Ik ben bezig met de koppeling te vervangen en de bak wilde er niet ondervandaan dwz. het huis waar de diff inzit die kwam steeds tegen het subframe aan.
Ik ben een tijdje bezig geweest en heb uiteindelijk maar de drukgroep losgebout (terwijl de bak er nog half onder zat) en toen had ik net genoeg
ruimte om de bak te verwijderen.
Is er een truukje of zo of moet ik de bak een kwartslag draaien met de diff naar beneden gericht of moet ik het subframe een beetje losbouten ?
Ik heb een nieuwe koppelingset reeds geplaatst en een vers druklager met geleidebus (lag in tweeën) en ook de keeringen van de bak vers.
De bak staat nu klaar om geplaatst te worden maar ik ben bang om de nieuwe spullen te beschadigen.
Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij moet het subframe eronder uit.
Goedenavond Ramjod , is dat echt zo of denk je dat het subframe erondervandaan moet ?
Hij staat op een 2 koloms hefbrug dan moet ik de oa. de motor opvangen en een hoop dingen eromheen.
Bij de Citroen garage zeiden ze dat het een klus was van 5 uur ??
ik heb nu al spijt dat ik er aan ben begonnen.
12 jaar
5,7 uur werk...klopt wel
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/15/...][img]http://img15.imageshack.us/img15/4300/ba...[/img][/url]
Hoi Hans ,er staat niet bij dat het subframe gedemonteerd/monteerd hoeft te worden
12 jaar
Alles naar eigen inzicht even bekijken....
Gr. paul
[quote=P. Kelder]Alles naar eigen inzicht even bekijken....
Gr. paul[/quote]
Hoi Paul , ik heb dit juist voorgelegd op problemcar omdat ik het spoor even bijster ben.
Ik waardeer jouw conclusie hoor begrijp mij niet verkeerd maar die bak weegt nog al wat en ook nog eens boven je machtwerken.
dus bekijken en passen is voor mij geen optie ik moet het zeker weten.
12 jaar
Inderdaad die bak weegt nogal wat. Maar als je een 2 kolommer hebt, heb je waarschijnlijk ook een versn.bak krik. deze maakt het leven van een monteur een stuk comfortabeler.
Bak/ diff. een stuk omhoog draaien (olie is er tenslotte uit) en dan monteren. Goed te doen.
Succes
Hoi Ralf ,heb ik zeker en een verijdbare takel.
Bedankt voor de tip ik ga het morgen proberen samen met een sleutelmaat
Ik laat het weten hoe het gegaan is.
[url=http://postimage.org/image/6qco09hi9/][img]http://s8.postimage.org/6qco09hi9/foto.j...[/img][/url]
12 jaar
Subframe blijft zitten. Wel moet het tapeind van de VB steun eruit + kmtellerhuis + de ALU crash blok onderaan van het differentieel. Massakabel doen we ook los op de bak ipv de auto.
Kan best geloven dat je hebt zitten kl**ten.
Goedenavond GOVA , ik ben helemaal bij en sta te popelen om morgen te beginnen.
Superbedankt voor de info
Ik laat het even weten hoe het gegaan is.
12 jaar
Goedenavond allemaal , de bak zit eronder namens de goede uitleg en tips van jullie met name die van Ralf_Jensen en GOVA is de klus geklaard
Alleen kon ik de klus niet klaren en een sleutelmaat heeft me geholpen ( 4 ogen en 4 handen en een bakkenkrik)
Ik had een imitatie koppelingskabel er opzitten (nog geen maand oud) die kon ik in de prullenbak gooien en heb nu een originele Citroën kabel gekocht
en dat werkt perfect ,dat stelmechanisme is echt zo veel beter dan die imitatie een hele verbetering.
De auto koppelt/ontkoppeld als nieuw !
Ik ben jullie ontzettend dankbaar
1000 x dank.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar