Daewoo-Chevrolet MATIZ: vervangen startmotor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F8CV, Motorinhoud (cc): 800, Vermogen (kw): 38

Hallo mensen.

Weet iemand misschien hoe duur het is om een startmotor in de garage te laten vervangen?
Het gaat om een daewoo matiz 2001

Bedankt Marco

marco14

Geplaatst door marco14 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Prijzen kunnen wij hier niets van zeggen , is van teveel factoren afhankelijk .
www.mijngarage.nl en google geven denk ik voldoende info.

marco14 (0), 6 jaar geleden

beste mensen.

Ik heb zojuist een nieuwe startmotor ingebouwd omdat de oude defect was.
Nu wilde ik de auto starten en hoorde ik het zelfde geluid, een redelijke harde tik als ik hem wil starten.
Zou het de ekering kunnen zijn?


Bedankt Marco

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Controleer je accuspanning eens , lijkt op een lege accu .

marco14 (0), 6 jaar geleden

Dankjewel voor je bericht.

De accuspanning is goed, twijfelde zelf ook.
En heb de jumpstarter er op gezet, maar ook toen, helaas.
Denk zelf aan de zekering misschien?

Bedankt Marco.

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Startmotor als zodanig heeft geen zekering , de pluskabel loopt rechtstreeks van de startmotor naar de accu , het dunne stuurdraadje dat op het startrelais zit komt rechtstreeks van je contactslot af , zit heel enkel een relais tussen ,
Als de accu goed is ? controleer je massa aansluitingen eens.
Zet anders even een startkabel tussen je motor en de min klem van de accu.

marco14 (0), 6 jaar geleden

Beste mensen.

Vandaag heb ik mijn 'min' kabel (startkabel) aangesloten aan de accupool en aan de versnellingsbak.
Gestart, maar helaas, de massa kabel losgehaald en ga keken, niks mee aan de hand.

de accu staat op plus minus 12:20, zodra ik het contact aan zet 11:40 ongeveer en als ik hem start trekt hij hem letterlijk leeg tot minimaal, en je hoort de startmotor tikken.
Met de jumpstarter is het precies het zelfde, jumpstarter is vol.
de startmotor krijgt wel gewoon stroom.

Bedankt Marco

jan5047 (0) PRO, 6 jaar geleden

doe eens een vierpunts meeting dan weet je of er een overgangs- weerstand in zit, haal er anders een kenner bij b.v een hulpdienst al je daar lid van bent

marco14 (0), 6 jaar geleden

Ben wel lid van de wegenwacht, maar geen thuis service.
Wat is een vierpunts meeting precies?

marco14 (0), 6 jaar geleden

Hallo Mensen.

Ik denk dat de oorzaak in het 'niet contact krijgen' ligt aan de pakking tussen de startmotor en versnellingsbak. Ik had namelijk mijn startmotor los zitten en de draden vast, uitgezonderd de draad van de dynamo en olietemperatuursensor en toen gestart en hij begon te draaien.
Toen de startmotor weer ingebouwd en de draad van de dynamo en olietemp nog steeds los, toen hoorde ik weer tik tik tik.
Dus denk dat hij geen verbinding (massa) kan krijgen tot slecht.

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

waarom heb je de draden nog los liggen dan , maak alles eerst eens goed vast.

Theo Sparenburg (5), 6 jaar geleden

Lijkt me stug dat het aan de pakking ligt. Startmotor zit toch ook vast met bouten die massa met de motor maken. Om de pakking uit te sluiten even een startkabel tussen minpool accu en een blank stuk op de startmotor.
Denk toch dat het meten wordt en zeker de massakabel goed controleren zoals hier al is aangegeven. Dat een losse startmotor draait wil niet zeggen dat hij ingebouwd is en kracht moet leveren ook gaat draaien. Ook heb ik, zoals hier al eerder is aangegeven, ook mijn twijfels over de conditie van de accu. Je kan deze eventueel bij een garagebedrijf laten testen om ook dit uit te sluiten. Meten is weten!

vr.gr. Theo

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Als je het contact aan zet schrijf je dat de accuspanning zakt naar 11.4 v , dit is al veel te laag , booster zegt me niets , laat je accu gewoon testen om dingen uit te sluiten , dit schiet niet op zo.

marco14 (0), 6 jaar geleden

beste mensen.

vandaag de accu laten testen in de garage.
Deze is aan vervanging toe.
Ik heb een nieuwe accu van 60 ampere aangesloten en met een accumeter gekeken hoe en wat.
Hij deed het zelfde, gaf alleen een tik, en hij trok hem letterlijk leeg naar 6, volt, en deze accu is goed.
Het lijkt wel als of die een soort van weerstand krijgt.
Hoe kun je aan een relais zekering zien of horen of hij stuk is? weet iemand dit.

(heb meerdere nieuwe accu's op de zonnepanelen als hobby's)

ford3600 (0), 6 jaar geleden

zit er airco op je matiz zet deze uit of haal de riem eraf en probeer

marco14 (0), 6 jaar geleden

Ik heb geen airco. wel wordt de stuurtomp en dynamo er op aangedreven

ford3600 (0), 6 jaar geleden

kan je de auto aanduwen dan weet je dat er niks is vastgelopen 6 v tijdens starten is veel te laag

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Je motor zit toch niet vast ?

marco14 (0), 6 jaar geleden

Beste mensen.

Oorzaak mogelijk gevonden! in mijn 1e cilinder zit iets wilt, een hard stukje.
Ik krijg het er niet uit en de bougies zijn ook gewoon goed.
Ik wilde het blok draaien maar dat lukte niet.
Nu de cilinderkop er af, maar eerst probeer ik het nog even zo om het er handmatig eruit te halen.

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Er bleef niet veel over , ik hoop dat het mee valt .

marco14 (0), 6 jaar geleden

Enige idee wat het zou kunnen zijn?

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Klep gebroken ? distributie kapot .

marco14 (0), 5 jaar geleden

opgelost

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Naar de sloop?
Ferry

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Wat was het dan , hier hebben we niks aan.

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Ik kan het niet laten om de laatste tijd hetzij sarcastisch hetzij cynisch te reageren.Het is een beetje een trend aan het worden en zeker bij nieuwe leden om de oplossing niet te vermelden.Dit is wel de bedoeling van deze site.Kunnen we er wellicht iets van leren.
Ferry

marco14 (0), 5 jaar geleden

Beste mensen. Het probleem is opgelost.
Er was een stukje rubber tussen de krukas tandwiel en de riem gekomen, waardoor de kleppen de zuiger raakten. maar dacht dat mijn startmotor stuk was op accu stuk, geen van beide is het.
Heb de kleppen vervangen en afgesteld, de auto draait weer.

Mijn excuses voor de late reactie, al dus de reactie's

en nee ik ben niet van die 'trent'

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.