BMW 5-Serie: start problemen E39 530D

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Heb een bmw 530D E39 staan uit '99 die wil niet aanslaan als hij een dag/nacht stil staat. De startmotor gaat gewoon rond maar wil niet aanslaan. De gloeistiften, de raildruksensor, sleutels, opvoerpomp onder de auto zijn allemaal goed.

Kan iemand mij helpen waar het ook bij is voor gekomen.

alvast bedankt.

stefan

No Limit Autoservice

Geplaatst door No Limit Autoservice (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

svaleras (100), 16 jaar geleden

Ik begrijp je vraag niet echt goed. Je zegt dat hij niet aanslaan wil bij een dag/nacht stilstaan. Krijg je hem dan wel alsnog aan de praat...of helemaal niet meer, sinds die desbetreffende dag/nacht??

5serie (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo Stefan,

Als de wagen helemaal niet meer aanslaat, dan heb ik het reeds 2 maal meegemaakt. Eenmaal was de hogedrukpomp defekt (+/- 220.000 KM), eenmaal de
kabelboom van de injectoren gebroken achteraan de motor waar hij een vrij scherpe bocht maakt. Kijk dus even of de injectoren worden aangestuurd en of
er voldoende druk wordt opgebouwd. Ik doe deze controles met een Bosch KTS 550. Indien de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten voor de 6 cilinders
ongeveer gelijk is, kan je er van overtuigd zijn dat zowel de hoge druk als de aansturing in orde zijn.
Groetjes. Paul

coconutplucker (0) PRO, 16 jaar geleden

waarschijnlijk een verstuiver die teveel doorlekt. kun je controleren door de retourleidingen los te halen en af te knijpen en dan de motor te starten. als er een verstuiver is waar de diesel uit loopt is die waarschijnlijk kapot

kennynoordijk (0), 16 jaar geleden

loopt de galerij/rail ook niet af (terug stromen van diesel) want als je ook maar even lucht pakt met (pomp)verstuivers kun je afhankelijk van de openingsdruk van de verstuiver ook een probleem hebben want je opvoerpomp houd de galerij op druk alleen staat de verstuiver lucht te pompen en lucht is samen te persen en kom je bij een hoge openings druk van de verstuiver nooit aan die waarde met lucht (dus misschien maar een kleinnigheidje; terugslagklep ,lekage in de aanvoerleidingen hoeft geen grote tezijn )

coconutplucker (0) PRO, 16 jaar geleden

Kenny, wat je zegt klopt niet, want als je een commonrail hebt opent de verstuiver altijd omdat die electronisch aangestuurd wordt en dus niet opent door de pompdruk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.