Citroën Xantia: auto start probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16klep

als ik de auto start op benzine start hij maar met over schakelen klapt mijn zekering van mijn brandstof relais er uit
en dan start ie moelijk op gas wie kan mij hier antwoord op geven.GR helpinnoot

helpinnoot

Geplaatst door helpinnoot (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xantia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

patrick1969 (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat is het merk van de lpg installatie, Vialle?
De zekering die stuk gaat is die van de LPG installatie?
Gaat de zekering altijd stuk of kan je soms toch op LPG rijden?
Is de appendagekast een rechthoekig geval of zit daar een ronde deksel op? (de plaats waar gasleidingen,vulslang e.d. op de tank zitten)

;-) vragen, vragen, vragen
Ik vermoed dat de pomp in de tank kapot is, maar om nou gelijk te roepen "gooi er maar een andere tank in"........

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

moeilijk starten op gas wil ik wel geloven...kan namelijk niet.
Een G3 start altijd op benzine.

walter70 (0), 13 jaar geleden

zal de pomp wel zijn in de tank,als je regelmatig je tank helemaal leeg rijd komt er vuil in de pomp en doet die het niet meer,dus ga langs een lpg inbouwstation die kan het je zo vertellen,je weet wel zeker dat het een g3 instalatie is.(dus geen verdamper onder de motorkap?)

helpinnoot (0), 13 jaar geleden

gm even op de vragen van jullie meschien heb ik het iets verkeert neer gezet < het is een AG installatie g3 hij start wel op gas maar dat doet ie als ie over schakelt naar gas ongeveer 10 seconden dan loopt hij ook .maar als ik er een nieuw zekering in doe van de brandstofpomp raile dan start ik de auto dan heb ik moeite maar zodra hij na 10 seconde weer op gas schakelt dan loopt hij maar
dan klapt mijn zekering er uit van mijn brandstofpomp relais er uit en dat is een 10 amper gr

walter70 (0), 13 jaar geleden

brandstofpomp kapot !

patrick1969 (0) PRO, 13 jaar geleden

In de gastank van een AG LPG installatie zit geen brandstofpomp!

Hoe weet jij dat de zekering die je vervangt van het [b]brandstofpomprelais[/b] is ?
Heeft die zekering een nummer in de zekeringkast, of is dat een "losse" zekering?
Waar zit die zekering? Heb jij nog een kantelschakelaar of is het al een druktoets?

Normaal gesproken start je [u]altijd[/u] op benzine, of je schakelaar op benzine of lpg staat maakt niets uit. Als er een zekering kapot is van het benzinesysteem dan zal die niet aanslaan.

Walter,
Er worden genoeg G3 gasinstallatie's verkocht mét verdamper.
Er zijn ook "in den beginne" G[b]2[/b] LPI gasinstallaties verkocht van Vialle,deze kon je later ombouwen tot een G3 door de regeleenheid te vervangen. (formulier erbij voor de RDW/belastingdienst).


Maar dit is geen Vialle, dus kunnen we sowieso de pomp in de gastank uitsluiten want die zit er NIET in. En da's fijn want zo'n pomp is DUUR !

m vr gr Patrick.

walter70 (0), 13 jaar geleden

daarom vroeg ik ook of er een verdamper op de auto zit,misschien daar de spoel van kapot? en ga naar een inbouwstation van lpg instalatie,zeker als je helemaal geen verstand heb van lpg instalatie

helpinnoot (0), 13 jaar geleden

gm het is een g3 met verdamper is in 97 ingebouwd met origineel papieren en op kenteken. en in de tank bij de achterbank zit een electrice pomp in de brandstoftank die het naar voorn spuit
de zekering zit voor rechts bestuurder kant nummer 9 en 7 is mijn zekering van mijn injectoren,maar op gas rijd hij goed maar start en loopt ook niet op benzine ook als ik de schakelaar op benzine zet.

patrick1969 (0) PRO, 13 jaar geleden

F9 knalt er uit?

F9 is een zekering die enkel voor de [u]benzinepomp[/u] gebruikt wordt.
En dat klopt, die zit [u]onder[/u] de achterbank.
Wil je zeker zijn dan dien je draad nr 121 vanaf de zekeringkast naar de benzinepomp te controleren op doorgesleten/kortsluitng. Maar wat Walter al zei, vaak lege (benzine) tank dan gaan die pompen wel eens stuk, door vuil maar ook door gebrek aan smering en koeling (geen/weinig benzine in de tank).

Blijft wel over dat het vreemd is dat jij die motor op GAS aan de praat krijgt, zijn dat de laatste loodjes van de benzinepomp of toch die draad 121 die dan wel/niet aan massa ligt?

helpinnoot (0), 13 jaar geleden

gm dank jullie voor de info het was inderdaad de brandstof pomp.
en dat ie wel op gas start is dat volgens bartjes een gewone lpg installatie maar wel met
een schakelkast met voeler en g3 op kenteken. meer weten ze ook niet dus ik ga naar de lpg installateur en daar is verder vragen .
bedankt mvg helpinnoot

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.