BX 16 TRI
BOSCH MULTIPOINT INJECTIE 76KW/103PK
B.J.1988
DEZE AUTO IS NIET UIT TE LEZEN VIA DE ECU.
HEEFT OOK GEEN CAT OF LAMBDA
IK HEB IN 2007 AL EEN KEER EEN BERICHT OP PROBLEMCAR GEZET OVER DEZE AUTO
DEZE BX HEEFT AL EEN TIJD HET PROBLEEM DAT DEZE SCHOKKERIG RIJDT.
STATIONAIR STAAT HIJ OOK EEN BEETJE TE BONKEN.
HET LIJKT ALSOF DE ONTSTEKING HEEL SNEL MET EEN KNOPJE AAN EN UIT WORD GEZET
OF DAT DE VERDEELKAP NIET HELEMAAL LEKKER MEER IS,OF EEN BEETJE HET IDEE DAT DEZE VOCHTIG IS
MAAR VOORAL MET LAGE TOEREN IS 'T HET MEEST MERKBAAR TOT 3000-T/M
BOVEN DE 3000 TOEREN IS HET MINDER MERKBAAR MAAR HET IS ER WEL DEGELIJK
OOK HOOR JE PLOFJES UIT DE UITLAAT BIJ HET AFREMMEN OP DE MOTOR
HET PROBLEEM IS ER DOOR MIJ NIET UIT TE KRIJGEN
IK HEB ONLANGS NOG BIJ EEN CITROENDEALER GEWERKT EN DAAR HEBBEN WE WEER EEN AANTAL ONDERDELEN GECONTROLEERD VERWISSELD EN VERVANGEN.
MAAR HET WIL NIET LUKKEN.
EVEN EEN VOORBEELD VAN WAT ER ALLEMAAL GEDAAN IS:
VERSCHILLENDE MERKEN ONTSTEKINGVERDELERHUIZEN (COMPLEET)
VERSCHILLENDE LUCHTWEGERS cq LUCHTMASSAMETERS
VERSCHILLENDE ECU'S
VELE SOORTEN EN MERKEN BOUGIES EN ELECTRODE AFSTANDEN
VELE SOORTEN BOUGIEKABELS
VERSCHILLENDE VERDEELKAPPEN
NIEUWE BOBINES
NIEUWE MODULE
NIEUWE GASKLEPSENSOR EN GASKLEPHUIS GEREINIGD
ALLE BEDRADING, STEKKERS EN MASSAPUNTEN GECONTROLEERD
KLEPSPELING GECONT.
ALLE ZENDERS GECONT.
ALLE SLANGEN GECONT.
ALLE FILTERS VERVANGEN
BRANDSTOF DRUK GEMETEN
BRANDSTOF OPBRENGST GEMETEN
BRANDSTOF LEIDINGEN SCHOONGEBLAZEN EN VERSCHILLENDE REINIGERS GEBRUIKT
COMPRESSIE GEMETEN
CO HC O2
ONTSTEKINGSTIJDSTIP GECONT.
TJA WAT KAN JE NOG MEER METEN?ALLES IS WEL ZO EEN BEETJE GEDAAN MAAR HET SCHOKKERE BLIJFT!!
HET IS ZONDE OM DEZE AUTO WEG TE DOEN WANT VERDER IS HIJ IN GOEDE STAAT.
WIE KAN MIJ HIERBIJ ADVISEREN???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb 1x meer gemaakt dat er een EXTRA brandstof toevoer pompje gemonteert moest worden om dit op te lossen.
de brandstof gemeten en opbrengst gemeten, toen toch maar een extra opvoer pompje gemonteert en het was GOED
ok bedankt voor je reactie..
waar heb je die pomp gemonyeerd en wat voor een pomp was dit?
groeten....
poe, moet ik eens goed na denken het was een beste tijd geleden, als ik het zo goed heb dan had ik hem tegen het schutbord gemonteert, maar kan ook bij de tank, en het type pomp al sla je me dood ik zal maandag op de zaak eens scharrelen volgens mij heb ik nog zon ding liggen (gebruiken we nu volgens mij voor verkeerd tanken gevallletjes)
ja ok.ik begrijp dat je gewoon een extra pomp monteerde
maar het komt er op neer dat de originele pomp het naar voren pompt en de extra pomp(bijvoorbeeld originele bx pomp) het er met wat extra druk de drukregelaar inpompt
ja, alleen het was niet een orginele pomp, was iets van een opvoerpomp(of iets dergelijks) van valeo of zo, moet ik eerst echt na kijken het merk, weet het ook niet meer 100%, maar weet nog wel dat het wel zo opgelost was, volgens mij had ik hem na het filter gemonteert
Ok..ik ga proberen een opvoerpomp te regelen.
Ik ga ook even een andere benzinepomp proberen en kijken of dat ook al verschil maakt.
Dat had ik eigenlijk toen ook al meteen moeten doen.(ik had toen ook een nieuwe pomp gekocht,maar omdat de druk en opbrengst goed was heb ik hem niet gemonteerd)
Maar ik ga zeker een opvoerpomp proberen.
Heel hartelijk bedankt alvast voor je tips.
Ik hoop dat het probleem dan over is.
gr. marcel
wat zijn de 4gas waarden?
alle 4gassen weet ik niet precies
maar bij de 6/7 verschillende luchtmassameters die we geprobeerd hebben, was het CO tussen 1&2%
het HC verschildde wel tusse de een of adere luchtmassameter
maar over het algemeen waren alle vier de waardes nu ok
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar