Hallo,
Ik heb een bmw 535D waarvan ik dacht dat de luchtmassameter kapot was.
Ik heb de lmm vervangen maar ik krijg de foutcode terug..> luchtmassastroomsensor 3FF0
De auto vervruikt enorm.ik rij er maar 450 kilometer mee met een volle tank..
Wie kan mij helpen?
Groetjes serdal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
He Serdal,
zie nu pas dat je ook op 5 jan gepost hetbt met het zelfde probleem. Krijgt de LMM wel een goede voeding en massa's?? Verder kunnen ze op de testkast van de dealer (DIS) de waardes controleren. Was het een nieuwe LMM?? Ook ingeleerd?
Beste maarten.ik heb een nieuwe lmm gekocht en gemonteerd. De voeding heb ik nietgecontroleerd en heb hem ook niet ingeleerd.zou die ook ingeleerd moeten worden? Ik kan de storing wel wissen maar kOmt na een paar kilometer terug. Groetjes
12 jaar
Als je een nieuwe orginele LMM hebt gemonteerd en er is geen verschil zou je eens moeten kijken hoe vervuild het inlaat systeem is en dan vanaf de EGR tot in de cilinderkop. Heb wel motoren gezien van deze bouwjaren die gewoon voor 50% dicht zitten waardoor je ook een verkeerde luchtstroom meting krijgt.
Een LMM hoeft overigens niet ingeleerd worden, hooguit de adaptie waarden moeten op 0 worden gezet.
gr Martin
Ik weet eerlijk gezegd niet of het inleren echt MOET. Bij eerdere modellen moest dit wel,mogelijk kun je ff info krijgen bij de dealer. Verder even het hele storingsgeheugen laten uitlezen.
Goede tip van Martin wat betreft de EGR.
Er is ooit een wijziging in een M47 luchtmassameter geweest waardoor de software in de DDE geupdate moest worden, dat is het inleer verhaal uiteindelijk geworden. Ook als de LMM adaptie niet op nul word gezet zal hij bij correct werken uiteindelijk zelf op de goede waardes uitkomen.
gr Martin
Ik heb een originele bosch lmm gemonteerd.had het via het oude onderdeelnummer besteld.
Ik ben gister naar een andere autobedrijf geweest die een bmw uitleesapparatuur heeft.hij wou hem eerst resetten maar kon die niet vinden. Volgens hem kon dat wel bij de 3 serie maar bij deze 535D niet waarschijnlijk...
Ik zal morgen is kijken of die inlaatkanalen vervuild zijn
Groetjes
12 jaar
Beste Martin,
Als de inlaat vervuild is, moet er dan geen vermogenverlies zijn?
Want ik heb geen vermogenverlies..
12 jaar
Wat is vermogens verlies? Je zult niet ineens merken dat er minder vermogen is, als je de auto al een hele tijd hebt dan zou je het kunnen merken, als je hem laten we zeggen 1 of 2 jaar heb zou het niet raar zijn dat je er niets van merkt. De foutcode komt waarschijnlijk pas als er een bepaalde drempel overschreden is. Als de waardes bv 10% onder die drempel blijft komt er geen foutcode maar heb je wel last van het probleem vaak is dit niet goed te merken.
Denk dat als hij vervuild is en het wordt schoongemaakt dat je dan wel het verschil zal merken.
gr Martin
De luchtmassameter waardes kun je ook bij een 535d op 0 zetten.
Op 0 zetten is wat anders als inleren.
gr Martin
adaptiewaarden altijd resetten ............
De 3FF0 foutcode wil zeggen dat het onverwachte signalen zijn van de LMM niet dat ie kapot is. Zoek voor luchtlekken in het inlaattraject. Soms heb je er een rookmachine voor nodig om een klein lek op te sporen.
klemmen de wervelkleppen niet?
je kan beter eerst een luchtmassatest laten doen via een dis apparaat.dan weet je 100%
Ik heb alle inlaatkanalen nagekeken en zit niet verstopt.egr ook niet verstopt.heb ook alle vacuumslangen nagekeken en die zijn ook niet lek...
12 jaar
Beste Serdar ik heb het zelfde probleem met mijn 535d bj2005
Hij rookt ongelooflijk maar trekt wel goed als ik hem uitlees geeft hij ook lmm aan en roetfilter
Heb jij het probleem al gevonden,en weet iemand wat voor waarde de luchtmassa meter moet aangeven bij vol gas
Mvg Arif
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar