close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Nubira: lekke kachelradiateur

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Helaas is mijn kachel radiator lek geraakt, de beruchte natte bestuurders voetmat, walm in de auto en koelvloeistof verlies. Ik wil de kachel radiator zelf gaan vervangen maar heb wel een paar vraagjes.
Moet de airco verdamper ook los om de kachelradiator te vervangen? Maw moet het koelmiddel ook verwijderd worden.
In hoeverre moet het hele dashboard eruit? Zijn daar misschien nog slimme tips of truucks voor?
Zijn er wellicht nog andere zaken die gelijk mooi meegenomen kunnen worden. Hoe pak ik dit het beste aan, alle info is welkom.

Geplaatst door

Sander02 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand een idee?

Sander02 0

16 jaar

kamp met precies hetzelfde probleem met onze auto uit 2000. Idd natte voetplaats. en totaal geen koelvloeistof meer in de auto.
Had ook gehoopt hier antwoord te vinden

cabasa 0

16 jaar

dacht dat t een huis is
en je dashboard moet er ook uit
kan je gelijk je airco servicen(filter vervangen)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Ik heb inderdaad het hele dashboard gedemonteert, inc. de voorstoelen om de stuurkolom te kunnen laten zakken. Het dashboard kun je vervolgens los krijgen door alle bouten van de stalen dwarsbuis te lossen en de kabelboom linksonder los te maken. Dan kun je het gehele verwarmingshuis verwijderen door de verwarmings-, airco, vacuum en condenswater leidingen los te halen (airco eerst laten leegpompen) plus 5 draaibouten vanaf het schutboard. Dan kan het verwarmingshuis opengemaakt worden en kun je het radiatortje vervangen. Alles in omgekeerde volgorde weer inbouwen en de airco weer laten vullen. Het aircofilter was vorig jaar al gedaan dus heb ik maar even laten zitten deze keer. Alles bij elkaar dik 12 uur werk voor twee doehetzelvers, vandaar dat het zo'n dure reparatie is.

Sander02 0

16 jaar

@ Cabasa, als je nog met de auto rijdt, zou ik wel de koelvloeistof bij blijven vullen tot het probleem is opgelost.

Sander02 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.