Goedendag.
Probleem is als ik auto s'morgens start en weg rij lijkt 't net alsof de choke er de eerste minimaal 500 meter op blijft staan.
Het toerental blijft vrij hoog.
Carburateur is schoongemaakt enz. enz. toch blijft het probleem bijna iedere morgen zich voor doen wat nogal irritant is.
Kan dit ook een sensor zijn??
Gaarne een reactie.
Bij voorbaat dank.
Mvg. Louis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is een injectie-systeem, dus carburatuer zit er niet op. Is de gasklep soms schoon gemaakt?
Hoe hoog is vrij hoog?
Bedankt voor Uw reactie.
Het klopt dat het een injectie is maar als voorbeeld gaf ik het zo aan.
De smoorklep zoals de garage het noemde is schoongemaakt en tevens hebben ze spul onder de benzine gedaan wat zuiverend zou werken maar helaas het heeft niet geholpen.dusss...
Mvg. Louis
14 jaar
Ik heb nog steeds het probleem dat het toerental te lang te hoog blijft.
Auto in citroen garage aan de testbank gehad alles oke.
Wat ook opvalt is dat het steeds langer duurt voordat het brandstofverbruik omlaag gaat.(volgens aanduiding display en tevens omgeteld na tankbeurt)
Normaal reed ik gemiddeld 1:15.
Nu haal ik nog maar net 1:10
Wat kan een eventuele oorzaak zijn???
Mvg.
Louis
14 jaar
Defecte koelwater temperatuur sensor. Dat zou ook het hoge stationair verklaren.
Maar een hoog verbruik kan meer oorzaken hebben, defecte lambdasone of een lekje in het 1e deel van de uitlaat om er maar 2 te noemen.
Auto koud laten uitlezen en sensoren controleren. Moet je hem de avond van te voren brengen.
4-gas test doen om te zien wat er aan gassen uit de pijp komen, dat kan belangrijke aanwijzingen geven.
Goeden avond.
Allereerst dank voor je reactie.
Het heeft even geduurd maar bij deze een bericht. De auto heeft afgelopen week een grote beurt gehad incl. APK en met name de klacht zoals omschreven zou goed zijn bekeken.
Het is gebeurd bij een officiele citroen garage.
Auto is koud uitgelezen en sensoren zijn gecontroleerd en heeft aan testbank gestaan.
Alles was goed en dat iets hogere toerental was normaal aldus.
Toch is het niet zoals voorheen en de auto gebruikt nog steeds meer, zelfs met rustig optrekken 14 op 100 km.
Als ik overschakel van 1 naar 2 hoef ik geen (koud)gas te geven hij gaat vanzelf sneller.Dussssss
Gaarne nog eens een reactie. (Ps. ik weet niet of ze de 4gas test gedaan hebben)
Mvg. Louis
14 jaar
Andere dealer proberen?
Hallo,
@Topic Starter, al een oplossing gevonden voor uw probleem, ervaar namelijk hetzelfde probleem.
14 jaar
Hallo,
Het probleem is nog niet verholpen .
Wel is de oorzaak nu bekend nl. het gasklephuis.
Bij de komende beurt wordt deze vervangen.
Omdat er periodes zijn dat alles wel goed gaat wacht ik tot de volgende beurt.
Het duurt nog even maar ik geef reactie als 't probleem is verholpen
Mvg Louis
14 jaar
Bedankt voor de info,
Bij die van mij is het ook soms wel en soms niet, als het kouder is lijkt het wel erger. bij mij zit er soms nog een stotend rijgedrag in, dit bij een laag toerental bv 30 in zijn 3, presies bij het gas loslaten, alsof de gasklep helemaal dicht gaat.
14 jaar
Hallo,
Ik heb nav een steeds terugkerende storing 'storing motorregeling' met als diagnose gasklepfout, het gasklephuis vervangen.
De storing is daarna niet meer opgetreden. Echter het hoge stationaire toerental koud is er niet mee verholpen.
Dus... Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen.
Is er wellicht een update beschikbaar voor de computer van de motor?
zie ook topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar