close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C4 Coupe: Airco van C4 uit 2006 slaat niet aan of doet het niet.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1587 cc

Airco van C4 werkt niet. Als je de schakelaar aanzet hoor je geen tik dat het electro-magnetische contact werkt. Aan de motor merk je ook niet dat de airco aangezet is, meestal merk je dat doordat de motor iets langzamer gaat lopen.
Stekker van de electro-magneet op de compressor doorgemeten. Er staat geen spanning op, 12V, als je de airco aanzet met lopende motor.
Zekering 15 A, F14, in zekering kastje binnenin getest, is goed. Zekering, 40A, F11, onder motrorkap getest, is goed.
De enige mogelijkheid zie ik nog dat er te weinig airco vloeistof in het systeem zit. Is het dan zo, tegenwoordig uit veiligheid, dat als dat zo is het electro-magnetische contact niet meer werkt ?
Het is vandaag zaterdag dus ik kan niet laten controleren of de airco bijgevuld moet worden.

Graag jullie reactie.

Geplaatst door

Pakreel (415)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat de airco magneetspoel niet meer in komt is al heel lang , bij een leeg systeem.
Inderdaad eerst laten controleren of er nog genoeg koudemiddel in zit.
Mocht het systeem leeg zijn , niet laten vullen met detectie vloeistof en afvullen met koudemiddel , met de mededeling , kom maar terug als hij het weer niet doet.
Meteen laten afpersen en lek zoeken , al die overbodige tussen stappen zijn alleen maar goed voor de kontzak van de reparateur.
Mocht er toch genoeg in zitten , het systeem uit laten lezen.

Bedankt we gaan ermee aan de gang. Resultaat verneem je te zijner tijd.

Pakreel 415

9 jaar

Er zijn 2 soorten compressoren voor dit type.
1 met magneetkoppeling en 1 met een variabele pomp.
Indien je een variabele hebt zul je nooit 12 volt op de stekker kunnen weten.
Ook gaat bij deze variant de motor niet langzamer lopen.
Ga ff langs de specialist en laat de airco ff checken.
Kan je een hoop tijd/geld besparen.

Succes, Pascal

Allemaal bedankt voor de reacties.
Airco afgevuld, en de airco doet het weer. Tijdens de beurt geen drukverlies geconstateerd, dus dan moet het goed zijn.
Het is een airco met magneet koppeling.

Pakreel 415

9 jaar

Was hij helemaal leeg , dan is hij lek .
In iedergeval doet hij het nu weer , we wachten rustig af.

Ik heb er ook van dat UV detectie spul er in laten doen. Kan je aan groene uitslag, waas, zien of het systeem lekt of niet.

Pakreel 415

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.