auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C3: Ervaringen Citroen C3

Bouwjaar: 2004

Hallo ben sinds enige tijd (3 weken) in het bezit van een Citroen Difference C3 1.4. Heb zelf nog een echte problemen gehad met deze auto, wat windruis bij een snelheid van boven de 80 km. Dit kwam van de spiegels, zijn rubbers toegevoegd en geen last meer van.
Of en toe slaat de motor wel eens af, waarschijnlijk (kan) komt dit door de benzine, ga binnenkort over op euro 98 ipv 95 (schijnt ook zuiniger te rijden dan). Dus hier hoor je nog meer over.
Ik wil graag jullie ervaringen en menigen horen over deze leuk uitziende auto. Ook hoor ik graag problemen die jullie hebben gehad of hebben met deze auto.

Geplaatst door

Whitefarmer (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Whitfarmer,
Ik heb zelf geen ervaring met jou type auto,maar ik kan je wel aanraden om niet euro 98 te gaan tanken, want dan kom je de catalysator aan het vernieuwen. Je moet loodvrije benzine tanken (euro 95) en dus niet de loodvervangende( euro 98). Als het goed is past de euro 98 spruitstuk ook niet in je benzine tank.
Wat betreft het af slaan van je motor, lijkt mij voorhande om ermee terug te gaan naar de garage, tenslotte zul je garantie hebben, toch?
Succes

Henk4390 0

20 jaar

Hallo Henk,
Het was me aangeraden door de dealer zelf, ik mag beide tanken maar mij werd geadviseerd om de '98 te tanken. Is wat duurder maar de schijnt zuiniger en beter te lopen. Wat betreft het sporadisch afslaan (vaak bij het terugschakelen van zijn derde naar tweede versnelling (toerenteller slaat meteen naar 0) gebeurt dit vaak)., kan ook door de benzine komen, als dit niet helpt dan moet ik terugkomen uiteraard.

Whitefarmer 0

20 jaar

Best Henk

Euro 98 is dus ook benzine zonder loodvervanger alleen met een hoger octaan gehalte wat de verbranding van het goedje verbeterd!!
Je bent in de war denk ik met super plus dat heeft ook een octaangehalte van 98 maar dan met loodvervanger. Dat staat dan ook duidelijk op de benzine pomp dus Whitefarmer ga gerust Euro 98 tanken dat verbeterd inderdaad de rijeigenschappen positief.

Octaan getal, niet octaangehalte. Heeft niets te maken met kwaliteit, wel met klopvastheid. Het is vrij zinloos 98 te tanken als uw motor ontworpen is voor euro95.

Arie560 0

20 jaar

Je hebt gelijk Turbo, ik heb me daarin vergist, maar ik ben het ook eens met Arie en dat bedoelke ik er al gelijk mee. De auto is in een nieuwe staat en ontworpe voor euro 95. Als je er nu al( door notabene een garagehouder) euro 98 gaat tanken, geeft dat in de toekomst alleen maar steeds meer problemen en onkosten.
De auto, en dat is dus mijn mening , moet zonder verkoop praatjes van de garage gewoon goed lopen op euro 95.

Henk4390 0

20 jaar

Ik wilde ven laten weten dat aan de binnenkant van het bezineklepje wel degelijk 95/98 staat. Dus daar bestaat geen twijfel over. JE MAG EN KUNT TANKEN ZOWEL MET 95 EN 98.
Nu is het alleen even kijken of je merkt of er verschil in prestaties zit (zuinige, sporadisch afslaan).

Whitefarmer 0

20 jaar

Euro 98 bestaat niet eens. Het is euro 95, Super 98 of Super Plus 98 (loodvervanger). Er mag 95 of 98 in, maar 98 is op zich onzin. Hij moet gewoon op 95 lopen.

Clacit 0

20 jaar

Fijne discussie over klopvastheid - maar t slaat in feite nergens op. Een moderne auto (dus ZEKER eentje van 2004) moet gewoon perfect lopen op Euro 95. Ze zijn er voor ontworpen en gebouwd. Zelfs mijn Kadett van 1991 loopt er ook nog altijd goed op.

Om een lang verhaal kort te maken:

Whitefarmer - ga terug naar de garage. Een nieuwe auto mag niet afslaan als je schakelt. Er zit gewoon een storing in en die moeten ze eruit halen onder garantie. Als je huidige dealer je afscheept met een vaag onzin-verhaal over de benzine die je tankt kan je ook onder garantie naar een andere Citroen dealer voor een second opinion.

Groeten, Ronald.

rfbroek 0

20 jaar

He Ronald, het is toch zo dat moderne motoren hun ontstekingstijdstip permanent tegen de klopgrens regelen.
Met ron 98 kan de ontesteking meer vervroegd worden voordat de motor begint te pingelen. Het is heel goed mogelijk dat het rijgedrag hierdoor verbeterd. het afslaan van de motor hoort natuurlijk niet. Misschien heeft de dealer (of een andere dealer) wel nieuwe software beschikbaar voor deze auto.

T luteijn 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.