BMW 7-Serie: lek aan verstuiver nr3

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: m51 725tds

ik had al een paar dagen een probleem bij koud start.starte redelijk goed alleen eerste paar sec op 5cylinders draaien en witte pluim uit de uitlaat.na paar sec alles goed.na langere rit stinkt het vooraan naar diesel en na alles te hebben vervangen(filter,slangen aanvoer en retoer)gezien dat als hij draait aan verstuiver 3 belletjes van diesel en lucht vantussen verstuiver en motorblok komt.
zit normaal op deze verstuivers alleen een vaste dichting en heeft aan computer gelegen maar geeft geen fout.
wat kan dit zijn en hoe kan je kontroleren of verstuivers nog ok zijn of gaat dat zelf niet?
alvast bedankt.
aja auto rijdt verder alsof er geen probleem is en rookt niet ook. alleen brandstof die een heel klein beetje lekt.

bambostje

Geplaatst door bambostje (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

brandplaatjes vervangen en op juiste koppel aantrekkn
??iets van 12 of 15 newton

bambostje (0), 17 jaar geleden

ok zullen die eens gaan bestellen dan.die liggen waarschijnlijk op de cilinderkop?wat als ik in de stukkenlijst kijk vind je wel de verstuiver maar nergens geen dichting ofzo.nog speciale sleutel nodig ook zeker voor die verstuiver er uit te halen en terug te monteren?
alvastbedankt.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

verstuiver dop.
als je er een koopt koop dan de gene met uitsparing voo de electronische
prijs verschil nihil

bambostje (0), 17 jaar geleden

ja ben gisteren nog om zo een dop gaan kijken...
is een 27 mat speciale uitsparing voor retourleiding en kost mij 62.10euro.is dan wel en van hazet maar dus niet echt goedkoop.
maar ja zal niet anders kunnen denk ik.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

met een beetje gekloot lukt het je misschien ook met een steeksleutel 27..dan kost het je niks ;-)

Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Alleen Een Paar Knokkels Enbij Pech Draai Je De Zeskant Rot En Heb Je Weer Een Nieuwe Topic.
Wij Verzinnen Dan Wel Weer Een Oplossing
En Stefan 84.
Ik Leer Mijn Stagares Met Een Rot Schop Af Om Die School Manier Van Sleutelen Met Een Tang???(is Baco) Af Te Leren En Het Juiste Gereedschap Te Gebruiken Om Schade(problemen) Te Voorkomen.
Ik Heb Maar 1 Pleister In Huis Dus Wees Er Zuinig Op(vertel Ik Niet Maar = 5 Meter Lang).
Mvg Jerry

stefan84 (0), 17 jaar geleden

Nou jerry

soms moet je nou eenmaal inproviseren als het echt niet anders gaat,daarbij doen wij problemen oplossen en de oorzaak vinden OOK zonder diagnose apparaat!dat is even heel wat anders,en niet ff snel aan de computer hangen en kijken wat eruit rolt,want dat wil nog niet altijd wat zeggen dat dit het probleem voor 100% is..maar zelf de oorzaak achterhalen en kijken hoe en waarom dat kapot gegaan is,weten hoe iets werkt en reageerd,en nee,helemaal niet op de schoolmanier,waar je hooguit wat theorie leert en in de praktijk met de oren klappert omdat ze de bougie niet kunnen vinden!( Diesel ):d

als je er met een sleutel 27 bij kan komen,is dat helemaal geen probleem!en wat slopen ermee lijkt me sterk!zonder lompe krachten te gaan gebruiken..daarbij gebruikt hij hem ook maar een keer,en niet zoals in de garage elke dag/week..dan ga je niet moelijk doen en koop je zo'n ding.

maar ieder zijn eigen keus en mening natuurlijk.

Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=stefan84]Nou jerry

soms moet je nou eenmaal inproviseren als het echt niet anders gaat,daarbij doen wij problemen oplossen en de oorzaak vinden OOK zonder diagnose apparaat!dat is even heel wat anders,en niet ff snel aan de computer hangen en kijken wat eruit rolt,want dat wil nog niet altijd wat zeggen dat dit het probleem voor 100% is..maar zelf de oorzaak achterhalen en kijken hoe en waarom dat kapot gegaan is,weten hoe iets werkt en reageerd,en nee,helemaal niet op de schoolmanier,waar je hooguit wat theorie leert en in de praktijk met de oren klappert omdat ze de bougie niet kunnen vinden!( Diesel ):d

als je er met een sleutel 27 bij kan komen,is dat helemaal geen probleem!en wat slopen ermee lijkt me sterk!zonder lompe krachten te gaan gebruiken..daarbij gebruikt hij hem ook maar een keer,en niet zoals in de garage elke dag/week..dan ga je niet moelijk doen en koop je zo'n ding.

maar ieder zijn eigen keus en mening natuurlijk.

Stefan[/quote]
ALS JE GOED LEEST
IK HEB GEEN UITLEES APPARATUUR
NOG LEUKER DE ENIGE METERS DIE IK HEB EN WAAR IK MIJN STAGIARES ALLES LEER IS DE 4 GAS TESTER VOOR DE APK EN EEN VOLT /OHM METER
VERDER EEN PROEFLAMPJE EN EEN LED TESTER
IK BEDOEL ALLEEN MAAR DAT MET EEN STEEK SLEUTEL DE 3E VERSTUIVERNIET TE BEREIKEN IS EN DAT DIT OOK NOG EENS DE ELECTRONISCHE MEET UNIT IS

bambostje (0), 17 jaar geleden

ja gisteren halve dag bezig geweest om verstuiver er uit te halen.
was natuurlijk juist die met de sensor erop dus heb de hele luchtinlaat er moet afhalen om bij de stekker te kunnen.
verstuiver zat wat vuil aan de schroefdraad en het bed was ook wat vuil.alles gepoetst en terug geplaats.(zit bij bmw dus geen brandplaatje tussen alleen koper dichting die vast op de verstuiver zit)
gisteren nog alls goed en na vandaag een stuk gereden te hebben lekt hij nu terug maar dan daar waar hij in elkaar zit geschroeft.bestaat uit 2delen.
wat hier mee te doen?is deze makkelijk uit elkaar te halen of mee naar specialzaak gaan?
nieuwe verstuiver is alhou 200 euro. dus ja...
aja nog sleutel gevonden van midlock en was 22 euro.
al veel beter.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

koperen ring is brandplaat/afdichting
verstuiver iets vaster aandraaien de 2 delen dan

anders wegbrengen
en wat ik zei dop kopen
nu alles los halen pakkingen vernieuwen
kost allemaal niks?
als je diesel rijd en blijft rijden is dop goedkoper.
succesmvg jerry

john c (0), 17 jaar geleden

Zoals Jerry zegt proberen vast te draaien, want de verstuiver ( met kabel) uit elkaar halen mag niet daarna kun je hem wegwerpen.( Fabrieksinstelling)
Groetjes John.

bambostje (0), 17 jaar geleden

ja maar die sleutel heb ik dan gekocht hoor.
heb nu juist mijn TIS cdrom gekregen en staat natuurlijk dat je alle verstuiver uit elkaar mag halen behalve die met de meeting erop natuurlijk he.
morgen er dan nog maar eens uit halen en kijken of deze nog wat kan aangespannen worden en ook maar al eens luisteren voor een nieuwe of revisie verstuiver.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nou jerry..

je typt eens zonder fouten...

Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Leer T Wel
Ben Ook Ziek Nu
Misschien Daarom.
En Bambostje Geloof Mij
Ik Koop Vaak Gereedschap Maar Pas Als T Nodig Heb
En T Blijkt Dat T Later Altijd Weer Gebruikt Wordt
En Gereed Schap Is Nooit Weg.
Al Kan Je Er Maar S Iemand Anders Mee Helpen.
Ik Hoop Dat Je M Dicht Krijgt
Anders Zijn Er Van Bosch Ruil Verstuivers Te Koop Voor Ongeveer €120 A 150

bambostje (0), 17 jaar geleden

ja heb deze middag al een paar mails aant versturen geweest naar revisie bedrijven maar jammer genoeg nog geen terug gehad op 1 na stokkingdiesel en was 130 euro zonder btw en dan nog hopen dat ze hem opsturen ook...
laat nog iets weten als ik verder sta
groetjes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.