BMW 7-Serie: lpg

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2800i m30

Ik heb een belasting vrije bmw gekocht en was van plan om daar een gasinstallatie in te zetten

Heeft iemand hier toevallig een inbouwschema van als voorbeeld bijvoorbeeld plaats verdamper/schakelaar enz...

p.fenslage

Geplaatst door p.fenslage (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

CeesBMW (0), 17 jaar geleden

Peter,

Heb veel ervaring met e23'ers, en ook met gasinbouw. Zowel L-Jetronic als Motronic types. Mail me maar en ik geef je mijn ervaringen door.

Cees

p.fenslage (0) PRO, 17 jaar geleden

hallo, cees

ik wou graag weten wat voor een systeem je vaak inbouwd (merk) en is dit dan een mengstuk/injectie?
verder : heb je een injectorverv. module nodig of een relais om de injectoren uit te schakelen?
tankinhoud werd me verteld was max. 80 liter (omvl inst.)
waar plaats je vaak de verdamper en water-aansluitingen?

vr gr peter.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=p.fenslage]hallo, cees

ik wou graag weten wat voor een systeem je vaak inbouwd (merk) en is dit dan een mengstuk/injectie?
verder : heb je een injectorverv. module nodig of een relais om de injectoren uit te schakelen?
tankinhoud werd me verteld was max. 80 liter (omvl inst.)
waar plaats je vaak de verdamper en water-aansluitingen?

vr gr peter.[/quote]
peter, daar even heen bellen voor info.....

Vogels Autogas Systemen
Tel. 0499 - 473229

Ekkersrijt 3016 - 5692 CA - Son (gem. Son en Breugel)

Categorie: lpg-installaties
www.vogelsautogas.nl

paul,

CeesBMW (0), 17 jaar geleden

Peter,

De 728i heeft een L-Jetronic dus daarbij kan je eenvoudig de injectoren onderbreken met een relais. Er hoeft geen emulator geplaatst te worden zoals bij de motronic (gebruik dan de AEB Pitagora). Doordat je de benzineaanvoer niet stopt drogen je slangen ook niet uit. De benzine gaat via de retourleiding weer terug naar de tank. Ik plaats een mengstuk aan de luchtfilterzijde van de luchthoeveelheidsmeter. Een terugslagklep aan de andere zijde daarvan is wel welkom en beschermd de luchthoeveelheidsmeter als er een backfire is.

Zelf zweer ik bij e OMVL R90/E, een hele goede verdamper welke prima functioneert van de 728 tot de 735. De verdamper plaats ik tegen de veerpoot schutbord. Je zit dan vlak bij de luchthoeveelheidsmeter en dicht bij een aanvoer van koelwater (de slang welke naar de afsluiter van het kachelhuis loopt). De afvoer laat je achter het blok om lopen met een lange slang en een T-stuk op de kacheluitgang. Op die wijze zit de verdamper parallel op je koelsysteem.

Een 6mm gas aanvoerleiding is voor deze types auto voldoende.

Ook heb ik goede ervaringen met een vacuumklep ipv een mengschroefje tussen de verdamper en mengstuk. Bij een verhoogd toerental gaat de klep meer open en laat meer gas door, en deze sluit af bij laag toerental. Scheelt zeker in het verbruik !

Meestal monteer ik een standaard 70 liter tank, die past prima in de kofferbak.

Ik ben op dit moment bezig met het inbouwen van een gasinjectie in z'on model. Ik heb dat recentelijk gezien en dat loopt echt super. Uiteraard krijg je geen "G3"op je kenteken (is van voor 1992) maar dat maakt bij een belastingvrije auto toch niet uit :-)

Misschien heb je hier wat aan.

Cees

p.fenslage (0) PRO, 17 jaar geleden

super bedankt voor deze feedback is altijd makkelijker als je vooraf goed voorbereid bent.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.