Hallo
Ik ben in het bezit van een kampeerauto Pinnacle Chevrolet 6.2 V8 diesel van 1993, automaat, 70.000 ml.
Fijne camper, fijne motor, echt genieten!
Technisch onderhoud blijft echter moeilijk en steeds weer zoeken en informeren. Vandaar ook nu mijn vraag.
Al geruime tijd hoor ik tijdens het rijden bij de motor een tikkend, spetterend geluid. De ene monteur zegt dat is waarschijnlijk de automaat(?) de ander zegt dat is een klepstoter die je hoort. De laatste deskundige
zei dat is het uitlaatspruitstuk dat lekt. Het duidelijkst hoor ik het in de hoogste versnelling wanneer ik extra gas geef en hij nog net niet terugschakelt.
Kan iemand mij een beetje op weg helpen. Misschien iemand met een vergelijkbare ervaring.
m vr gr
dick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij benzinemotoren op lpg heb ik al regelmatig een gebarsten uitlaatspruitstuk gezien. En dat maakt een beetje het geluid dat je omschrijft.
Bij een diesel heb ik echt nog nooit een gebarsten uitlaatspruitstuk gezien. Wel al een paar keer de pakking tussen uitlaatspruitstuk en de cilinderkop die doorgeeft, en dat maakt ongeveer hetzelfde lawaai.
Idd dat is wss een lekke pakking of een moeilijke stoter, Maar Dick je hebt de keus uit 2 usa specialisten vlak bij je, 1 tje valt zelfs onder de gemeente Tynaarlo volgens mij en is echt heel goed en eerlijk. (Hele goede conculega's die 2)
Jeroen en Peter,
Bedankt voor jullie reactie!
Had ze al gelezen, maar nog niet beantwoord. De moeilijke stoter, Peter, zou inderdaad een optie geweest kunnen zijn. Heb gereden met een in mijn ogen ouderwetse goede monteur Wekema uit Yde de Punt, bij mij om de hoek. Die zei hetzelfde.
Maar jullie zeiden allebei pakking en daar ben ik op verder gegaan. En inderdaad lekkage bij de achterste
poort. Maar....... Geen pakking! Ijzer op ijzer. Amerikanen!?
Net op tijd want het gietijzer van de uitlaatpoort aan het blok (kop) was al behoorlijk weggebrand.
Pakking (origineel?) heb ik besteld in Westerhoven(Brabant) en heb ik hopelijk voor het week-end.
Kan ik de oel weer in elkaar zetten. Ik wil proberen om weggebrandde gietijzer wat op te vullen met Holts
Fire-gum(tot 1000 graden) om zo wat meer vlees te krijgen. Misschien ook wat aan de buitenkant?
Of heeft een van jullie nog een goede tip voor me? In combinatie met de pakking zal hij dan wil dicht zijn en
blijven.
Eventueel hoor ik nog wat en anders bedankt voor de ondersteuning!
m vr gr
Dick
17 jaar
Oh , vergeten te vragen, Peter, welke collga''s bedoel jij?
Ik hoor graag.
m.vr.gr
Dick
17 jaar
[quote=dick234]Oh , vergeten te vragen, Peter, welke collga''s bedoel jij?
Ik hoor graag.
m.vr.gr
Dick[/quote]
De ene heb je al gevonden, Ernst-Jan is een kei op usa car gebied, alleen niet en echte liefhebber van Diesels (net als ikzelf trouwens) de andere zit op het industrie terrein in Roden en is een USA klassieker specialist,maar heeft ruim 40 jaar sleutel ervaring en ik heb alles van hem geleerd. Ik denk dat je nu genoeg weet.
MVG
Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US K30 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar