BMW 7-Serie: lucht in koelwatercisteem (koppakking)

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3000cc e32

al geruime tijd heb ik last van druk op de darmen (ik heb een tijd gereden met een thermostaat die bleef open staan)EN MOET REGELMATIG KOELVLOEISTOF BIJVULLEN ER ZIT NOG MAAR EEN NIEUWE THERMOSTAAT EN EEN VISCOKOPPELING OP ,VOOR HET DEFECT WAS ER NIETS AAN DE HAND ALS IK RIJ IS ER NIETS AAN DE HAND TEMPERATUURMETER BLIJFT MOOI IN HET MIDDEN . ALS IK STIL STA, NA EEN PAAR MINUTEN LOOPT DE TEMPERATUUR OP en zou hij beginnen coeferen NADAT hij afgekoeld is terug gevult en ontlucht alles normaal tot ik in file sta temperatuur gaat omhoog en als ik verwarming op zet en ventilatie blijft hij normaal viscokoppeling heeft gewerkt maar nu niet meer waarschijnlijk door lucht in koelsisteem start soms smorgens op 5 cylinders maar hersteld zich
direct ik denk sterk dat het mijn cylinderkoppakking is kan ik nog een tijdje zo rijden of moet ik hem direct herstellen ik heb geen witte rook uit de uitlaat en als ik rijd heb ik geen hinder alles normaa l
graag julie profesionele mening daarover aub mijn op rechte dank vooraf

roland

rolrubamb

Geplaatst door rolrubamb (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

moderator (0) PRO, 17 jaar geleden

Waarschijnlijk begin van lekke koppakking of 'n gescheurde cilinderkop. Lucht komt er niet vanzelf in. Ook het starten op 5 cilinders is 'n aanwijzing daarvoor.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nou roland

heb precies hetzelfde gehad en heb er nog probleemloos 1,5 jaar mee doorgereden voordat ik de koppakking vernieuwd had..het enige nadeel was natuurlijk dat je steeds wat koelvloeistof bijvullen moet..

had ook de symptomen van harde koelwaterslangen ( radiateur ) ook als s'ochtens voor de start voelde waren deze nog hard.ook bij een koude start het lopen op 5 cilinders deed hij,maar eventjes..

heb daar zo lang mee gewacht i.v.m. tijd gebrek,eigenlijk stom maar goed.

Stefan

rolrubamb (0), 17 jaar geleden

dank u stefan nog een vraagje hoe deed jij dat als je in de file stond?want de viscokoppeling werkt niet meer en heeft bij stilstand geen koeling .
wat denk je zou er een barst in de cilinderkop zijn?
INDIEN ik gegevens wil qau aantrekkoppel en afstelling van kleppen ,zou jij mij deze kunnen bezorgen aub u zult mij daar een goede dienst mee bewijzen tot weder horen

stefan84 (0), 17 jaar geleden

ja dat is geen probleem Roland!

werkt de visco helemaal niet meer ? ik bedoel,draaid hij ook niet meer rond ?

ow ja,dat warm lopen had ik geen probleem mee,ook nog bij stevig rijden!de temperatuur bleef gewoon mooi in het midden staan,maar ontlucht hem nog eens goed en kijk of dit dan verholpen is.als de visco helemaal niet werkt kan de temperatuur wel oplopen,wat eigenlijk ook normaal is dan.

bij een gescheurde kop,loopt hij met een beetje pech meteen het rood in en is er niet meer goed mee te rijden.

hoop voor jou dat alleen de pakking de boosdoener is!wel even de kop laten vlakken en afpersen voor de zekerheid.

de ene keer gooide ik één liter per dag erbij,de andere keer reed ik er een week mee en vulde dan weer wat bij..

Stefan

stefan84 (0), 17 jaar geleden

Roland is dit trouwens een M-30 motor ??

Stefan

john c (0), 17 jaar geleden

stefan84 als het een M-60 was zou hij op 7 cilinders lopen.
Als de waterpomp nog goed is tip ik ook op kop(Pakking) of scheurtje.
Groetjes John.

CeesBMW (0), 17 jaar geleden

Ja dit is de M30 motor (6-cylinder), en Roland, heb dit diverse malen bij een M30 blok gehad, en dat was idd de koppakking, nieuwe erop en weer jaren rijplezier.
Wel dit blok altijd goed warm rijden voordat je gaat blazen, daar krijgen ze het van.

moderator (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je de oude viscokoppeling nog hebt zou je voor nood deze vast kunnen zetten en weer monteren. Heb je in ieder geval in de file koeling........
Lekke koppakking is ook vaak te zien aan de bougie. Deze heeft dan 'n sterk afwijkende kleur ten opzichte van de andere en wil er ook soms moeilijk uit. Meestal is het de 5e cilinder die lek is.

rolrubamb (0), 17 jaar geleden

oude viscokoppeling was stuk nu zit er een originele op van bmw maar door lucht in sisteem doet hij zijn werk niet meer verder zal ik morgen vroeg mijn boegies eens nakijken en zal jullie verder op de hoogte houden verder doe ik ongeveer 60km per dag om te gaan werken en moet ongeveer om de 14 dagen 1 liter water bij doen en ik heb nog geen olieverbruik dit ter info tot later en bedankt

roland

stefan84 (0), 17 jaar geleden

John C zegt:

stefan84 als het een M-60 was zou hij op 7 cilinders lopen ???????????????

Waar slaat dat in hemelsnaam op ? wat ik stelde was een dood normale vraag,daar wil ik ook een normaal antwoord op krijgen..en geen dom antw. van iemand die pas komt kijken!

Stefan

rolrubamb (0), 17 jaar geleden

hallo,zoals gisteren gezegd heb ik mijn boegies gekontroleerd en er was geen
natte bij ze waren allemaal mooi van kleur ,dat was al een opluchting.
bij verdere controle heb ik vastgesteld dat er een waterdarm bevestigd aan het thermostaathuis nat was,en denk dat de problemen daar aan te wijten waren.
ik heb de spanband nog wat kunnen aandraaien en zal hem terug ontluchten en hoop dat de problemen zullen voorbij zijn .
het starten op 5 cylinders zal wel aan de boegies liggen ,en ik zal ze zo vlug mogelijk vervangen ze zijn van het merk beru en had daar vroeger ook problemen mee en ik zal jullie het verdere verloop mede delen mijn oprechte dank


roland

john c (0), 17 jaar geleden

[quote=stefan84]John C zegt:

stefan84 als het een M-60 was zou hij op 7 cilinders lopen ???????????????

Waar slaat dat in hemelsnaam op ? wat ik stelde was een dood normale vraag,daar wil ik ook een normaal antwoord op krijgen..en geen dom antw. van iemand die pas komt kijken!

Stefan[/quote]
Hallo stefan84, ik heb een dood normaal antwoord gegeven en geen dom antwoord!
Ik weet niet wat jij daar onnormaal aan vindt als ik zeg dan zou hij op 7 cilinders lopen,rolrubamp schreef toch dat hij op 5 cilinders loopt dus moet je daar van uitgaan dat het een 6 cilinder is. (of niet soms anders had hij gezegd er lopen drie potten niet mee) effe nadenken!!!!!!!
Zo en omdat dit een forum is om problemen op te lossen (van auto,s ) en niet van (volgens jou domme antwoorden)wil ik toch nog even reageren op jou,,van iemand die pas komt kijken" jij was zeker al daar voor dit forum bestond en hebt nooit je eerste berichten geschreven???????????????
Groetjes John. (die pas komt kijken)

stefan84 (0), 17 jaar geleden

John

je moet er niet van uitgaan dat het een 6 cilinder is,dat hoor je te weten als je een antw. geeft in een topic,en ga je ook niet raden van hoeveel cilinders die auto nu zou hebben..

en zeker heb ik mijn eerste berichten geschreven,maar denk altijd even na voordat ik iets zeg!!!

fouten maakt iedereen,zelfs de beste..

en we praten niet over een M-60 motor zoals jij vermeld,maar over een M-30,de 6 cilinder dus..

Stefan

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Roland,

Waarom iedere keer opnieuw het zelfde bericht plaatsen? eenmaal is meer dan genoeg.

Hans

rolrubamb (0), 17 jaar geleden

eindelijk reaktie dank u roland

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.