close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Ax: Citroen ax 1.1 houd in

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo.

Ik heb een 2e auto, een citroen ax 1.1 met 145.000km. Als de motor koud is dan houd ie in. Waar kan dit aan liggen?
Ook maakt de motor veel geluid als ik schakel boven de 3000 toeren. Is dit normaal, of heeft iedere ax dit?
Ook krijg ik de versnellingsbak niet van zn 3 naar zn 2 boven de 40km/u, zijn dit de sychromens ringen? Ook zit er een beetje ruimte op de bak, maar volgens een vriend hebben alle franse auto's dit (me moeders auto, een peugeot 206 1.1 met 199.500km gelopen heeft dit niet, die schakelt gewoon strak).

Is een teller van een ax makkelijk terug te draaien? Want volgens mij is dat bij de mijne gebeurt.

Laatste vraag: Ik heb veel olie lekkage vlakbij dat ding waar mn kleppen zijn, maar dan een beetje naar onderen. En onder mijn auto is het sjompe nat. Waar kan dit aan liggen? Krukaskeering? Of zal ik een paar foto's maken van de plekken waar die olie lekt zodat jullie kunnen zien wat het probleem is?

Alvast hardstikke bedankt voor de gegeven antwoorden :)

Groetjes,
Thomas.

Geplaatst door

1.1Peugeot206 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nog 1 ding; Als de motor warm is gaat het toerental naar de 800 toeren en begint de auto te trillen en erg onregelmatig te lopen met het uitvallen (na 1 min) als gevolg.
Wat kan dit zijn? Kleppenafstelling? Of moet ik het ergens anders zoeken?

1.1Peugeot206 0

12 jaar

Vandaag hetzelfde probleem; Motor is warm, begint het toerental naar de 1500 toeren te lopen, zakt dan weer terug naar de 800 toeren en de auto begint te trillen en het stationair toerental schommelt dan tussen de 800 en 900 toeren. Waar kan dit probleem aan liggen? Weet iemand de oplossing? Ik maak er iedere dag gebruik van en het is niet de 1e keer dat ik mn voet op het gaspedaal moet houden (1500 toeren) om de motor aan te laten.

Alvast bedankt :) Vrgr thomas.

1.1Peugeot206 0

12 jaar

Dag mensen.

mijn 4e bericht in dit topic. Kan iemand mij raad geven? Vandaag op de snelweg, motor begon in te houden ineens toen ik 120 reed. Hij vertraagde zichzelf naar 90km per uur, dua deed ik m in zn 3 en ging de snelweg af en richting de rotonde, druk m in zn 2 en geef plankgas, toen was het probleem weer weg.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik maak veel kilomters in deze auto (de afgelopen maand 3000km) en zou t fijn vinden als de problemen ophouden, heb er geen zin in de auto te moeten duwen.

Ik hoor t graag van jullie :)

vrgr thomas

1.1Peugeot206 0

12 jaar

5e bericht, jawel.

Vandaag heeft de auto het begeven; Auto begon in te houden / te stotteren, en op de invoegstrook van de ringweg hield de auto er mee op. Heb de sleepdienst gebeld die mn auto weg getakeld heeft.
Iemand suggesties waar ik het moet zoeken? Heel graag.

Alvast bedankt.

1.1Peugeot206 0

12 jaar

Echt helemaal niemand dit dit probleem op kan lossen of denkt waar het aan kan liggen?

1.1Peugeot206 0

12 jaar

Jawel, maar je beschrijft een aantal problemen, die ieder in een andere hoek gezocht moeten worden, en uiteindelijk allemaal ook weer naar 1 ding kunnen wijzen.

Onregelmatig toerental, zou de gasklep of de omloopklep kunnen zijn, Je temperatuursensor is verdacht, je lambdasonde en nog wat meer, maar allemaal zouden ze ook richting een doorgeslagen koppakking kunnen wijzen.

Tel daarbij het rare schakelgedrag op ( waarschijnlijk versnellingsbak versleten) en het vermoeden dat je hebt dat de teller is teruggedraaid, en iedere rechtgeaarde monteur hier op het forum wil je niet voor het hoofd stoten dat je feitelijk een koekblik rijdt.

Mijn tip. Laat er een monteur een deugdelijke diagnose aan doen, en verwacht het ergste. Dan kan het niet tegenvallen.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

12 jaar

Hallo hellbat.

Dat ik in een koekblik rijd, dat weet ik. Dat vind ik juist het mooie ervan. Ik rijd rustig 1/18 en rijd alsnog iedereen eruit bij het stoplicht (685kilo is als eerste weg)...

Vorige week ging er een beetje veel koelvloeistof de motor uit, terwijl er nog de helft in het resservoir zat. Ook kwam er een beetje rook onder de motorkap vandaan.
Ben op het moment zo ver dat ik de auto gewoon afrijd tot ie helemaal niks meer doet. De problemen die nu aan de auto zijn kan me ook niks meer intresseren .

Iig bedankt voor de hulp :)

gr thomas

1.1Peugeot206 0

12 jaar

[quote=1.1Peugeot206]Ben op het moment zo ver dat ik de auto gewoon afrijd tot ie helemaal niks meer doet. De problemen die nu aan de auto zijn kan me ook niks meer intresseren .



gr thomas[/quote]
Mooi moment om dit topic af te sluiten.

Hans4040 1240
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën AX of stel zelf een nieuwe vraag.