Goede dag,
Ik heb een BMW 525 diesel. Als ik de auto warm heb gereden tikt de motor op 1500 toeren, als ik boven deze toeren kom is de probleem over en als ik te hard optrek hoor ik heel ruw getik tot hij overschakelt daarna is het over.
Weet aub iemand wat dit kan zijn...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Het schijnt de verstuiver te zijn, nou is de vraag of ik hiermee gewoon kan rijden, volgens de monteur was het geen probleem. Ik vind het wel irritant geluidje, het is alleen tijdens het rijden rond de 1500 toeren
Is meestal het begin van volgende problemen, als er niets aan wordt gedaan.
Probeer eerst eens of een fles Forté door de brandstof het geluid vermindert.
Als het niet van de verstuivers maar van de hydraulische klepstoters blijkt te komen, moet je een ander produkt gebruiken:
Kort daarna olie verversen.
13 jaar
Hallo
Weet je misschien waar ik dat kan halen..
13 jaar
Elke betere garage en automaterialenzaak heeft produkten van Forté of van concurrent Wynn's in z'n assortiment.
Wat de Forté produkten betreft kunnen ze op onderstaande site vast een verkooppunt in je omgeving aangeven:
www.forte-nwe.com
13 jaar
Bedankt voor de info
Ga direct eentje kopen.
Laat nog iets weten
13 jaar
Hallo,
Ik heb forte gebruikt heeft niet geholpen, hij blijft gewoon tikken en alleen als de auto warm is, ik heb nu nog een probleem.
de auto gaat in noodloop als je met cickdown naar zijn topsnelheid gaat, als je hem weer gewoon laat rollen met 110 120 is het probleem weer opgelost. Ik denk zelf dat mijn losse uitlaat de veroorzaker is,
Weten jullie of dit kan???
13 jaar
Jammer dat de schoonmaak met Forté (door de brandstof neem ik aan) geen effect heeft gehad.
Kun je aangeven waar het geluid vandaan komt ?
Komt het van het midden van de motor, dan kunnen injectoren of hydraulische klepstoters de oorzaak zijn.
Komt het van de voorzijde van de motor, dan kan de distributie (nokkenas-verstelling of -ketting) de oorzaak zijn. Je kunt nog een spoeling met het Forté-produkt door de motor-olie proberen (100 a 200 km rijden en vervolgens de olie verversen).
De kans lijkt me klein dat de noodloop alleen door een losse uitlaat veroorzaakt wordt. De uitlaatgas-samenstelling verandert hierdoor niet zodanig dat je lamdasonde er last van krijgt.
Als het alleen bij flink belasten van de motor optreedt, moet het veroozaakt worden door een verkeerd signaal van een van de sensoren. De lambda-sonde is hierbij een eerste verdachte. Hoe heb je de noodloop trouwens vastgesteld ? Verlies aan vermogen/ slechter lopen ?
Eerst zou ik alle stekkers van sensoren en van de kabelboom aan DME-unit eens loshalen/ vastzetten (herhaald als er inderdaad corrosie in de stekker-verbinding zit) + voorzien van contact-spray. Corrosie in verbindingen kan het elektrisch signaalniveau behoorlijk reduceren ...
Eerst accu min-pool los, voordat je stekkers gaat lostrekken. Elke vrouwtjes-stekker heeft onderin een afdicht rubber, die de verbinding onder (mechanische) spanning houdt. Let op dat die er niet uitvalt.
Voordat je nu via de weg van trial en error allerlei onderdelen gaat vervangen, is het misschien aan te raden de motor eens uit te laten uitlezen aan een diagnose-apparaat. De kosten daarvan vallen mee*, in verhouding tot de prijs van al dan niet terecht vervangen onderdelen.
*) Google maar eens op BMW & advanced & Barendrecht
13 jaar
Heren
Het is gewoon een verstuiver die biet goed was opgelost
12 jaar
Was een slechte verstuiver ik ben er gewoon
Mee gaan rijden vervolgens heb ik de auto
Daarna zo verkocht
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar