close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Citroen Break 2.0 HDI: Veersysteem Hydroactief CX, Xantia

Bouwjaar: 2001

Veerbollenproblematiek. Er is al zoveel over gezegd, toch blijf ik maar met mijn gevoelsprobleem zitten. Ik rijd dus een Xantia Break (normaal veersysteem) met totaal 6 bollen. Het probleem: De wagen is m.b.t. kleine oneffenheden hobbelig. Ik heb al nieuwe veerbollen gemonteerd en ze zelfs uitgeboord. Voor 1.7 en achter 1.3mm. Voor is het wel redelijk goed veren, maar achter nog niet. Ik durf er niet aan nog meer uit te boren terwijl ik al wel een boortje 1.4 gekocht heb. Ik vraag me af of de tussenbollen er wat mee te maken hebben. Dit zouden voorraadbollen zijn?! Mijn vraag is nu wat is er te doen aan het verhelpen van de hobbeligheid??? Zal ik achter toch nog ietsjes opboren of moet ik de tussen bollen laten controleren. Ze tikken niet. De hydropomp tikt ook niet. Zit er ook gas in die voorraadbollen, antizakbol?? Kan ik ze bij wijze van experimenteren ook omwisselen om te zien wat er dan gebeurd?? Of moet ik dat vooral laten.

Daarnaast wil ik de hydroliek olie verversen. Hoe doe ik dat?

Geplaatst door

Gert Luttje (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De voorraadbol is in principe een gewone veerbol.
alleen het klepje zit er niet in

tinus11482 0
badge

20 jaar

Als het niveau te laag is in het voorraadvat van die olie, doet die pomp het dan ook niet d.m.v. een laag niveauschakeling??

Hanz Kazan 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.