auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Xantia 1.8: Kachelradiateur

Bouwjaar: 1993

Ik heb te maken met een lekke kachelradiateur, en ik weet dat ik het hele dashboard moet vewijderen om erbij te komen. Voorzichtig als ik ben,wil ik weten hoe ik het dashboard eruit moet pakken: waar en hoe zit het dashboard vast tegen het schutbord: is het een kliksysteem? ik denk dat ook de ertegenaangeplakte ventilatiegangen meekomen, en die wil ik natuurlijk niet kapotmaken.

Alles is er reeds af, de bediening van de ventilatiekabels natuurlijk niet, maar wat nu te doen om het franse gedachtengoed onbeschadigd eruit en er weer in te krijgen?

Groet,
Martijn van der Geer.

Geplaatst door

Jan-Willem5095 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou het niet weten maar heb wel een tip voor je: kijk eens op www.xantiaclub.net en kijk daar eens. Zitten veel Xantiakenners tussen.

SUcces,

Paul

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Zwarte bekleding onder de voorruit langs de buitenkant verwijderen. Ruitenwissermotor met mecaniek verwijderen, er zijn daar nog immers 3 bevestigingsmoeren van M6 sleutelwijdte 10 mm. Het dashbord moet er niet allen uit,de kachel zelf moet er ook uit vermits de radiator verticaal gemonteerd is. 6 uurtjes werk als je goed doorwerkt. mvg

GOVA 0
badge

20 jaar

ja, zes uur , moet je wel weten hoe het allemaal zit, frits. De kachelbak hoeft er niet helemaal los. Je schuift hem recht omhoog. succus.

c2vts 0
badge

20 jaar

Goed, ik heb de klus geklaard. Inderdaad, bekleding van het raam verwijderen om bij m10 te komen, zorg dat het raam niet stuk gaat zoals bij mij. En er was iets met de inwendige maat van de imitatiekachelradiateur. Die was een milimeter kleiner, 22 ipv 23 mm, waardoor je alleen met geweld de leidingen erin kan krijgen. Het scheelt immers bijna 5%. En ja, het lukt nooit binnen een dag werken, want je komt allemaal dingetjes tegen waarop je niet rekent als je het nog niet eerder hebt gedaan. Bijvoorbeeld het verwijderen van de aansluitingen door het schutbord. Ipv rukken moet je met beleid een lipje omduwen, zodat het spul niet afbreekt. Overigens is deze klus totaal niet interessant voor autobedrijven, want het werk is meer waard dan de auto.

Groet, Martijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.