Citroën C5: achteruitversnelling 2.0 HDI

Bouwjaar: 2003

Om de garage achteruit uit te rijden geeft problemen met deze auto, (C5 HDI Break, geen automaat). Met draaiende motor de achteruitversnelling inschakelen gaat vaak helemaal niet( wel toen de auto nog nagelnieuw was, probleem is opgetreden na enkele maande gebruik). Het schakelen in 1 of twee enkele malen en dan de acheruit biedt soulaas. Als de motor niet draat gaat alles goed. De dealer heeft inmiddels de drukgroep en de koppelingsplaat vervangen. Enige maanden heb ik geen schakelproblemen gehad. Nu echter weer wel. Bij navraag blijkt dat ik de enige ben met dit probleem. Daarom heb ik de dealer voorgesteld om maar een nieuwe versnellingsbak te monteren.
Heeft iemand ooit van mijn probleem gehoord of zelf meegemaakt.

Rijtm

Geplaatst door Rijtm (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

herman vandersteene (0), 19 jaar geleden

Dag Martin
Je bent niet de enige. Ook onze C5 HDI van 2001 heeft na twee jaar problemen met achteruit schakelen.Olie van de versnellingsbak werd vervangen maar het schakelen in achteruit met draaiende motor verloopt soms moeilijk.Soms denk ik dat het te maken had met het vervangen van de volledige achteras. Intussen verdraag ik dat euvel. Mijn wagen bezorgt me veel elektronische miserie.
Groetjes van Herman

GOVA (0) PRO, 19 jaar geleden

Zeg tegen je Citroen-dealer dat hij INFOTECNOTA C5 tabblad 2 Nr 14 leest en toepast op je wagen.

mvg

Rijtm (0), 19 jaar geleden

In overleg met de dealer is de oplossing van het schakelprobleem dat bij starten van de auto de koppeling moet worden ingetrapt. Inderdaad gaat het schakelen in de achteruit dan zonder probemen, echter als ik de garagedeur sluit en de motor laat draaien blijft het probleem bestaan. Ik zou dan eerst de motor of moeten zetten en dan vervolgens weer opnieuw moeten starten met ingetrapte koppeling. Bij deze gesynchroniseerde achteruit zakt de olie bij langdurige stilstand weg. Of dit de echte oplossing is weet ik niet. Inmiddels heb ik begrepen dat in de nieuwe uitvoering van de C5 HDI deze versnellingsbak niet meer gemonteerd wordt. Het schakelen in de achteruit gaat in de nieuwe uitvoering weer zoals in de oude vertrouwde XM. Misschien zijn er bij Citroën Parijs toch ook berichten binnengekomen over het schakelen met voornoemde bak.

GOVA (0) PRO, 19 jaar geleden

Larie !!!
--------------------------------------------------------------------------------
Zeg tegen je Citroen-dealer dat hij INFOTECNOTA C5 tabblad 2 Nr 14 leest en toepast op je wagen.

Rijtm (0), 19 jaar geleden

Vandaag heb ik mijn dealer gvraagd wat er in de INFOTECNOTA C5 tabblad 2 Nr 14 staat.
Hij vermeldt dat in de Nederlandse info rapid,daar alleen gewaggemaakt wordt van "slecht terugschakelen van 3 naar 2".
Als er iemand is die in een buitenlandse INFOTECNOTA weet wat daar staat verneem ik dat graag

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.