op de vlakken die dragend zijn en niet op de voering.

Sytze

Freude_am_Fahren (0), 16 jaar geleden

Remolie kan water bevatten. Vet is waterafstotend. Waar vet zit kan geen condens plus roest optreden. (Koper)vet houdt inderdaad vuil en stof vast, maar hoofdzakleijk aan de randen van de contactvlakken. Een of tweemaal per jaar schoonmaken en nieuw vet aanbrengen voldoet. Remmontage pasta zal wellicht wat minder snel vervuilen.
Al jaren gebruik ik op mijn ABS-remsysteem (waarom hier niet ???) kopervet op de contactvlakken v. grondplaat remblok/ remklauw en gewoon vet of MoS2-vet op het uitstekende deel van de remzuiger (voorkomt vastzitten bij gaatje in stofkap + condens + roestvorming) en tussen remzuiger/ grondplaat remblok. Op laatstgenoemde plaats hoeft het niet, als de grondplaat-achterzijde voorzien is van een anti-shim plaatje.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

smeer ze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.