Omdat ik eigenlijk Belgische ben vond ik geen gemakkelijke forum waar ik terecht kon om mijn autoproblemen te kunnen oplossen dan mij maar hier op ingeschreven, voorlopig tot ik een Belgische forum heb gevonden.
Nu over naar de vraag zelf, ik heb de auto overgenomen van mijn ouders, deze is intussen 15 jaar oud met 120.000 km op de teller.
2 Dagen voor nieuwjaarsdag werkte alles nog goed, nieuwjaarsdag zelf wil ik vertrekken hoorde ik niets meer blazen...
Even later vriesweer langs de binnenkant vooruit aan gevroren, meteen dacht ik aan een lekkage, op de sukkel veel vocht met doeken van de vooruit halen vermits verwarming aan weerstand of ventilator niet werkt, dweilen gelegd op de vloer tussen de voor en midden zetels en in de kofferruimte, liters uitgewrongen en regelmatig ververst met droge dweilen, een week vrijaf goedgekeurd gekregen, binnengebracht voor onderhoud en klaarmaken voor keuring, stukken laten bestellen (piraat) waarvan 1 stuk telkens uitgesteld geleverd wordt....eindrapport van de garage was dat er veel water langs mijn drie dakramen doorsijpelde, het meeste door de voorste, alle drie afgeplakt langs buitenkant met ducktape...
enkele doe het zelf herstellingen uitgevoerd waar ik de chauffeurskant de bekleding ter hoogte van de riem even moest afschroeven omdat het onderste deel niet te goed werd vastgemonteerd, nu sluit de dichting van de deuren terug mooi aan met de bekleding van de binnen tussen de chauffeursdeur en zij deur.
Ontdekking van afgelopen week was natuurlijk hoe het eventuele overtollige vocht van de dakramen weg kon stromen of afgevoerd word, blijkt dat er een soort van vochtopnemer/vreter steekt aan de zijkanten van de zij schuifdeuren bovenaan tussen dak en dakbekleding, vermoedelijk zou ik dat willen aanpassen maar wil eerst afwachten tot er eens een hittegolf aankomt met een redelijk goede wind zodat ik de volledige bekleding aan binnenkant er uit kan halen plus alle stoelen en vloerbekleding en die terloops in de zon laten opdrogen.
Op die manier kan ik dan ook zien wat er zich allemaal bevindt aan de binnenkant tussen het dak en de binnenbekleding van het dak eveneens als het goed meevalt kan ik van 1 dakraam dat niet werkt met een stuk van een dakraam dat nog wel werkt...
Na de garagebeurt lichten er ook nog eens lampen op dat airbag en 1 van de riemen (passagiers of chauffeur) defect is...dat had ik niet voordat ik bij die garage kwam.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welkom, dit forum wordt veel bezocht door leden uit Belgie, dus zoek niet verder.
Een heel verhaal, maar wat is nu de vraag..?
De echte vraag is natuurlijk wat is er eigenlijk aan de hand met mijn dakramen ?
Eens drie dagen mijn wagen naar de garage voor onderhoud en keuring klaar laten maken.
Daaruit blijkt dat alle dakramen geen afvoer van water heeft dus zijn ze allemaal voorlopig afgeplakt met ducktape. De ontdekking was natuurlijk dat bovenaan de zijdeuren tussen binnenbekleding en dak een soort van lang zak met vochtopnemers/vreter steekt aan beide kanten, heb met vingers eens tussen geveegd om te voelen of die deze zakken niet al te verzadigd zijn geraakt, denk van wel want voelde nog heel wat vocht...
Komende weken wacht ik af wat de weersomstandigheden gaan worden, en hoop op een goede hittegolf met wat wind om alles weg te halen van binnenbekleding, stoelen/zetels en die te drogen leggen/zetten.
Indicatie van vocht zie ik ook bij dat kleine venstertje aan de vooruit waar je het chassisnummer kunt aflezen, dikke druppels aan de binnenkant, vermoed dat de opvangbak tussen vooruit en motorkoffer ergens verstopt zit ? Intussen heb ik een gele gebroken stuk gevonden op de vloer bij de pedalen, ik denk dat er binnen het onderste deel van het dashboard iets gesprongen of gebroken is ?
Defect aan riemsluiters en airbag...zal de zekeringkasten hiervan nog eens nachecken op gesprongen zekeringen...als blijkt dat er niets is gesprongen dan moet er iets gewijzigd zijn of een gewoon de contactstekkers losgekomen ?
Dat zijn de problemen zowat...
8 maanden
Een erg moeilijk/niet te begrijpen verhaal...afvoerkanalen van je dak verstopt?
Door autisme heb ik niet altijd een rechtstreekse bij de koehorens vattende samenvatting, alhier opnieuw een poging om duidelijkheid te krijgen over het verhaal van mijn huidige wagen.
Ik heb een wagen overgenomen van mijn ouders, zij zeggen dat ze nooit veel problemen hebben gekend behalve dat er in de 15 jaar veel kosten zijn gedaan aan die wagen.
Tot 2 dagen voor nieuwjaarsdag mijn verwarming nog uitstekend werkte, werkte die niet meer op nieuwjaarsdag, voorruit verwarming werkt nog wel maar ik hoor het blaasgeluid niet meer.
Intussen is er onopgemerkt veel water binnen geraakt maar via welke weg ?
Een afspraak gemaakt om de verwarming en enkele zaken te bestellen/onderzoeken, daaruit blijkt dat er niets is aan de dakramen om water af te laten vloeien want de garagist had de week er voor al opgemerkt dat al dat water langs de dakramen binnenkwam wat te zien was aan de kleurverschillen aan de binnenbekleding van het dak, tijdens die drie dagen van de afspraak heeft de garagist niets gevonden van afvoerkanalen aan de dakramen en heeft die afgeplakt alle drie aan de buitenkant.
De kwestie van de verwarming wilde hij niet beginnen omdat een deel of volledige deel van de dashboard er uit moet om de ventilator en weerstand te testen om er nadien stukken van te bestellen.
Nadat ik mijn wagen terug had na de afspraak zie ik lampjes branden van airbag en riemen die ergens defecten blijkt te bevatten, waar weet ik nog niet...
Daarom wil ik nog even afwachten tot er eens een hittegolf aankomt om de hele binnenbekleding met hulp er eens uit te halen zodat ik zicht heb op wat er tussen dak en binnenbekleding bevindt, ik heb er toch een dakraam dat niet werkt ondanks vervanging van de schakelaar, om deze eens te testen met stukken van nog wel werkende dakramen...
8 maanden
Airbag en riemen...kunnen de stekkers onder de stoel zijn,loshalen en even inspuiten met WD40 of zo en controleren of ze droog zijn.En misschien een andere garage proberen te vinden voor de kachel-ventilator!?
Airbag en Riemen defect detectie probleem is sinds vandaag opgelost, wat blijkt onder de stoelen bleek alles in orde, maar gezien het defect (continue brandende signaallampen) begon van de dag dat ik mijn auto kon ophalen bij de garage, dacht ik er niet aan dat zij mogelijk hadden willen beginnen om het dashboard uit te halen om aan de kachel- ventilator te raken en zijn begonnen langs de zijkant van het dashboard aan de bijrijdersdeur waar zich de sleutelschakelaar bevindt om in geval van een tegengestelde kinder/baby zit de airbagfunctie uit te schakelen, het plaatje even afgehaald en gecheckt of daar de stekker er goed in zat of niet...het bleek er los in te steken, duwde die wat dieper tot ik een klik hoorde, plaatste het plaatje er terug op en sloot de bijrijdersdeur.
Contactsleutel even ingestoken en er brandde geen lampjes meer...
8 maanden
Top! Nu nog een garage vinden voor de kachelventilator. ;-)
De garage hoeft niet meer omdat ik wist dat dit ongeveer samenhing met het vochtprobleem dat ik had, rest van verhaal lees je in onderstaand nieuwe post van mijnentwege.
7 maanden
Het is best een tijdje geleden dat ik hier nog heb gereageerd...
Een garage hoefde blijkbaar niet sinds vanmorgen toen ik net aan mijn werk aankwam, werkte het blazen weer, dat hing blijkbaar samen met het vochtprobleem dat ik had sinds nieuwjaarsdag, ergens in het circuit te veel vocht/water waardoor het blazen weigerde te werken, sinds mijn hemeldak aan de dakramen zijn afgeplakt langs de buitenkant is het drogen begonnen half februari tot nu, dat is zeker een anderhalve maand geduldig zijn tot het meeste water/vocht is weggetrokken.
Intussen naar de keuring geweest afgelopen vrijdag (vorige week) en die blijkt ook weer afgekeurd te zijn op mijn rechter koplamp, linker wiel ophanging en beschadigde achterlicht (links) waarin water zat. Afgelopen zaterdag gebezigd aan de achterlicht om die er uit te krijgen om het water er eerst uit te krijgen en terug gemonteerd, achteraf nadat het hele werkje gedaan was bedacht ik me een ander oplossing wat ik ook maandagavond, nadat ik de wagen in de thuisomgeving geparkeerd had, uitvoerde door er onderaan een paar of meerdere kleine gaatjes te boren onderaan het achterlicht zodat het water dat via het beschadigde gat binnenkomt ook weer uitvloeit, rechter koplamp hebben ze ontdekt dat de lamp ondersteboven er in stak en het klemveer van die lamp niet correct ingestoken / gemonteerd hadden, konden ze deze lamp terug afstellen in links rechts positie maar ze vonden de hoogteregelaar van de koplamp niet. (als iemand hier iets van weet waar die regelaar zich bevindt mag dat altijd hier vermelden) Ik zelf vermoed dat de hoogteregelaar ergens langs de ingang van die bewuste koplampen bevind maar door een deksel verborgen...geen idee, eigenlijk.
De ophanging is het stuk van besteld wat ze morgen middag rond 13:00 aan zullen bezigen.
Komende vrijdag ga ik opnieuw naar de keuring, hopelijk krijg ik weer een groene kaart...
Betreffende de hemelramen ga ik bij een hittegolf de hemelbekleding er eens proberen uit te halen om eens te kijken wat er eigenlijk kapot is aan 1 van de dakramen, heb reeds opgemerkt dat er zich een voedingsblok bevind aan elke raam, wat ik kan testen door 1 van de werkende blokken in de plaats te monteren van de vermoedelijke kapotte...als het dit blijkt te zijn, ga ik dat dan zo snel mogelijk dienen te bestellen, weet voor de rest nog niet hoe ik dit ga oplossen.
7 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 maanden