Goeiendag, ben nieuw hier, heb vandaag een Caprice aangeschaft van 1977 met 5.7 l motor (350 cui) en de drietrapsautomaat. Nu heb ik op forums (fora?) gelezen dat de nokkenas wordt aangedreven middels een ketting en dat de nokkenas voorzien is van een kunststof tandwiel. Auto is dik 33 jaar oud, kan dit kwaad? Iemand hier ervaring mee? Ook heb ik gezien/gelezen dat er tandwielsets zijn die de kettingaandrijving vervangen. Mijn werkelijke vraag nu, moet ik me zorgen maken om de nokkanasaandrijving of niet?
Bij voorbaat dank, Sander.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee, nergens druk om maken, kan gewoon 1,5 miljoen kilometer zitten mits regelmatig onderhoud plaatsvind, dus elke 10000km olie en olie filter vervangen (met 5 w30 of 40) en elke 2000km alle filters, en olie en bougies. om de 100000km bakolie en bakfilter vervangen, heb je dan geen loden voet, gedraag je je een beetje in het verkeer zoals het hoort, dan heb je met deze wagens en deze motor geen centje pijn, loopt ie zonder revisie 20 keer de wereld rond...
gr
Peco Power
Heey, dank je voor je snelle respons, hoef ik me daar niet meer druk om te maken. Heb nog iets (en daarnaast nog een vijftiental andere dingen) waar ik niet zo blij mee ben: ik moet de auto echt volgas starten (is gelijk de hele straat wakker), anders slaat ie gewoon niet aan. Net na het starten wil ie ook wel eens afslaan, met name tijdens volledige stuuruitslag. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Bvd en VrGr Sander
14 jaar
Choke werkt niet of niet goed, volledige stuuruitslag moet je vermijden, dan draait de stuurbekrachtuigingspomp zo zwaar dat je motor het niet meer kn trekken, dat is slecht vor je stuurpomp en slangen, maar ook voor je stuurinrichting zelf. Ietsje minder stuuruitslag en je hebt geen probleem meer.
gr
Peco Power
Bedankt voor de reacties, krijg de motor nu fatsoenlijk gestart. Heb de motor geflushed met twee flessen Forte, nieuwe 5W30 erop, nieuwe bougies, bougiekabels, klepdekselpakkingen en de complete ontsteking vervangen. Verder heb ik toen de kleppendeksels eraf waren alles even schoongemaakt (wat een zooitje daar). Stationarloop blijfr onrustig tot de auto op bedrijfstemperatuur is, maar heb nu grotere problemen (met de TH350), maar dat is weer een ander topic.
Groet Sander
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Caprice of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar