close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: controle lamp airbag

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4

2 maanden terug brande mijn controle lamp airbag ,gereset bij chevy garage in waalwijk ,problem opgelost.nu 2 maanden verder het zelfde ,kan het vocht zijn ??wat kan in het ergste geval gebeuren????iemand all het zelfde gehad ,wat kan ik er an toen?weekend nog in duitsland gewest ,lamp aan lamp uit,nu brand ie continue.benzine in duitsland super 1.47,normal benzine ook (hebben wel probleme met E10,mogen wij toch niet tanken ?!!!)ze naien ons toch hier met de benzine prijzen.

allvast bedankt

groetjes Jens

het word beter weer en de lamp brand minder vaak ,vind ik wel raar wat moet het nou zijn ??kabelbreuk alleen als het koud is (kabel worden volgens mij langer bij warmte ! en bij kou korter!? dus kabelbreuk maar waar ??) ?corossie in de kontakte (sensoren van de airbags) allen als het koud is?? ,dus ik weet het niet meer .
nog iemand en oplossing ?hoor ik graag

groetjes Jens

heb tot nu toe geen problem meer met de controle lamp heb verder ook niets an laaten doen.
zit wel op te wachten .

groetjes jens

Geplaatst door

jens1966 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

e 10 moet er maar niet in, lijkt me niet goed voor rubbers en injectoren, maar indien iemand er wel goede ervaringen mee heeft mag die mij gerust tegenspreken.
Airbaglampje... achter de grille zitten op het schutbord waar de radiateur aan bevestigd is, 2 sensors. deze willen nog wel eens oxideren op de stekkers. maar als het goed is geeft ie bij uitlezen aan om welke sensor het gaat....

Probleem heb ik gelukkig nog nooit bij de hand gehad.
En ja, over de benzineprijzen kunnen we wel discuseren, maar steeds naar duitsland rijden om te tanken kost je het voordeel weer aan brandstof... en een discussie over de brandstofprijzen, daar zitten we hier op het forum nou ook weer niet op te wachten.
Geldt ook voor bijv de motorrijtuigenbelasting etc.etc.

Mercury 0
badge

13 jaar

Ik heb hetzelfde met de airbaglamp. Echt een drama tot nu toe. Brandt sinds 2007 iedere winter en steeds frequenter, in de zomer niet. Bij mij brandt hij nu al sinds eind december onophoudelijk. Niet echt een prettig gevoel, maar monteur zegt dat het op zich geen kwaad kan. Heb op zijn advies een keer de gele stekkers onder de bestuurderstoel ingespoten met contactspray (WD 40, eerst losgehaald natuurlijk en toen weer in elkaar gestoken), maar dat heeft niets uitgehaald. Resetten heeft nauwelijks zin, na één keer starten brandt hij weer. Woensdag ben ik naar de garage en zal het er dan over hebben.

Heb ooit een keer in Frankrijk langs de snelweg 20 liter E10 getankt, met tegenzin, maar je moet wat als je leeg bent. Heb daarom toen maar 20 liter getankt, uit angst voor problemen. Auto reed er prima op en heb tot nu (het is nu een half jaar geleden) geen problemen gehad. Auto was toen echter niet zuinig op die benzine, normaal loopt hij op de snelweg 9,5l/100km met 130 op de teller en forse tegenwind (die er toen was), met E10 ging hij naar 11l/100km.

Hallo Heren,

Voor het E10 verhaal volgens GM geen problemen. Zie hiervoor de volgende link naar de duitse trans sport site:
http://pontiac-trans-sport.de/index.php?...

Betreffende het airbaglampje dit is meestal een draadbreuk in de schijf die onder de airbag in het stuurwiel zit, na een aantal jaar wil er wel een s wat breken.
Meest makkelijk is om naar de sloop te gaan en er een uit te bouwen, bij het uit en inbouwen er altijd voor zorgen dat de accupolen los zijn. Let er wel op dat je hetzelfde type pakt te weten met het stuur met radiobediening.

groet Danny

dannymdouma 0

13 jaar

Dankje Danny.

Ik weet niet of er bij mij sprake is van een draadbreuk, omdat hij het wel deed/doet bij koud weer en niet bij warm weer, of denk je dat het zo nauw luistert?

Groetjes,

Henk

Goed nieuws wat mij betreft: de airbaglamp is uit!!! En nee, het lampje is niet stuk.

De geschiedenis: monteur dacht aan clockspring, dus die is vervangen. Na reparatie zou de lamp moeten uitgaan, maar niet dus. Daarna is het hele systeem gecontroleerd (ik weet het, had natuurlijk moeten gebeuren voordat de clockspring vervangen was, want inmiddels was ik al een ruime € 300 verder, maar goed). De bumper is eraf geweest, maar niets kunnen vinden. Alle sensoren waren in orde. De zij-airbags waren goed, ook de gewone airbags. Uiteindelijk bleek er een laag voltage gemeten te worden op het gordelcontact van de passagiersstoel. Schoonmaken contacten hielp daar niets. Uiteindelijk auto aan de computer gezet en geheel nieuwe software geladen in de computer van de auto. Bij opnieuw starten bleek dat één van de sleutels, die ik al ruim 8 jaar gebruik, een security-melding gaf: de magneet in de sleutel zelf bleek dus niet meer goed te zijn, de sleutel werd niet 'herkend' als een sleutel die bij de auto hoorde. Gek genoeg kon je wel gewoon met die sleutel de motor starten! Met de andere sleutel was er geen probleem. Ik heb een nieuwe sleutel besteld in Hongkong via Ebay (inclusief verzenden 11 euro) en die sleutel vervolgens weer bij de garage 'in laten leren'. Daarna was er dus ook geen security-lampje meer dat brandde en ook geen airbaglampje (die was al uit na de nieuwe software).

Wellicht is dit ook voor andere mensen een oplossing. Het is dus niet altijd de clockspring die kapot is!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.