Chevrolet US Trans Sport: Wat probleempjes...

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine

Hallo,

Ik ben 1 keer vergeten de (voet) handrem te ontkoppelen en ben zo totdat ik het doorhad een klein stukje gaan rijden (2 straten ofzo). Sindsdien blijft er een rood figuur branden die er rond uit ziet met soort van haaietanden aan de onderkant. Dit figuurtje vind ik niet terug in het boekje. Het rare is dat dit gaat oplichten zodra ik gas geef, en als ik flink de rem intrap verdwijnt het weer. Ik vermoed dat dit iets met het remmechanisme heeft te maken?

Verder is mijn benzineindicator niet betrouwbaar. Je ziet hem vaak omhoog schieten en weer terug (bij het nemen van bochten enzo) en een aantal keren ook dat hij leeg aangaf en daarmee het benzinelampje liet branden. Als ik dan ga tanken, zit er gewoon nog ruim genoeg benzine in. Waar moet ik aan denken qua tijd en kosten voor dit euvel?

Ook heb ik wanneer ik al een half uurtje tot een uurtje heb gereden na start, dat de versnellingsbak ergens van 2 naar 3 of 3 naar 4 een schok geeft die je normaliter niet zou moeten voelen. Ik rijd over het algemeen ruster qua optrekken enzo en dan voel je dat gewoon. Wat is het beste om hiermee om te gaan zodat ik gewoon ten alle tijde geen schok voel? Reviseren? Vervangen? Repareren? Ik wil gewoon zweven over de weg :D

In mijn ogen vind ik dit echt een fijne bak en wil hem voor geen meter meer wegdoen!

Oh ja: er staat zo'n 235k op de teller. Alhoewel er geen distributieriem inzit (na info aanvraag bij een usa garage in den haag) hoor ik wel iets van een te losse snaar bij het starten wanneer het koud is?

ChevyTS2001

Geplaatst door ChevyTS2001 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

oliepeil van de bak controleren!!!
Je lampje op het infocentrum geeft een bakprobleem aan en het schokken ook, dat is waarschijnlijk je overdrive as, deze schuift in en uit, en wordt vaak scherp op de tanden. Dit is alleen op te lossen door een revisie of een andere bak. Dure operatie! Ga maar uit van een 3000 euro aan kosten incl de en montage. (let wel, dit is een schatting van mij, jouw garage kan wel een andere prijs hanteren) je benzinemeter heeft problemen met z'n vertraging, soms simpel op te lossen door een extra massakabel, maar kan ook een nieuwe meter of tankvlotter element worden!

Gr

peco poweer

ChevyTS2001 (0), 13 jaar geleden

Oliepeil is normaal denk ik: na 10 minuten stationair draaien en af en toe gassen, gecontroleerd en viel tussen de streepjes...zag er verder qua kleur niet vies uit ofzo.
Maar m'n inforcentrum toont dus mij een probleem met de versnellingsbak? Ik bedoel, ik hoef me geen zorgen te maken dat het de remmen zijn? Want in dat geval, kan ik nog wel even doorsparen om het te laten reviseren/vervangen. Of is dit niet aan te raden en moet ik het z.s.m. laten doen omdat het niet veilig is?
Ik ga 'm eerst een grote beurt laten geven waarmee ik ook de benzineindicator laat doen.

ChevyTS2001 (0), 13 jaar geleden

Grote beurt is goed afgelopen :)
'k Zit echter nog met m'n versnellingsbak: er brandt geen icoon meer zoals ik eerder had omschreven maar toch is het euvel er nog steeds?!? Wanneer hij zeg maar een schok geeft, hoor ik ook een ander geluid ipv de v6 blok alleen: er klinkt een soort van "gefluit" wanneer ik gas geef. Ik kan het niet beter omschrijven. Wanneer hij geen shock geeft en dus goed rijd, hoor ik dat geluid niet. Wat kan dit zijn? Ik moet wel vermelden dat de multiriem zsm vervangen moet worden...

steenes (0), 13 jaar geleden

Dat schokken bij overschakelen en de fluittoon dat heb ik ook gehad.
Je kan er veel over vinden wanneer je watr zoekt op USA sites.
Mijn oplossing staat omschreven onder:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
M.v.g
Hans

ChevyTS2001 (0), 13 jaar geleden

Dus bij het vervangen van de drukschakelaar (en/of gebruik maken van transtune) verdween de schok en het gefluit? Ik weet nog niet of ik het krijg wanneer de motor heet is of niet...'k zal er op letten...

steenes (0), 13 jaar geleden

Bij mij was het als de wagen op bedrijfstemperatuur was.
Nooit bij een koude motor.
Meestal als ik het had en dan de motor even uitzette was het verdwenen.
Echter meestal niet voor lang.
Na het vervangen van de schakelaar heb ik er nooit meer last van gehad. (nu inmiddels zo'n 2 jaar)

ChevyTS2001 (0), 13 jaar geleden

Een update:
Ben nog niet langsgeweest bij een transmissie specialist maar het lijkt me verstandig om eerst ff de bakolie te verversen alsmede de filter erin? Ik voel er wel wat voor om het zelf te doen, lijkt me ook leuk. Nog wat tips hierover?
Het is wel zo dat als ik in de stad niet in z'n D, ook niet in z'n 3 maar in z'n 2 rij, ik vrijwel ongestoord kan rijden al naar gelang de oplopende temperatuur. Uiteraard is dit omdat hij niet naar de verdachte hogere versnelling springt. Maar hij blijft normaal doorschakelen als ik bij 60 de pook op 3 zet en op D bij rond de 100. Als ik zo rij kan ik gewoon af en toe flink optrekken zonder, tot nu toe, zorgen te maken dat hij kan gaan bonken. Is dit een indicatie voor ... ?

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

de enigste indicatie die ik hier van krijg is dat jij een behoorlijk zware rechtervoet hebt........en dat is baktechnisch gesproken niet van gunstige invloed op de levensduur bij deze auto's...
Maar goed, bakolie verversen is a piece of cake indien je weet hoe het werkt. Ik zou eens googelen op transmission oil change en da video.s, dan lukt het vast wel
gr

peco power

ChevyTS2001 (0), 13 jaar geleden

Hi Peco,
Ik wil niet zeggen dat ik een zware rechtervoet heb, want of het nou in D, 3 of 2 is, m'n rijstel blijft hetzelfde: lichtelijk indrukken en niet opletten op je achterliggers die irriterend dicht op je rijden omdat je zo langzaam optrekt. Af en toe wil ik wel 's doortrappen en dan komt veelal het bonken wanneer de motor op temperatuur is.

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Nou, doortrappen is niks voor deze auto's, 3500 toeren is eigenlijk het maximale wat je eruit zou willen gooien.. maar goed, ik zou inderdaad gaan voor een filter en oliewissel van de transmissie, evt. met een toevoeging voor de bak om die weer de rubbers wat soepeler te krijgen..

gr

Peco

ChevyTS2001 (0), 9 jaar geleden

Alhoewel de thread 3 jaar oud is wil ik wel vermelden dat mijn oplossing het beste was en dat was het verkopen van de auto ergens in de herfst van 2011.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.