Hallo iedereen ben nieuw op deze site.
Ik heb een vraag over een niet goed regelbare kachel van een C5 2.0 HDI automaat station. Ik kan op de automatische stand de kachel niet goed regelen, temp staat op 22gr. buiten is het bv 14 gr, dan verwarmd hij eerst een paar minuten daarna blaast hij koude lucht, zet ik hem op eco stand word het wel warm maar beslaan de ruiten. Ik moet dan eigenlijk de kachel op aut. en op min 24gr zetten. De sensors in de kanalen zijn al vernieuwd, kunnen natuurlijk weer stuk zijn. Wie weet er een oplossing.
Groeten fred
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De temperatuur die je op de display instelt ( in uw geval 24°) is een gevoelstemperatuur. Het gevoel dat er 24 graden heerst. Indien je alles op automatisch zet EN je plaatst de uitgangen van de luchtmonden NIET direct op aangezicht ( de luchtmonden L-R en midden) denk ik dat alles normaal is.
Verklaring: je stapt 's morgens in je wagen : buiten 10 gr - ingestelde temp. 22° - automatische verwarming regelet op "maximum" warmte, lekker warm. Na +- 15 minuten wordt het warm in de auto : ingestelde temperatuur van 22 ° bereikt. Om nu deze temperatuur van 22° te kunnen behouden in de wagen MOET er lucht van 22° uit de kachel komen. Want als hij warmer lucht blaast wordt het warmer en omgekeerd. Nu lucht van 22° direct op gelaat voelt koud aan wordt versterkt door een grote luchtsnelheid (ventilatorsnelheid)
Gova.
Nee er komt koude lucht uit de roosters. Bv buiten 14gr overdag tijdens het rijden, koude lucht uit de roosters. Of kan de temp sensor kapot zijn??
20 jaar
DE BUITENTEMPERATUUR OP DE DISPLAY , GEEFT DEZE EEN CORRECTE WAARDE AAN,
ja, die normaal
20 jaar
Dit probleem heb ik ook met mijn C5. Als ik 's morgens wegrijd, is alles goed, maar na 20 km op de snelweg komt er echt koude lucht uit de roosters. Heb ik zelfs gemeten op 17-19 graden. Zeer onaangenaam. Dealer beweert dat het vaak voorkomt en dat Citroen geen oplossing weet (lees : wil zoeken). Het enige wat ik nu doe, is de temeperatuur hoger instellen. Overigens : als de buitensensor kapot is, is de airco helemaal van slag.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar