👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Voor APK moet de emissie gemeten worden bij 2500rpm. Het lukt niet om dit toerental te houden. Bij iets gas geven gaat het tot 1500rpm daarna schiet ineens het toerental naar ongeveer 4000rpm.
Gasklep is verwisseld met andere spark, gaf geen verbetering. Tevens de map-sensor verwisseld, was ook het probleem niet. Wat er meetbaar was aan emissie was wel goed dus waarschijnlijk werkt de katalysator goed.
Stationair toerental is redelijk maar verder ook niet af te stellen, al zit hiervoor wel een afstelschroef.
Zijn er suggesties voor mogelijke oorzaken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meting wordt uitgevoerd bij vehoogd toerental tussen de 2000 en 3200omw/min. eventueel verbruikers inschakelen kan wel eens helpen voor een iets stabieler toerental. Waarom moet je eigenlijk meten, is de eobd-test( Readinesstest) niet goed?
Ik ga af op wat de APK keurder aangeeft. Bijkomend nadeel is, wat waarschijnlijk komt omdat het stationair toerental erg laag is en niet mooi stabiel, dat de motor afslaat tijdens het overschakelen naar LPG. Bij iets hoger toerental gaat dit wel en blijft ie net stationair draaien op LPG.
Er moet toch een oorzaak zijn dat het toerental van 1500rpm in 1 keer doorschiet naar 4000rpm. Ik verwacht ook dat als dit opgelost is, het stationair toerental ook weer netjes is in te regelen.
1 week
Valse lucht kan een oorzaak zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.
1 week