De motor draait niet mooi ==> inlaatcollector werd gedemonteerd en vertoond zware slijtage op cilinder 2 (te warm gekregen en stuk gesmolten, klep op inlaatcollector kapot).
Uitgelezen en injector 2 en 3 tonen slechte waarden.
Maar ik denk niet dat het enkel hierdoor is. Ik zou graag de cilinderkop demonteren om binnenkant motor te bekijken. Plastieken kleppendeksel is gedemonteerd, nokkenassen liggen binnen bereik.
Water is reeds afgelaten, alles is ongeveer afgekoppeld maar ik zit vast met het NULPUNT VAN MOTOR VINDEN, cilinder 1 moet in OT toestand komen, normaal kan men via een gaatje tussen motor en versnellingsbak dit fikseren, maar ik vind dit gaatje dus niet, zou normaal boven de starter moeten liggen maar heb hier niets gevonden, ook onder de starter niets gevonden...
Kan iemand me helpen? In alle geval bedankt!
[url=http://imageshack.us][img]http://img247.imageshack.us/img247/5895/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft niemand goede raad in waar zich dat instelpunt bevindt?
Ik ben vandaag gaan kijken voor een nokkenasinsteller, kost blijkbaar veel geld voor een stuk metaal (342 EUR + BTW)...
Heeft iemand zoiets? Kan ik dit eventueel even gebruiken desnoods tegen betaling?
Hier duurt het 2 weken om te bestellen en ik zou liever niet zo lang wachten
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem gehad ongeveer 1 maand geleden. De oorzaak was hier een gebroken klepveer. Kijk dus eerst de klepveren goed na, vooraleer de motor verder te demonteren. Onder de startmotor is inderdaad een met een witte of blauwe plug afgesloten opening, waarin de bokkeerpen kan gestoken worden. Als je de olievulstop verwijdert zul je als de motor in het BDP staat, eveneens een markering zien op de nokkenas die ongeveer recht naar boven wijst.
Succes.
Paul.
@5serie, beset Huberland Pau, alvast bedankt voor u snelle reactie, ik zal het nakijken en melden indien ik wat gevonden heb...
en, ben je er al uit?
Moet je eens bij dit topic kijken: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... . Dat probleem, een ook de foto, lijkt sprekend op dat van jou. Daar was de kop er echter al af.
@audifreak763, dit probleem is hetzelfde, ik had me eerst ingeschreven onder particulier en kon dan natuurlijk niet posten in professional dus heb ik me moeten herinschrijven...
Het probleem is ondertussen opgelost, in cilinder 2 was 1 van de 4 kleppen scheef, dus uit voorzorg alle 4 kleppen vervangen en mooi ingeschuurd, de zuiger van cilinder 2 heb ik ook vervangen, auto zit opnieuw ineen en rijdt perfect!
16 jaar
In feite mag de andere account dus verwijdert worden (Lazze) samen met de thread! Ik dacht mij eerst in te schrijven als particulier omdat ik er toch zoveel niet van ken maar het lukt toch aardig :-)
Dus klepdichtingen ook vervangen, samen met alle andere dichtingen + nieuwe cilinderkopschroeven. Alle filters meteen ook vernieuwd net zoals de olie, rijdt nu opnieuw lekker, geen druppel olie of waterverlies...
Maar het is een schande dat BMW al de nieuwe technieken gebruikt (FMIC, 16v, Common rail 2e gen...) en dan geen degelijke inlaatcollector kan maken die niet uit plastic is met kleine klepjes van 20 EUR die de motor kunnen invliegen en gans het boeltje om zeep helpen, ik hoop dat ze bij het nieuwe model toch iets meer nagedacht hebben, kan iemand dit bevestigen??
Bedankt voor het reparatie verslag, zo blijft problemcar voor iedereen interressant! Levert BMW zuigers per stuk? of heb je die elders vandaan kunnen halen?
Ja hoor, ik heb alles samen ongeveer 750 EUR btwincl. uitgegeven maar daar was dus bij:
4 kleppen + klepdichtingen (set van 16)
1 zuiger (set zuiger dus ringen en dergelijke bijgeleverd!)
Dichtingen oliecarter en cilinderkop
Schroeven cilinderkop
Alle filters (olie, lucht, pollenfilter...)
Set vloermatten
Inlaatcollector (occasie gekocht)
Testen van alle injectors laten doen bij bosch service (was wel veel geld 60 EUR voor testjes)
Olie + water
Ik wou hem perfect hebben dus daarom ineens ook alle bijhorende zaken vervangen.
Zuiger kun je kopen als "set fnm zuiger" dacht ik en deze zijn per stuk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar