Citroën Bx: Hydrauliek pomp van een BX TGI draait bij stationir niet mee (sl

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16 TGI

Heb een week geleden een BX gekocht en daar slipt de V snaar door over de hydrauliek pomp.
Nieuwe V snaar heeft niet geholpen.
Als ik de auto start gaat de pomp aan het werk en brengt de auto op hoogte maar op het monet dat de auto op hoogte is gaat de pomp totaal stil staan.
Met v snaar eraf heb ik geprobeerd de pomp te roteren met de hand en dat ging heel zwaar.
Dus pomp gedemonteerd en toen bleek dat de pomp prima draaide.
Dus ik denk dat de hydraulische vloeistof niet weg kan als de auto op hoogte is.
Heb al diverse adviezen .
Drukregelaar zou niet goed zijn maar is eenvoedig schoon te maken en weer in elkaar te zetten (is dit zo of heb ik dan revisie setje nodig)
Voorraadbol zou niet goed zijn en bij vervanging zou het probleem opgelost kunnnen zijn .
En nog een oplossing dat er dan waarschijnlijk ee of meerder ebollen defect zouden zijn.
Moet wel zeggen de auto is veel harder geveerd dan je van een citroen mag verwachten.
En het in hoogste en laagste stand zetten gaat gewooon zoals het hoort.

Mijn vraag aan u wat kan ik nu het beste als eerste vervangen cq reviseren en zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad

Wie heeft de goude tip om mijn probleem te lijf te gaan

Met vr gr Ronald

Ronald_1960

Geplaatst door Ronald_1960 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën BX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Ronald_1960 (0), 15 jaar geleden

opgelost

Highway (160) PRO, 15 jaar geleden

Wij zouden graag ook de oplossing weten. Opgelost is zo makkelijk je vraagt aan een monteur van je wasmachine toch ook wat hij gedaan heeft.

Ronald_1960 (0), 15 jaar geleden

Daar heb je gelijk in.
De auto is een week geleden gekocht met slippende pomp.
Er zou ee nw v snaar opmoeten werd mij gezegd.
Dus ik heb type opgenomen wat er al opzat en nw besteld .
Bij montage vond ik de riem al krap 788 mm.
Nu blijk dus bij navraag dat er een riem op moet van 800 mm anders kan je ook net niet een sleutel 17 mm op de lip zetten waarmee je moet spannen en de snaar moet echt strak staan volgens de citroen kenners als een snaar zeggen ze allemaal.
Dus de schijven heel goed vetvrij gemaakt met ether (startpilot en een keukenrol) daarna heel straak gespannen en het resultaat is verbluffend .
Zo'n pomp geeft echt zoveel weerstand dat je hem normaal als het systeem op druk is haast niet rond kan tornen met de hand dus die saar heeft wel wat te verstouwen (had ook beter geweest als hier een dubbel snaar was toegepast want zo krijg de lagering van krukas maar vooral van pomp en spanrol het wel erg voor hun kiezen)

Hoop dat iedereen hier weer lering uit kan trekken :-)

met vr gr Ronals

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.