Na een nieuwe turbo gemonteerd te hebben en nieuw carterfilter (boven op kleppendeksel) steeds opnieuw olie in de aanzuigbuis van de turbo.
Motor loopt mooi en ook geen olieverbruik. Wat kan er nog meer mis zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zat je intercooler niet vol met olie?
Waarom heb je de turbo vervangen? Welke waren de symptomen?
Wij zijn hier turbo aan het vervangen van Freelander met identieke motor en die is op een uur met 6 liter olie weg. Die rookt dus als een schouw en die olie moet weg........... via intercooler, uitlaat...
Als dit jouw symptomen zijn.... verder reinigen
[quote=grim]Wat kan er nog meer mis zijn?[/quote]
overmatige carterdruk
intercooler inlaatspruitstuk carter gereinigd en alle slangen maar blijft denk ik via carterontluchting olie aanzuigen in inlaatslang turbo.
carterventilatiefilter is gewoon open en niks aan defect maar ik ben erachter dat er 2 typen filters op kunnen zitten een oude filter en een cycloontype
turbo was stuk gelopen oplagering bijna geen stukken van schoepen of dergelijke af
nieuwe turbo gemonteerd 3000 km gereden geen druppel olie verbruikt.
daarna begon hij te roken en hoorde je de turbo wat je normaal niet hoort te horen.
inlaatslang vol olie en de rest ook natuurlijk
turbo onder garantie laten repareren (nieuw lager) maar was eigenlijk niets aan te zien
maar nu heb ik weer olie in de aanzuigbuis en weer roken natuurlijk
iets is er mis bij de carter ventilatie is mijn vermoeden
intercooler gereinig carterpan gedemonteerd gereinigd en inlaatspruistuk plus egr gereinigd en slangen natuurlijk
lijkt me niet dat de kat verstopt zit want hij trekt goed motor loopt enstart 100%
Wat heb je vervangen aan de carterventilatie? Alleen het filter of de hele unit?
gr Martin
het is een setje, hetgeen wat boven op het kleppendeksel zit van het type cycloon
[quote=grim]het is een setje, hetgeen wat boven op het kleppendeksel zit van het type cycloon[/quote]
je moet zoizo die met sycloon monteren geeft geen tegendruk meer
controleer je epdw je vacuumpomje van turbo als deze blijft gaan maakt je turbo te veel druk en gaat i er terug aan
controleer ook je copressie een keer.heeft deze wagen al veel km op de teller
12 jaar
231 000km moet makkelijk meer kunnen lopen en die compressietest lijkt me niet loopt veel te mooi en start goed en geen olie verbruik
kam iemand mij een tekening van de carterventilatie sturen mischien mis ik iets?
alvast bedankt
Vergeet niet om de oplossing ook te vermelden. Degene die helpt bij het oplossen van een probleem hoort graag hoe het is afgelopen!
ik heb de verstuivers laten testen deze kwamen bij vollast te kort.
nieuwe gemonteerd en het roken was over ik vind alleen het verbruik 1 op 10 a11 nog wel hoog
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar