Chevrolet US Caprice: Chevrolet 267 v8 motor

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: v8

Ik heb een 267 v8 motor uit een chevrolet caprice 1981 in mijn oude opel gebouwd De motor start en loopt ogenschijnlijk goed maar heeft problemen met de koeling Direct na het starten loopt de temperatuur al pijlsnel op Binnen twee minuten slaan de koelvinnen al aan en gaan ook niet meer uit De temperatuur loopt door tot 120 a 130 graden Ik heb er een nieuwe thermostaat in geplaatst en een nieuwe waterpomp en nieuwe radiateurdop maar het helpt allemaal niets ook zonder thermostaat of zonder radiateurdop merk ik geen verschil Stroming in de radiateur ziet er volgens mij goed uit en als ik gas geef trekt hij de koelvloeistof netjes naar beneden Ook heb ik al een andere radiateur geprobeerd ook dit bied geen uitkomst Ik heb er een aantal x radiateurflush (reinigingsmiddel) doorheen gespoeld maar ook dit levert niets op Er is verder niets wat duid op een lekke koppakking maar ik weet het niet meer Wie heeft er nog suggesties ???? De motor blijft ook tijdens het rijden permanent (te)heet

Dave

dabili

Geplaatst door dabili (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Caprice? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

zal wel 305 of 350 zijn ,hoe was het met de motor toen hij in de chevrolet lag???was toen alles goed,de waterslangen niet verkeerd omzitten

dabili (0), 13 jaar geleden

Het is een 267 (4.4 liter) Maar welke slangen bedoel je ? Die van de kachel ?

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Tsja, toch afhankelijk van nog een paar antwoorden....

In de eerste plaats, wat voor auto staat de motor nu in? een oude opel, ok, maar wat voor 1?
Staat de motor er mooi vlak in? dus niet voorover of achterover?
Wat is de inhoud van de radiateur?
Loopt de auto op gas? op benzine?
Heb je er koelvloeistof in? of water? op welke meter kijk je, heb je de opel meter in beeld? Heb je de temperatuur gecontroleerd met een infrarood thermometer?
Wat voor bak zit erachter? een automaat? en is dat een bak van opel (knap gedaan dan) of een chevrolet bak, deze bak koelt ook op je radiateur!!
Dan, staat je ontsteking goed op tijd? heb je de juiste bougies erin, er zit nergens een slang met een rare knik, die dicht trekt als je de motor laat lopen?
De waterpomp is vervangen, met een juiste? en er zaten geen beschadigingen in het waterpomphuis? ook de pakking juist gemonteerd?
Blok zat toevallig niet dicht achter de waterpomp? motor loopt mooi rond zonder getik?
Uitlaten zitten niet dicht?

Kachelslangen idd verkeerd om aangesloten, dichtzittende kachelradiateur?
Zo kunnen we nog wel even doorgaan....


gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik lees nog even, en zie staan :

Direct na het starten loopt de temperatuur al pijlsnel op Binnen twee minuten slaan de koelvinnen al aan en gaan ook niet meer uit De temperatuur loopt door tot 120 a 130 graden

Is dat op de opel meter? die kan dan waarschijnlijk niet verder....

120 graden fahrenheit (us waarde) is 55 graden celsius. en 80 graden celsius (bedrijfstemperatuur van je chevy motor ongeveer) is.....176 graden fahrenheit. Nu weet ik ook wel dat er signalen van 4-20 mA omgezet worden, maar de ene sensor is de andere niet natuurlijk....

Ik zou dat eerst eens uitvinden, dus de temperatuur meten met een infrarood thermometer. kun je zo op het blok richten, even aflezen. als jouw 120 op de meter, iets van 60 is op de infrarood meter..... dan is het duidelijk, verkeerde waarde wordt aangegeven.
Ik vindt het voral vreemd omdat de motor vanaf koud al zo snel heet wordt, dat moet normaal gesproken wel een minuut of wat duren, zeker 5 minuten.....

gr

Peco power

dabili (0), 13 jaar geleden

De motor ligt nu in mijn opel rekord uit 1970 en loopt op benzine De radiateur die erbij zit hoort bij de motor en er zit een chevy 350 automaatbak achter Temperatuurmeter is eveneens van de chevrolet maar afgezien daarvan de radiateur kookt over dus word de motor wel degelijk te heet zowel op water als met koelvloeistof is er geen verschil zodra ik start begint de temperatuur meteen op te lopen en binnen enkele minuten staat de meter in het rood Ontsteking is op tijd gezet motor loopt verder prima geen vreemde geluiden of tikken Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik een kachelslang loshaal Verder heb ik echt van alles geprobeerd manifold en waterpomp eraf gehaald en gecontroleerd of er ergens verstoppingen zijn Niets kunnen ontdekken Volgens de oude eigenaar van de motor heeft hij altijd prima gelopen zonder problemen Hij liep toen op lpg Maar ja dat zijn zijn woorden en kan ik dus niet controleren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Caprice of stel zelf een nieuwe vraag.