auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Olie lekkage, olie aan uitlaatspruitstuk 325i, M20, E30

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: M20, 6-cilinder

Mysterieus genoeg heb ik momenteel een sterke verbrande olielucht in de auto - dit komt via de kachel onder de kap vandaan. Lekkage van olie kan niet zijn: nokkenaskeerring en krukaskeering. Kleppendeksel pakking is ook vervangen.

Na een schoonmaakbeurt blijkt de olie te kleven aan de onderkant van het uitlaatspruitstuk aan drie/vier boutjes waarmee het spruitstuk vast zit aan de kop. ZONDER loopspoor....

Ik ben zelf bang dat het een gescheurde kop is maar de kop is nooit heet geweest.

Wie helpt me hiermee?

M20, 6 cilinder, 325i touring, 1990, automaat

gr
Ritske van der Meer

Geplaatst door

Ritske (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tapeinden van het spruitstuk loshalen , schoonmaken en vastzetten met loctite schroefdraad borgmiddel(blauw)

bmwf1 0
badge

17 jaar

Hoi Gert,

Dank voor je antwoord. Ik ga er vanuit dat dit de oplossing is als de kop idd gescheurd is, klopt dat?

gr
Ritske

Ritske 0

17 jaar

waarom de tapeinden eruit draaien gert ?

als de kop gescheurd is is dat meestal niet aan de buitenkant te zien,maar lekt dan meestal van binnenuit.

zeker de dat kleppendeksel pakking niet lekt ? en zo het uitlaatspruitstuk op loopt,dat veroorzaakt ook altijd die olie geur wat dan naar binnen komt via de kachel.

je hebt ook van de lekzoekers spray voor een olie lekkage,een soort witachtig krijt/schuim wat je erop spuiten kan en zo de beginfase kunt achterhalen..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

olie komt uit de kop via het draadeind/boutjes van het sprutstuk , dus deze even afdichten met een borgmiddel en probleem opgelost.
andere oplossing is kop de- monteren tapeinden dicht lassen en nieuw draad tappen en kop weer monteren.
oplossing1=+/- €5.00
oplossing2=+/- €600.00

dus wat jij wil tis jou feestje/olie lekkage

bmwf1 0
badge

17 jaar

Hoi Stefan / Gert,

Jullie hebben eerder met het bijltje gehakt? Een typische E30 6 cilinder probleem dus? Wat is het risico als ik met locktite begin?

groet
Ritske

Ritske 0

17 jaar

nou ritske

het probleem met die loctite is eigenlijk dat het niet veel kost,zo gebeurt is en helemaal geen kwaad kan..

de 2e oplossing is een groter karwei wat een leek niet meteen kan doen en een stuk duurder is,

daarbij is het probleem in beide gevallen verholpen.

met de loctite krijg je een soort dichting tussen de bout en de schroefdraad waardoor de lekkage stopt,

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Mooi, niet langer zoeken lijkt het - want daar worden ik en nu ook de monteur redelijke tureluurs van!

Komt dit vaak voor op het M20 blok? Lijkt wel dat BMW de oliekanalen dan te dicht bij de draadeinden heeft ge-engineerd ;-)

Dank!

Ritske 0

17 jaar

komt vaker voor na een uitlaatspruitstuk pakking rep. als er een bout wordt gebruikt ipv een tadeind en die draait er dan te diep in met als gevolg een stukje weggebroken uit de cil.kop

bmwf1 0
badge

17 jaar

Gert en /of Stefan,

Kan iemand van jullie specifiek aangeven welke Loctite er op moet?

Loctite® 277 - High Strength for Large Bolts
High strength for locking fasteners up to 1 1/2" (36mm). Prevents fasteners from loosening due to shock, heat or vibration. Protects threads from rust and corrosion. Removable with heat and hand tools.

Of:
Loctite® 495 - Instant Adhesive - General Purpose
Low viscosity, general purpose instant adhesive.
Applicaties
Bonding rubber, metal and plastics.

Of: nog een ander NR?

groet
Ritske

Ritske 0

17 jaar

Loctite® 277 - High Strength for Large Bolts
High strength for locking fasteners up to 1 1/2" (36mm). Prevents fasteners from loosening due to shock, heat or vibration. Protects threads from rust and corrosion. Removable with heat and hand tools.

deze is goed daarvoor
deze is beter volgens mij

Loctite® 5205 - Medium Strength Flexible Sealant

Recommended for aluminium parts where flexibility is required e.g. Aluminium gearbox and engine castings, etc.

Applicaties
Seals close fitting joints between rigid metal faces and flanges. Typically used as a formed-in-place gasket on rigid flanged connections.

bmwf1 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.